recepta antykocepcja

21. Data: 2003-04-23 22:28:34

Temat: Re: recepta antykocepcja
Od: "AsiaS" <a...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tolo"
> Paragraf 8 Rozporządzenia MZ o wystawianiu recept.
Wybacz, nie dysponuję. Czy możesz przytoczyć co konkretnie
jest tam napisane?

> a dla pozostałych pacjentów ?
Dla niektórych to w ogóle nie ma znaczenia a niektórzy dla spokoju
czy innych powodów potrzebują wyższych tytułów ;-)
Asia

22. Data: 2003-04-23 22:32:18

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jesli mozna wtracic sie:
1. sa lekarze b. dobrzy z I stopniem sa i bardzo zli z doktoratem czy tez II
st - nie o to tu chodzi - wazne jest, a jaki sposob pacjent jest leczony i
czy skutecznie. No i oczywiscie, czy istnieje wzajeme zaufanie.
2. co do kwestii przepisywania z lassi czy bez laski i na jaki okres: ustawa
wyraznie to reguluje to po pierwsze. A po drugie - mysle najwazniejsze -
mozesz mnie tez nazwac ignorantem, ale ja tez nie zapisalbym lekow na caly
rok - nawet na prywacie. Z prostej przyczyny: JA ma ODPOWIEDZIALNOSC za
Twoje zdrowie. I z tego wynika, ze jesli chcesz, abym Cie prowadzil, to
musisz sie zastosowac do moich zalecen. A zalecenie jest proste: badanie
kontrolne co pol roku, zakladajac ze nic Ci nie dolega. Czesto sie zdarza,
ze nastepuja zmiany w organizmie, ktore sie nie odczuwa a bywaja dla
organizmu patologiczne. Dlatego nalezy przebadac co jakis czas pacjenta. Bo,
czysto teoretyzujac - jesli Tobie cos sie stanie to mozesz mnie podac do
sadu, ze nie zalecilem badan kontrolnych tylko wypisalem Ci leki na rok
czasu. I uwierz mi, wygrasz ze mna proces np o odszkodowanie z racji
zaniedbania.
3. Z tych wlasnie powodow, dbajac o TWOJE zdrowie a nie bedac ignorantem -
albo bedziesz sie u mnie badac co 1/2 roku i bede Ci dalej przepisywal
odpowiednia ( w danym momencie ) terapie...albo.....wybacz....zmieniasz
lekarza. JA MAM OBOWIAZEK dbac o Ciebie niezaleznie od Twojej checi
otrzymania recept na caly rok. Takie sa zasady rowniez etyczne, ktorych ja
nie zmienie, nawet bedac posadzonym o ignorancje, czy brak wyksztalcenia.

pozdrawiam serdecznie

lekarz medycyny, nie ginekolog, specjalista II stopnia z otwartym przewodem
doktorskim, przyjmujacy zarowno panstwowo jak i prywatnie, biegly sadowy

casus

23. Data: 2003-04-23 22:36:20

Od: "tolo" <t...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AsiaS" <a...@n...onet.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "tolo"
> Wybacz, nie dysponuję. Czy możesz przytoczyć co konkretnie
> jest tam napisane?

ale goole to przpuszczam że znasz, ale żeby nie było że jestem niemiły

1 i d

* §8
1. Dla jednego pacjenta i w tym samym czasie osoba wystawiająca receptę może
przepisać maksymalnie:
1) bez potrzeby podawania na recepcie sposobu dawkowania, z zastrzeżeniem §6
ust. 1, pkt 5 lit. b) i c (tzn. nie w przypadku leków bardzo silnie
działających, odurzających lub psychotropowych):
a) dwa najmniejsze opakowania leku lub materiału medycznego określone:
- w wykazach refundowanych leków i materiałów medycznych - w przypadku
recept na refundowane leki i materiały medyczne wymienione w tych wykazach,
- w urzędowym wykazie środków farmaceutycznych i materiałów medycznych
dopuszczonych do obrotu w kraju - w przypadku recept na leki i materiały
medyczne nie podlegające refundacji albo recept na refundowane leki i
materiały medyczne nie wymienione w wykazach refundowanych leków i
materiałów medycznych.
b) 100 sztuk strzykawek do insuliny wraz z igłami,
c) 100 sztuk pasków diagnostycznych,
d) ilość doustnego środka antykoncepcyjnego niezbędną na sześciomiesięczne
stosowanie,

tolo

24. Data: 2003-04-23 22:37:56

Od: "Lia" <L...@u...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

" tolo " wrote:

> niemiły czy precyzyjny ?
> tolo

Niemiły, agresywny (łagodnie rzecz ujmujac).
Fachowe argumenty mozna przedstawic IMO w całkiem iny sposob.
Chyba macie na medycynie jakie szajecia z psychologii, podejscia do pacjenta
itp???
Jelsi tak, to szkoda, ze są tak mało efektywne czasem :(
--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154
howuser&userid=3338656

25. Data: 2003-04-23 22:38:16

Od: "AsiaS" <a...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "casus"
> 1. sa lekarze b. dobrzy z I stopniem sa i bardzo zli z doktoratem czy tez II
> st - nie o to tu chodzi - wazne jest, a jaki sposob pacjent jest leczony i
> czy skutecznie. No i oczywiscie, czy istnieje wzajeme zaufanie.
Oczywiście, sednem jest dobranie takiego, który jest wiarygodny.

> 2. co do kwestii przepisywania z lassi czy bez laski i na jaki okres: ustawa
> wyraznie to reguluje to po pierwsze. A po drugie - mysle najwazniejsze -
> mozesz mnie tez nazwac ignorantem
To nie ja tak nazywam lekarzy racz zauważyć ;-)

> [...]
> ze nastepuja zmiany w organizmie, ktore sie nie odczuwa a bywaja dla
> organizmu patologiczne. Dlatego nalezy przebadac co jakis czas pacjenta.
Dlatego to nie Ty mnie prowadzisz. Ja z lekarzem miałam konkretną umowę:
raz na pół roku cytologia, morfologia, próby wątrobowe. Jeśli wyniki były dobre
dostawałam receptę na rok a po pół roku powtórka z badań. Jesli dobre - nie
musiałam
nigdzie chodzić, gdyby były złe po prostu poszłabym, bo taka byłaby potrzeba
a nie teoretyczne rozważania czy pięć miesięcy, czy sześć czy osiem czy
dwanaście
to bezpieczna granica za którą "zmiany w organiźmie których się nie odczuwa"
stają
się problemowe przy braniu tabletek (kobiety które ich nie biorą i tak chodzą do
ginekologa
rzadziej niż raz do roku).

> sadu, ze nie zalecilem badan kontrolnych tylko wypisalem Ci leki na rok
Recepta nie wyklucza badań kontrolnych, wręcz przeciwnie. Lekarz tego nie wie?
Asia

26. Data: 2003-04-23 22:41:52

Od: "tolo" <t...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

nie bo 7 opakowań przekracza kalendarzowe 6 m-cy ;-)
tolo

27. Data: 2003-04-23 22:42:22

Od: "Lia" <L...@u...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

" tolo " wrote:

> d) ilość doustnego środka antykoncepcyjnego niezbędną na
> sześciomiesięczne stosowanie,

6 opakowan starcza na 5, 5 miesiaca kalendarzowego? Lekazr moze zapisac 7
opakowan?

28. Data: 2003-04-23 22:45:00

Od: "AsiaS" <a...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tolo"
>1) bez potrzeby podawania na recepcie sposobu dawkowania
A jeśli z podaniem dwukrotnej dawki? (To tak z ciekawości).

> d) ilość doustnego środka antykoncepcyjnego niezbędną na sześciomiesięczne
> stosowanie,
Dziękuję za konkrety :)
Asia mile zaskoczona

29. Data: 2003-04-23 22:54:43

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
odczuwa"
> stają
> się problemowe przy braniu tabletek (kobiety które ich nie biorą i tak

Zakladajac, ze macie do siebie zaufanie, jestes jego pacjenta dlugie lata -
oczywiscie, ze mozna tak robic,,,,,ale zuwaz jadro tego problemu - JEDNAK
JEST kontrola co 1/2 roku !!!!. A kwestia techniczna, czy lekarz zapisze Ci
leki na rok a Ty i tak co pol roku bedziesz u niego zrobic badania lub po
odbior wynikow, albo zapisze Ci na 1/2 roku a przy odbiorze wynikow da
nastepna recepte - to chyba tu nie jest problemem !!!! Mam wrazenie, ze
koniecznie chcesz miec ustawowe prawo dostac papierek do apteki na leki na
rok czasu, a nie pojac logike leczenia i odpowiedzialnosci.
I oczywiscie, ze Cie nie moge prowadzic, bo nie mam nawet I st z
ginekologii:-)

> Recepta nie wyklucza badań kontrolnych, wręcz przeciwnie. Lekarz tego nie
wie?

Lekarz wie i to bardzo dobrze. Pacjent za to nie wie, ze leki nalezy
zapisywac na podstawie aktualnego stanu zdrowia, za ktory ma lekarz
odpowiedzialnosc. Wiec moze bez wycieczek, a logicznie prosze. Mnie nie
chodzi, aby Ci na sile nie zapisac lekow na rok czasu, tylko aby dbac o
Twoje zdrowie. Nie widze wiec problemu, skoro i tak co 1/2 roku robisz
badania kontrolne, co 1/2 roku dostac nowa recepte. W koncu i Ty bedziesz
spokojna, ze jestes kontrolowana, i lekarz, ze jego pacjentka jest zdrowa i
dziala zgodnie z obowiazujacym prawem.
Przeciez chyba o to chodzi, nieprawdaz?
Mam nadzieje, ze nie pojawi sie za pare tygodni od kogas post na liste o
tresci: lekarz pisze mi recepte na rok czasu zamiast mnie badac co jakis
czas:-))))))))) Konowal jakis? :-))))

> --
> Pozdrawiam
> Asia

rowniez pozdrawiam
casus

30. Data: 2003-04-23 22:55:08

Od: "tolo" <t...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jeśli z podaniem dwukrotnej dawki? (To tak z ciekawości).

Jeśli będzie w sądzie potrafił udowodnić celowość stosowania takiego
dawkowania / wbrew zarejestrowanemu dawkowaniu/ to może i przyczepę pigułek
wypisać.

tolo

Jak jest na medycynie?
Kamienie żółciowe