receptury zagadek ciąg dalszy

1. Data: 2004-04-02 15:47:19

Temat: receptury zagadek ciąg dalszy
Od: "alexandra" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rp.
Vit. A + D3 20,0
Mentholi 0,1
Glycerini ad 250.

Jak podeszlibyście do zrobienia tego leku?
Chodzi mi tutaj głównie o mentol, bo samo wykonanie jest proste. Czy mentol
odgrywa jakieś zasadniczą rolę jako składnik? Nie wystarczyłoby zastąpienie
go olejkiem miętowym? (bo mentol będzie później "latał" po całym preparacie,
no chyba że się go wcześniej w czymś rozpuści (?)) Jeśli natomiast chodzi
tylko o walory zapachowe to chyba "wygodniej" stosować olejek?

Pozdrawiam

alexandra.

2. Data: 2004-04-02 17:07:26

Temat: Re: receptury zagadek ciąg dalszy
Od: "Walentyn" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z tego co się orientuję to mentol należałoby rozpuścić w niewielkiej ilości
alhololu 70 stopniowego i połączyć z resztą. jeszcze sprawdzę.

3. Data: 2004-04-02 17:13:11

Od: "Walentyn" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

zapomnialem dodac, ze mentol bedzie działał w tym przypadku dwojako - jako
corrigens - chociaz akurat tutaj i gliceryna i wit. A są dosyć słodkie, ale
także jako substancja o dzialaniu chłodzącym, znieczulającym końce nerwów.

4. Data: 2004-04-03 17:13:48

Od: "Ricky" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesto robie podobną recept tylko ze zamiast mentolu jest olejek mietowy i
wtedy nie ma problemy.Moze lekarz sie walnął.
Użytkownik "alexandra" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> no chyba że się go wcześniej w czymś rozpuści (?)) Jeśli natomiast chodzi
> tylko o walory zapachowe to chyba "wygodniej" stosować olejek?

ibuprofen u osób uzależnionych od alkoholu
Farmakopea Polska
Lublin - firma farm. z okolic Ambramowickiej
Efectin - skutki uboczne
Gronkowiec złocisty