refluks

1. Data: 2002-01-29 21:36:30

Temat: refluks
Od: "ulast" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam , jestem tu po raz pierwszy.
Chcialabym sie dowiedziec jak radzic sobie z choroba refluksowa przelyku,
czy ranigast jest dobrym lekiem na to schorzenie, czy jest to grozna
choroba?
Pozdrawiam
Ula
u...@p...onet.pl

2. Data: 2002-01-30 14:16:40

Temat: Re: refluks
Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

"ryś" wrote:

> Jeśli chodzi o leki to używam "Controloc" jako lek podstawowy [...]
> można stosować tańszy zamiennik "Lanzul".

Jak najbardziej prawidłowe postępowanie

> W czasie snu głowę należy trzymać wysoko

Zaleca się też spanie na łóżku pochyłym, tak żeby nie tylko głowa, ale cały
tułów (a więc i leżący w nim przełyk) były ułożone "pod górkę". Dzięki temu
treść zarzucana do przełyku ma podobno swobodnie spływać z powrotem do żołądka,
a nie zalegać w przełyku. Nie wiem, czy ta teoria ma potwierdzenie w porządnych
badaniach, ale brzmi rozsądnie. Praktyczna realizacja tego zalecenia polega na
podłożeniu klocków (cegieł, itp.) pod nogi łóżka od strony głowowej.

Leszek

3. Data: 2002-01-30 14:47:21

Od: "ryś" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Na chorobę refluksową choruję od kilku lat.
Prawdziwą pomoc uzyskałem po wizycie u dobrego gastrologa.
Zapisał mi odpowiednie leki i zalecił dietę.
Jeśli chodzi o leki to używam "Controloc" jako lek podstawowy i "histac"
jako środek zobojętniający kwas.
Controloc jest lekiem stosunkowo drogim bo koszt kuracji miesięcznej ok.90
zł i pomaga na 2-3 miesięcy można stosować tańszy zamiennik "Lanzul".Co
prawda jest on tańszy ale ma mniejszą skuteczność i więcej działań
ubocznych/nudności,piczenie gardła,złe samopoczucie/,są to oczywiście
odczucia subiektywne.
Bardzo ważne w kuracji jest jedzenie mniejszych ilości pokarmów ale
częściej.
W czasie snu głowę należy trzymać wysoko ponieważ w sytuacji nasilenia
objawów zawartość żołądka może dostać się do układu oddechowego.

Pozdrawiam i czekam na pytania

4. Data: 2002-01-30 21:19:56

Temat: Odp: refluks
Od: "ulast" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Controloc jest lekiem stosunkowo drogim bo koszt kuracji miesięcznej ok.90
> zł i pomaga na 2-3 miesięcy można stosować tańszy zamiennik "Lanzul".
Controloc przepisala mi pani doktor w przychodni, jakis czas temu, ale
mialam go stosowac tydzien.

Miesiac temu dostalam jakichs okropnych boli, musialam wezwac karetke,
pozniej udalam sie do specjalisty a on przepisal mi ortanol. Mialam go brac
przez 7 dni po dwie tabletki, a pozniej w razie bolu jeszcze przez 14 dni po
jednej. Po tygodniu mi przeszlo a teraz znowu kilka dni boli w nadbrzuszu:(
W przychodni przepisano mi ranigast, stosuje 150 mg 2 x dziennie, czy to
jest wystarczajace?
Czy nalezy unikac kawy (pije slaba i rozpuszczalna)?
Dziekuje za pomoc i pozdrawiam.
Chcialabym utrzymywac z Toba kontakt jesli mozna, na priv?:)
Ula
u...@p...onet.pl

5. Data: 2002-01-31 10:05:49

Temat: Re: Odp: refluks
Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

ulast wrote:

> pozniej udalam sie do specjalisty a on przepisal mi ortanol. [...]
> Po tygodniu mi przeszlo a teraz znowu kilka dni boli w nadbrzuszu :(
> W przychodni przepisano mi ranigast

Ale czy jest postawione rozpoznanie? Czy było badanie gastroskopowe? Może w tym
przypadku wskazane jest także zbadanie obecności Helicobacter pylori (z dużym
prawdopobieństwem można przyjąć, że go masz) i próba leczenia
przeciwbakteryjnego?

Leszek

6. Data: 2002-01-31 12:28:50

Od: "Adam Sliwinski" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lech Trzeciak" <l...@i...gov.pl> napisał w wiadomości

> [...]
dużym
> prawdopobieństwem można przyjąć, że go masz) i próba leczenia

Poza tym warto sprawdzić budowę ściany dolnego odcinka przełyku - jeśli
będzie przebudowa na śluzówkę typu żołądkowego, to wskazana będzie kontrola
endoskopowa z uwagi na zwiększone ryzyko nowotworu dolnego odcinka, w
skrócie rzecz ujmując.
Jestem patologiem, szykuję się do pisania doktoratu z nowotworów przewodu
pokarmowego.
Jeśli potrzebujesz bliższych danych, śmiało pisz na priv.
Pozdr
Adam
a...@p...onet.pl

7. Data: 2002-01-31 18:51:49

Od: "ulast" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje za odzew, probowalam wyslac do Ciebie wiadomosc na priva ale cos
nie moge:((
Bede probowac
Pozdrawiam
Ula

8. Data: 2002-02-01 07:36:18

Od: NakaiSuzuki <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Adam Sliwinski" <a...@p...onet.pl> wrote in
> [...]
> będzie przebudowa na śluzówkę typu żołądkowego, to wskazana będzie
> kontrola endoskopowa z uwagi na zwiększone ryzyko nowotworu dolnego

Jak tak to się pokajaj za nieścisłość...
Ale złośliwa bestia ze mnie, mam to po moim Szefie, jakbyś mu na dwójce coś
takiego strzelił, to zjadłby Cię i nawet św. Tomasz, patron patologów by Ci
nie pomógł...
(dla optymalnych: :-))

Krzysiek, FEBP
----------------
Jeśli nie wiesz co robisz, rób to porządnie

9. Data: 2002-02-01 22:54:42

Od: "ulast" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
coś
> takiego strzelił, to zjadłby Cię i nawet św. Tomasz, patron patologów by

Wyjasnij????
U.

10. Data: 2002-02-04 07:48:43

Od: NakaiSuzuki <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"ulast" <u...@p...onet.pl> wrote in

Mówimy Barret, myślimy itestinalizacja.

Krzysiek, FEBP
Jeśli nie wiesz co robisz, rób to porządnie

KlaustroFobia
RESPIRATOR
choroba scheoenlein henoche
Atropina