refundacja leczenia kanalowego?

1. Data: 2003-12-14 16:20:14

Temat: refundacja leczenia kanalowego?
Od: "zab" <z...@z...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam
mam taki problem
ostatnio zabolal mnie zab. okazalo sie ze niezbedne jest leczenie kanalowe,
jak zwykle powiedzialem ze chce skorzystac z NFZ ale po zabiegach(2)
za kazdym razem musialem zaplacic. Za opracowanie kanalow, za wypelnienie
etc w nastepnym tygodniu mam kolejna wizyte po plombe i prawdopodobnie
znow bedzie mnie to kosztowalo. w sumie za 1 zeba kolo 300 pln.
mam takie pytanie gdzie ta refundacja? poniewaz po pierwszym
razie ucieszylem sie ze przestalo bolec i bylem sklonny oddac caly majatek
za to by bol minal, totaz nawet sie nie zastanawialem ale teraz gdy
mam coraz wiecej placic.
Moze ktos z Was ma ustawe za co refunduje NFZ.
Dzieki.

Pacjent

2. Data: 2003-12-14 18:47:29

Temat: Re: refundacja leczenia kanalowego?
Od: nonnocere <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

zab wrote:

> Moze ktos z Was ma ustawe za co refunduje NFZ.
> Dzieki.

tu wykazaz usług w ramach ubezpieczenia:
http://www.nfz-katowice.pl/index.php?&k0=2_ubezpiecz
ony&k1=3_stomatologia

Ja osobiście za kanałowe nie płaciłam więcej niż 80 zł. Ale może miałam
więcej szczęścia :) Zawsze z moją dentystką uzgadniam przed rozpoczęciem
leczenia jakie koszty ponoszę ja, a co pokrywa NFZ. Wtedy sprawa jasna i
wiem na co mogę sobie pozwolić.
--
Pozdrawiam, Madzia S.

"Spróbuj po prostu żyć. Rozpamiętywanie jest zajęciem starców." -
Paulo Coelho

3. Data: 2003-12-14 21:52:27

Od: "Adam" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

zab wrote:

> Moze ktos z Was ma ustawe za co refunduje NFZ.

ustawy przed oczami nie mam, ale jezeli masz wiecej niz 18 lat i nie jestes
kobieta w ciazy lub w połogu, placisz za leczenie kanałowe zębów od 4-ki do
8-mki.

natomiast cena leczenia jest uzalezniona od b. wielu czynnikow, miedzy
innymi od uzytego sprzetu i materialow. niestety, tu jak raz sprawdza sie
powiedzenie 'co tanie to drogie'. zobacz na www.endodoncja.pl

sam fakt niedomowienia w kwestii ceny jest powiedzmy to delikatnie nietaktem
ze strony lekarza, ale z drugiej strony - 'nieznajomosc prawa nie tlumaczy'.
chociaz jednak kwestie ceny powinny byc zgadniane przed leczeniem,
szczegolnie _wielkosc_ oplat.

--
milego dnia
adam, gg# 402495

4. Data: 2003-12-15 09:02:40

Od: "Izabela" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Koszt zalezy od ilości kanałow w zębie, czyli od tego jaki to ząb.Zapytaj o
cenę jednego kanału !.Koszt wypełnienia kosztuje w zalezności od wielkości
ubytku.A przy leczeniu kanałowym jest to raczej duży ubytek.Jeśli
wypełnienie jest światłoutwardzalne to to kosztuje.Ale szczerze to zgłoś się
prywatnie i powiedz jaki ząb i poprostu zapytaj.Sama mam mnóstwo kłopotow z
zębami, ale mnie ząb trzykanałowy z dużym wypełnienim światłoutwardzalnym
kosztuje około 150 zł.

Izabela

Poradnia leczenia migreny
Novynette a krwawienia