renta socjalna

1. Data: 2002-07-01 19:01:14

Temat: renta socjalna
Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy to prawda, ze studentom do 25 roku zycia przysluguje renta socjalna?
Bo mi na komisji lekarskiej dali jakis zasilek staly wyrownawczy.

Nie wiem gdzie mam sie starac o zmiane decyzji ?

Maciek

2. Data: 2002-07-01 19:17:08

Temat: Re: renta socjalna
Od: "LECH DUBROWSKI" <l...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy to prawda, ze studentom do 25 roku zycia przysluguje renta socjalna?

Renta socjalna przysluguje osobom, ktore sa inwalidami od urodzenia lub
zostali nimi przed 16 rokiem zycie i w zwiazku z tym nigdy nigdzie nie
pracowaly i uzyskaly prawa do renty ZUS.

> Bo mi na komisji lekarskiej dali jakis zasilek staly wyrownawczy.

Jaka to byla komisja w ZUS w PCPR?

Leszek

3. Data: 2002-07-01 21:09:50

Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Renta socjalna przysluguje osobom, ktore sa inwalidami od urodzenia lub
> zostali nimi przed 16 rokiem zycie i w zwiazku z tym nigdy nigdzie nie
> pracowaly i  uzyskaly prawa do renty ZUS.

Znalazlem to w Internecie:
"Renta socjalna
Przysługuje osobie:
pełnoletniej, całkowicie niezdolnej do pracy z powodu niepełnosprawności
powstałej przed ukończeniem 18 roku życia, lub
całkowicie niezdolnej do pracy z powodu niepełnosprawności powstałej do 25 roku
życia w trakcie nauki w szkole ponadpodstawowej lub szkole wyższej, lub
całkowicie niezdolnej do pracy z powodu niepełnosprawności powstałej w trakcie
studiów doktoranckich lub aspirantury naukowej.
(całkowita niezdolność oznacza znaczny lub umiarkowany stopień
niepełnosprawności).
Renta socjalna przyznawana jest niezależnie od posiadanych dochodów wszystkich
wspólnie zamieszkujących członków rodziny. Jest również świadczeniem o
charakterze stałym."

Poniewaz mam 24 lata i studiuje na dziennych studiach, chcialem sie dowiedziec,
czy mam prawo do renty socjalnej ?
Bo na komisji (ZUS) przydzielili mi jakis zasilek staly wyrownawczy.

Moze ktos z Was sie orientuje ?

Pozdrawiam,
Maciek

4. Data: 2002-07-02 05:15:00

Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nieistotny jes wiek, ale stopień niepełnosprawności.

aaa_ / scorpio

5. Data: 2002-07-02 06:07:18

Od: "LECH DUBROWSKI" <l...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nieistotny jes wiek, ale stopień niepełnosprawności.
> aaa_ / scorpio

Tak, ja mam dawna I grupe inwalidzka i teraz nikt nawet nie probuje
kwastionowac tego orzeczenia i rente socjalna dostaje od poczatku jej
istnienia czyli od 1987 roku. Dzieki niej mam troche wlasnej gotowki, a po
za tym staram sie pracowac.

I na koniec ciekawostka w ubiegly piatek dostalem z DOPS
Warszawa-Srodmiescie dwa pisma, w pierwszym zawiadamiaja, ze od 1 czerwca
br. dostalem podwyzke z 406 na 418 zl, a drugim przepraszaja za to ze nie
moga mi tyle wyplacac i informuja, ze do konca tego roku beda mi wyplacac
tak jak dotychczas tylko 306 zl.

Leszek

MUZYKA ŚWIATA 2002
MUZYKA ŚWIATA 2002
Orzekanie o niepełnosprawności-pot worne terminy!
Idea SamiSobie
wakacje