Re: renta socjalna 4x wiecej bedzie mozna dorobic

From: "LM" <l...@g...pl>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Re: renta socjalna 4x wiecej bedzie mozna dorobic
Date: Fri, 29 Dec 2006 13:45:25 +0100

Użytkownik "Tomasz Malinowski" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
news:en2kns$fh0$1@inews.gazeta.pl...

> Na pewno patologią jest nierówne traktowanie rencistów i biorców renty
> socjalnej, którzy nie mogą przejść na rentę, bo ich niepełnosprawność jest
> już tak znaczna, że nie może pogłębić się w czasie zatrudnienia.
> Myślę sobie, że skoro rozmaite grupy jednoczą się w celu dbania o swoje
> interesy, to może osoby z wrodzoną niepełnosprawnością powinny także
> założyć własne stowarzyszenie.
>
> Pozdrawiam - Tomek

To nie do końca jest tak, bo to są (przynajmniej w założeniach) dwie różne
renty. Renta zusowska, to jest renta "wypracowana" - człowiek płacił
ubezpieczenie po to, żeby w razie pogorszenia się stanu zdrowia mógł
otrzymywać rentę. W zasadzie ta renta powinna być związana ze stanem
zdrowia, a nie z dochodami danej osoby (tyle że jeśli jest aktywna zawodowo,
to może to oznaczać, że z tym zdrowiem nie tak źle ;-)). Natomiast renta
socjalna, to zasiłek który społeczeństwo daje ludziom, którzy nie są stanie,
np. ze względu na stan zdrowia sami się utrzymywać. Są to pieniądze
społeczne, z założenia przeznaczone dla najbardziej potrzebujących.Tym samym
powinny być mechanizmy minimalizujące ilość osób pobierających taki
zasiłek - w szczególności "wymuszające" podjęcie pracy przez tych, którzy są
ją w stanie podejmować. I rozumie się samo przez się, że osoby utrzymujące
się całkowicie/częściowo same powinny część/całość tego świadczenia mieć
odebraną.

LM

29.12 LECH DUBROWSKI
29.12 Adam Pietrasiewicz
29.12 Marcin-Sulski
29.12 Adam Pietrasiewicz
29.12 Marcin-Sulski
29.12 Adam Pietrasiewicz
30.12 Piotr \"Gerard\" Machej
30.12 Marcin-Sulski
30.12 Kasi i Przemek
30.12 Adam Pietrasiewicz
30.12 Marcin-Sulski
30.12 Adam Pietrasiewicz
30.12 Abal
30.12 Abal
30.12 Koola
is it live this group at news.icm.edu.pl
Witam
Zlecę wykonanie takiego chodzika
Czy mozna mieszkać w lokalu użytkowym
karta parkingowa
stuck puck
Chodzik 3 kołowy
zlecenie na chodzik 3 kołowy
Fan club chodzik
Podejście usługodawców do niepełnosprawnych
cicho sza
Chodzik 3 kołowy zmaina kół na wieksze.
halo
Usenet z googla