robótkowa prośba do przedszkolanek

1. Data: 2002-12-12 09:57:38

Temat: robótkowa prośba do przedszkolanek
Od: "Gocha" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Poddajcie mi jakiś pomysł. Potrzebuję sprezentować jakieś robótkowe dzieło
przedszkolu. Mam pewne zobowiązania wobec przedszkola ,do którego chodzi mój
syn. O zamianie tego na pieniądze nie może być mowy. Wymyśliłam więc
robótkę, ale chciałabym coś, co nie będzie tylko wisiało w charakterze
jeszcze jednego obrazka (przedszkole jest zawsze pięknie i bogato
ustrojone). Chciałabym, żeby to moje dzieło było przydatne. Najlepiej do
działalności dydaktycznej. Stąd moją prośbę kieruję głównie do
przedszkolanek.
Pomóżcie mi coś mądrego wymyślić. Technika właściwie dowolna, byle nie zbyt
pracochłonna - tzn. koronka klockowa raczej odpada :-)), a np. patchwork jak
najbardziej może być.
Gocha

1. Data: 2002-12-12 12:26:39

Temat: Re: robótkowa prośba do przedszkolanek
Od: "Joanna Huzarska" <a...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poddajcie mi jakiś pomysł.
/.../
Chciałabym, żeby to moje dzieło było przydatne. Najlepiej do
> działalności dydaktycznej. Stąd moją prośbę kieruję głównie do
> przedszkolanek.

Nie jestem przedszkolanka, ale... moze kolorowy alfaber, co ? Mozna
wyhaftowac, czy ponaszywac w formie wlasnie aplikacji, ozdobiony na kolorow
basniowymi postaciami, albo czyms prostszym. Wszystko na jakiejs tkaninie,
do powieszenie na scianie, lub tez usztywnione dodatkowo listewkami, czy
deska z tylu.
To taka pierwsza mysl ! :-)

Pozdrawiam
Asia

1. Data: 2002-12-12 12:44:42

Od: "Kuleczka" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> /.../
> Chciałabym, żeby to moje dzieło było przydatne. Najlepiej do
> Nie jestem przedszkolanka, ale... moze kolorowy alfaber, co ?

Ja tez nie jestem przedszkolanka, ale tez mam pomysl - moze takia "kolderka"
z kieszonkami na rozne rzeczy - np. kredki i inne przybory papiernicze albo
zabawki. Mam nadzieje, ze rozumiesz, o co mi chodzi.
Mozna to tez polaczyc ze wspomnianym alfabetem - np. pod literka "F" beda
farbki, pod "K" kredki itp.

--
Magda (Katowice)
k...@p...onet.pl

1. Data: 2002-12-12 13:00:58

Od: "maja" <m...@c...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

a moze miarke wzrostu ? widzialam takich kilka w gazetach (z misiami,
myszakmi). haftuje sie co 10 cm. zaleta: przyda sie wszystkim dzieciom !

maja (Rzeszow)

1. Data: 2002-12-12 13:37:39

Od: "Gocha" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kuleczka" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> zabawki. Mam nadzieje, ze rozumiesz, o co mi chodzi.
> Mozna to tez polaczyc ze wspomnianym alfabetem - np. pod literka "F" beda

Też myślałam o alfabecie, ale z tego co wiem, w przedszkolu poznaje się
literki pojedynczo. Czyli jeden obrazek z całym alfabetem może nie być
bardzo przydatny. Zaś wyszywanie 20 ponad obrazeczków to jednak sporo
roboty. No chyba, żeby aplikacją to zrobić. Ale pozostaje jeszcze kwestia
kroju liter. To chyba nie jest wszystko jedno jaki. Tutaj potrzebuję pomocy
fachowca.
Myślałam też o obrazkach np. z porami dnia, rodzajami pogody lub coś w tym
stylu, ale nie wiem co z tego jest w programie nauczania dla przedszkolaków.
No i jaka forma będzie bardziej przydatna. Czy kołderka z wszytymi
obrazkami, czy raczej te obrazki przypinane jakoś do kołderki (np. rzepem)?
A może obrazki wykończone jako pojedyncze sztuki i zaopatrzone z magnesiki?
Teraz wpadła mi do głowy taka mata ze sznurówką i dziurkami do nauki
wiązania butów - o ile buty wiązać uczą w przedszkolu. Za moich czasów
zwykle dzieci dostawały to jako zadanie domowe na niedzielę.
Gocha

1. Data: 2002-12-12 13:37:52

Od: "Pusia" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja jestem przedszkolanka i mowie;mnie najbardziej ucieszyłby zabawny
alfabet albo zabawne cyferki....niewazne nawet do jakiej grupy
wiekowej,.....miarek,kieszonek i i innych tego typu bajerow dostarczaja pod
dostatkiem reklamowe firmy farmaceutyczne i inne.
Pusia(Białystok)

1. Data: 2002-12-12 14:50:50

Od: "Ula Głuszek" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja do przedszkola zrobilam na szydelku gwiazdki ze srebrnego kordonka, moze
cos takiego?!
Pozdrawiam Ula

1. Data: 2002-12-13 07:44:36

Od: "Gocha" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pusia" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
pod
> dostatkiem reklamowe firmy farmaceutyczne i inne.

Powoli wyłania mi się już obraz tej robótkowej pomocy naukowej.
Muszę powiedzieć, że jak zwykle jesteście niezawodne. Co dwie
głowy.............(lub więcej) to nie jedna.

Ja myślałam o alfabecie, ale odstraszała mnie ilość liter. Zaś gwiazdki na
pewno ładne, ale panie w tym przedszkolu, chyba nie wypuszczają nożyczek i
kredek z rąk, bo gwiazdki i bałwanki i inne cuda wiszą już tam na wszystkich
oknach, ścianach, tudzież suficie. Ja się narobię, a zginie w tłumie. Ale
cyferki to już całkiem do zaakceptowania. Powiem więcej ten pomysł bardzo mi
się podoba. Nakieruj mnie jeszcze Pusiu na formę. Czy każda cyferka
oddzielnie czy na jednym? Oprawione jak obrazek czy też może lepiej
usztywnione i bez oprawy (jak np. magnesy na lodówkę)? No i przyczepiane do
jakiejś maty (np. patchworkowej), czy lepiej z magnesikiem? Jeśli pojedyncze
cyferki, to czy z nich się układa potem liczby, czy tego w przedszkolu się
jeszcze nie robi? Bo jeśli się układa, to może tak zaprojektować
patchworkową matę, żeby miała miejsce na składanie tych cyfr w liczby (jakaś
linia z rzepa, kieszonki czy coś takiego). A może cyfra i kilka małych
motywów w odpowiedniej ilości - takie prostokąty jak klocki w dominie. Gdyby
takie, to chyba te motywy lepiej pod cyfrą a nie z boku, bo wtedy nadal
będzie można liczby składać. Już prawie założyłam, że każda cyfra będzie
oddzielnie, ale nie powiedziane że tak zrobię. Czekam jeszcze na sugestie
szczegółowe.
Chciałabym, żeby z tego wyszła uczciwa pomoc naukowa, tylko że wykonana
ręcznie.

Gocha

1. Data: 2002-12-13 08:45:27

Od: "Tusia" <_...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale
> cyferki to już całkiem do zaakceptowania. Powiem więcej ten pomysł bardzo
mi
> się podoba. Nakieruj mnie jeszcze Pusiu na formę

Wprawdze ja nie Pusia, ale moze tak:
wieksza mata troszke patchworkowa a na niej wyszyte klocki od 1 do 10 (?) a
powyzej tych elementow rzepy, zeby mozna przyczepic cyferki pasujace do
ilosci elementow... strasznie to pokretne, ale mam nadzieje ze mnie
zrozumiesz... tylko czy takie zabawy z liczbami sa juz w przedszkolu?

Pozdrawiam,
Tusia

1. Data: 2002-12-14 13:11:11

Od: "Pusia" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Powiem tak,nie rob formy takiej ktora bedzie miala kontakt z rekoma
nauczycielki czy dzieci,szkoda twojej pracy.Przy najwiekszej uwadze bedzie
wybrudzone lub wymiete po paru razach,pisze to z doswiadczenia-poslugiwalam
sie juz niejedna nawet najsolidniej zrobiona pomoca,przeciez nie mozna
zabronic dotykania dzieciom a wiadomo,ze ich lapki nawet na pozor wymyte
zostawiaja rozne slady.Chyba najlepszym rozwiazaniem bylaby (przynajmniej
dla mnie) dluga tasma na ktorej wyhafowane sa literki po kolei lacznie z
dwuznakami i ogonkami)ktora mozna zawiesic na sciane na stale lub przy
okazjach.Nie wiem jakie programy nauczania obowiazuje w twej placowce ale
setki przedszkoli pracuje teraz programem M.Majchrzakowej gdzie z tasma z
alfabetem jest wrecz obowiazkowym elementem w kazdej sali(i oczywiscie jest
to tasna papierowa),bo dzieci zaczynaja nauke czytaniaod 2 lat,jest to tzw
.metoda analityczno-syntetyczna czyli tzw po czesci wzrokowa.A jesli nawet
ta placowka stosuje inny program to alfabetow nigdy nie za duzo,bo niszczy
sie wszystko w blyskawicznym tempie i nigdy sie nie nadaza z kupowaniem czy
robieniem.Zrob jak najbardziej jaskrawe kolory ale wszystkie samogloski na
czerwono,wszystkie dwuznaki cz,rz itd jednym kolorem i wszystkie ogonki
jednym kolorem a reszta spolglosek roznymi kolorami-to moja taka drobna
sugestia metodyczna.Jesli nauczycielka nie wywiesi jej w sali to na pewno
bedzie korzystala w czasie tzw waznych nalotow:hospitacji,wizytacji itp.(a
unas wszelkie oryginalne dekoracje laduja po czasie nawet w gabinecie
dyrektorki czy metodyczki na jakis czas)A jesli juz zdecydujesz sie na
pojedyncze elementy to uzyj kanwy plastikowej ale to chyba za drogi biznes
bo na sama kanwe wydasz ze 300 zl zakladajac ze arkusik kosztuje 10 zl.
Ciekawym pomyslem dla starszej grupy moglby byc tez zegar na plastikowej
kanwie ,taki wiekszy i kolorowy,z ruchomymi wskazowkami do
nauki,jednoczesnie ozdabialby sale a czasami sluzyl do nauki.

Milego wyszywanka:)))))Pozdrooofffka:)))

Pusia(wycinajaca aktualnie 556 gwiazdke:))))))

Frywolitki
Serwety na drutach
Chwale sie, jestem wielka i wogole.....
schematy