Re: rodziny mieszane

Data: 2002-01-29 23:10:55
Temat: Re: rodziny mieszane
Od: "Katia" <k...@g...pl>

Główny bohater (w tej roli B.Caccia <c...@p...onet.pl>)
rzekł:a33a54$mg4$...@n...tpi.pl...

> 1. Jak najszybciej wystąpiś o kartę czasowego pobytu, o kartę stałego
pobytu
> można się starać dopiero za trzecim razem. Warunek konieczny: zameldowanie
> na pobyt czasowy (trzeba to zrobić do 48h od przekroczenia granicy
> polskiej - b.ważny stempel z datą w paszporcie).
A czy trzeba cały czas byc wtedy w Polsce (w czasie oczekiwania?) Jesli tak,
to ile?

> 3. Gdy jest legalnie zatrudniony, a nie posiada karty stałego pobytu ma
> tylko ubezpieczenie chorobowe i emerytalne (brak zdrowotnego, czyli 100%
> płatności za lekarza i szpital).
A czym sie rozni chorobowe od zdrowotnego?

> 4.Wg. prawa polskiego obywatel może mieć tylko jedno obywatelstwo. Nasze
> dziecko urodziło się w Polsce, więc ma obywatelstwo polskie, ale wg. prawa
> kraju męża dziecko zrodzone z obywatela tego kraju automatycznie staje się
> jego obywatelem, tak że praktycznie nasze dziecko ma 2 obywatelstwa (dla
> Polaków jedno, dla drugiej strony dwa).
Czy wg prawa polskiego dziecko, ktore sie urodzi w Polsce automatycznie jest
Polakiem?
Wydaje mi sie to podejrzane. To by stwarzalo sytuacje, w której rozmaici
uchodzcy, wedrowcy i szukajacy latwiejszego zycia przyjezdzaliby do Polski
rodzic dzieci - ??
Chociaz sadze, ze jezeli mamy mieszkac tu, to dzieci powinny miec polskie
obywatelstwo ze wzgledow praktycznych - jak dorosna moga sobie zmienic,
jesli taka ich wola.

> 5.Dla dziecka dobrze jest, jak każde z rodziców mówi do niego w swoim
> języku. Dziecko wtedy automatycznie zaczyna mówić obydwoma językami.
W praktyce? A rodzice miedzy soba? Kazde po swojemu? Mysle, ze bedziemy
rozmawiac w obu jezykach, chociaz ustalilismy, ze wieksza uwage bedziemy
poswiecac temu "drugiemu" - polskiego i tak sie naucza.

dzieki za wskazowki

Kasia