Re: rodziny mieszane-obywatelstwo

From: "Luiza Groeneveld" <l...@n...nl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: rodziny mieszane-obywatelstwo
Date: Tue, 29 Jan 2002 10:15:21 GMT

"B.Caccia" <c...@p...onet.pl> schreef in bericht
news:a33a54$mg4$1@news.tpi.pl...

> 4.Wg. prawa polskiego obywatel mo?e mieae tylko jedno obywatelstwo. Nasze
> dziecko urodzi?o si? w Polsce, wi?c ma obywatelstwo polskie, ale wg. prawa
> kraju m??a dziecko zrodzone z obywatela tego kraju automatycznie staje si?
> jego obywatelem, tak ?e praktycznie nasze dziecko ma 2 obywatelstwa (dla
> Polaków jedno, dla drugiej strony dwa).
> Pozdrawiam
>
> Beata

Ustawa z z dnia 15 lutego 1962r.
art.2
Obywatel polski w mysl prawa polskiego nie moze byc rownoczesnie uzna-
wany za obywatela innego panstwa.
art.19
Osoby,ktore nabyly obywatelstwo polskie na podstawie art.2a i 3 ustawy
z dnia 20 stycznia 1920 o obywatelstwie Panstwa Polskiego (Dz.U.Nr 7,
poz.44 z pozniejszymi zmianami),nie sa obywatelami polskimi,jezeli posia-
daja obywatelstwo panstwa obcego i zamieszkuja za granica.

Jestem Polka,ale mieszkam w Holandii i mam holenderskie obywatelstwo.
Polskie wiec stracilam-dowiedzialam sie o tym dzisiaj szukajac tych prze-
pisow.
Pozdrawiam-Luiza.