"rogi losia"

1. Data: 2003-10-26 17:22:56

Temat: "rogi losia"
Od: "ela" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy te rosline (:"rogi łosia") mozna rozmnozyc w warunkach domowych? a jesli
tak to w jaki sposob?
robert

2. Data: 2003-10-26 19:01:31

Temat: Re: "rogi losia"
Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mozna, tak jak paproc, przez odrosty, jezeli sie takie wytworza, odcinasz z
korzeniami, wsadzasz do doniczki, nakrywasz na pare dni folia, powinny sie
przyjac.
Pozdrawiam serdecznie Wiesia

3. Data: 2003-10-26 19:19:02

Od: "ela" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dziekuje. Bede probowal
robert

4. Data: 2003-10-27 06:07:42

Od: "Jack" <w...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> dziekuje. Bede probowal
> robert
>
> Użytkownik "Wiesia Karpowicz" <w...@p...pl> napisał w wiadomości

Może tylko dodam że chodzi o sumaka octowca ( glupio by robert mówił wciąż o
rogach łosia ) którego rozmanżałem równiez nasion - ale sposób ten jest
trudniejszy - nasiona są twarde i trzeba im zniszczyć trochę okrywę by zaczeły
kiełkować

Pozdrawiam
Jack

5. Data: 2003-10-27 08:52:37

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jack" <w...@W...onet.pl> napisał w
wiadomości news:226b.0000037b.3f9cb62d@newsgate.onet.pl...

> Może tylko dodam że chodzi o sumaka octowca ( glupio by robert mówił
wciąż o
> rogach łosia )

???
Czytając post Roberta, jakoś nie miałam skojarzeń z sumakiem. Łosie
rogi to łosie rogi - czyli epifityczna paproć z rodzaju Platycerium
uprawiana jako roślina doniczkowa. Najczęściej jest to Platycerium
bifurcatum.
Rozmażanie przez podział rozrośniętych roślin lub wysiew zarodników
( trudne ale zapewne możliwe :) )
A potoczna nazwa pochodzi od nazwy gatunku P. alcicorne.

Pozdrawiam zimowo
Ewa

6. Data: 2003-10-27 09:00:25

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jack" <w...@W...onet.pl> wrote in message

> [...]
> rogach łosia ) którego rozmanżałem równiez nasion - ale sposób ten jest
> trudniejszy - nasiona są twarde i trzeba im zniszczyć trochę okrywę by

Hasłem "łosie rogi" określa się również paproć Platycerium. Uprawianą
wyłącznie w warunkach domowych.

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2003-10-27 10:25:49

Od: "ela" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chodzi mi chyba o te rosline, o ktorej pisze Jack.
Ksztal lisci jest taki jak "rodi łosia", a charakterystyczne jest, ze
wyrastaja one nie z ziemi, tylko z takich "zeslych lisci". Kwiatek jest
bardzo fajny i nietypowy i podobno najlepiej czuje sie w lazience.
robert

8. Data: 2003-10-27 10:26:35

Od: "Jack" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ( trudne ale zapewne możliwe :) )
> A potoczna nazwa pochodzi od nazwy gatunku P. alcicorne.

Chyba Robertowi faktycznie chodziło o platycerium - nawet w Uprawie... Chmiela
tak opisywana jast ta roslina - a sumak to byc może jelenie rogi...;)
tak to bywa jak się nie odróznia dziczyzny...:)

Pozdrawiam
Jack

9. Data: 2003-10-27 10:31:35

Od: "ela" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gdzie w necie moge zobaczyc te dwie rosliny? Tak, zebym wiedzial co mam w
domu?
robert

10. Data: 2003-10-27 10:40:13

Od: "Jack" <w...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyrastaja one nie z ziemi, tylko z takich "zeslych lisci". Kwiatek jest
> bardzo fajny i nietypowy i podobno najlepiej czuje sie w lazience.

czyli chodzi Ci o epifit - Platycerium
W "Uprawie..." podają że rozmnaża sie przez wysiew zarodników - późną zimą,
wczesną wiosną ...
Natomiast Sumak ma pędy jak rogi jelenia i to zupelnie inna inszość...:)

Jack

co jest grupa
bank wymiany roslin
wejmutka