rosiczka - kłopot!!

1. Data: 2005-09-12 18:44:24

Temat: rosiczka - kłopot!!
Od: "Fiora" <b...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cztery miesiace temu dostalam rosiczke. Bylo wszystko OK
zamykala sie na owadach, ze az trzaskalo.
Gdzies od miesiaca zaczely czerniec listki
http://www.chemnet.com.pl/gb/rosiczka.html
i zamyka sie bardzo kiepsko.
Sprawdzalam "przepis" , bo jest dolaczony:
- stoi jak trzeba na talerzyku z 1/2 cm wody
- nie nawoze
-podlewam niestety zwykla woda, a tam pisze o deszczowce
co przegapilam.
Czy to moze robic az taka roznice?
Generalnie nie jestem specjalistka od kwiatkow, niestety.
Pomozcie, pozdrawiam
Fiora

2. Data: 2005-09-12 20:12:08

Temat: Re: rosiczka - kłopot!!
Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Fiora" <b...@c...com.pl> writes:

> Cztery miesiace temu dostalam rosiczke. Bylo wszystko OK

No, rosiczka to nie jest.

A o uprawie muchołówki możesz poczytać np. tu:

http://drosera.cpdb.info/dionaea.php

MJ

3. Data: 2005-09-12 20:26:20

Od: "Elfir Dar'n'Ytta" <e...@p...fm.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> -podlewam niestety zwykla woda, a tam pisze o deszczowce
> co przegapilam.
> Czy to moze robic az taka roznice?

Owszem. Deszczowka (jesli jest czytsa) jest niemalze woda destylowana -
zawieram bardzo malo mineralow. W przeciwienstwie do wody wodociagowej,
ktora je zawiera. Poza tym woda wodociagowa zwykle jest twarda i zasadowa.
Byc moze przenawozilas rosliny, ktore w naturze zyja na bardzo ubogich i
kwasnych stanowiskach.
Podlewac powinnas woda destylowana badz deminarelizowana. I starac sie nie
przekarmiac wrzucanymi na sile muchami.

Elfir

1,2 i 3 miejsce w google.pl - tanio,gwarancja!
Suchodrzew tatarski
naturalny staw- problem;-(
Nasiona grzybieni
Kraków -rośliny doniczkowe