rosliny z lasu

71. Data: 2004-06-21 10:15:25

Temat: Re: rosliny z lasu
Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Marusiński wrote:
> Witajcie!
> W liście, którego autorem jest Beata przeczytałem:

> Może po to, aby można było robić błędy ortograficzne bez
> przepraszania całego swiata.

Dzięki i przepraszam za obcesowy ton. Niedokładnie zroumiałam Twoje
intencje. Jak się nie widzi twarzy dyskutanta, to czasami trudno
właściwie odczytać nastrój jego wypowiedzi.

Pozdrawiam
Bea

72. Data: 2004-06-21 10:23:06

Temat: Re[2]: rosliny z lasu
Od: Krzysztof Marusiński <k...@m...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
W liście, którego autorem jest Krystyna przeczytałem:

KC> Oni tych wibratorów używają publicznie? :-O
KC> A wogóle to piernik do wiatraka ma przynajmniej mąkę ;-)

Jest coś, co łączy obie grupy osób :-) i w związku z tym można je
porównywać.
Jedni i drudzy na ogół skrywają swoje odstępstwa od normy.
Jednym i drugim, pewnie jest przykro gdy mówi się o ich "ułomnościach".
Jedni i drudzy mają do tego prawo.
O jednych i drugich mówi się publicznie.
Krzysztof Marusiński

73. Data: 2004-06-21 11:22:30

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna Kowalska <a...@p...onet.pl> wrote in

> A to się Ewa Sz. zdziwi, jak trafi tam przypadkiem robić te
> swoje fitosocjologie... znaczy się krzakować pojedzie i napotka
> takie cuda.

Taa... Nie powiem publicznie, jak uzewnetrzniam swoje zadziwienie w
takich sytuacjach, bo mogę zostać pocišgnięta za różne częœci ciała, być
może nawet do odpowiedzialnoœci.
Pozdrowienia - Ewa Sz. z piana od czasu do czasu, jak trafi na co
bardziej ekspansywne badziewie wysadzone przez, za przeproszeniem,
ogrodnika do lasu.

74. Data: 2004-06-21 11:39:16

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Crimson" <c...@g...de> wrote in

> Czy jak czasem wykopię i przewiozę na podblokowy trawnik
> parę roślin z lasu (paproć, sosenka, brzuska, jakieś inne nieokreślone
> młode drzewa, mech)
> to robię cioś złego?

Wykopywanie z lasu jest tematen drazliwym. Wg niektorych mozna, wg
innych nie.
Moze tak - zdarzylo mi sie wykopywac rozne rzeczy z naturalnych
siedlisk, ale
1. zawsze wiedzialam dokladnie, co to jest, jakie ma wymagania i czy mam
szanse to utrzymac w ogrodzie
2. z zasady nie przenosze roslin chronionych i zagrozonych
3. z zasady nie przenosze roslin, rosnacych w malych populacjach.
Poniewaz od zasad sa wyjatki, wiec dwukrotnie zdarzylo mi sie
zawyjatkowac. W obu przypadkach byl to wyscig ze spychem oczyszczajacym
row melioracyjny.
Jestem w stanie ocenic, czy cos ma szanse wzrostu w danym miejscu, czy
tez w krotkim czasie z roznych powodow (nieodpowiednie siedlisko,
sukcesja itd) w danym miejscu wypadnie.
To wszystko.
Jezeli rosliny wykopuje ktos, kto nie ma bladego pojecia, co wykopuje,
to jest to dla mnie jednoznaczne ze swiadomym zniszczeniem rosliny.
Jest to dzialanie typu szanownych panowow chuliganow w parku lamiacych
drzewka dla kaprysu.
Nigdy, ale to nigdy nie przyszloby mi do glowy, zeby cos z ogrodu
wyniesc do lasu czy na lake i tam posadzic. Zbyt czesto ogladam efekty
takich dzialan.
Pozdrowienia - Ewa Sz. z wykopanym zielskiem i spokojnym sumieniem.

75. Data: 2004-06-21 13:15:40

Od: "miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości
8...
> Anna Kowalska <a...@p...onet.pl> wrote in

> Pozdrowienia - Ewa Sz. z piana od czasu do czasu, jak trafi na co
> bardziej ekspansywne badziewie wysadzone przez, za przeproszeniem,
> ogrodnika do lasu.

Co to ma znaczyć, to "za przeproszeniem ogrodnika" ?
To co lepiej, żeby ziemia osuwała się do rowu?

>Jestem w stanie ocenic, czy cos ma szanse wzrostu w danym miejscu, czy
>tez w krotkim czasie z roznych powodow (nieodpowiednie siedlisko,
>sukcesja itd) w danym miejscu wypadnie.

Toż to jakiś omnibus na grupie ;-)

>Nigdy, ale to nigdy nie przyszloby mi do glowy, zeby cos z ogrodu
>wyniesc do lasu czy na lake i tam posadzic. Zbyt czesto ogladam efekty
>takich dzialan.

Trudno, widok który teraz roztacza się wokół rowu nie będzie dany Ci oglądać
:-P

Z równie spokojnym sumieniem
Miłka

76. Data: 2004-06-21 13:25:56

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"miłka" <m...@t...pl> wrote in news:cb6n2l$iq3$1@atlantis.news.tpi.pl:

> [...]
8...

> Co to ma znaczyć, to "za przeproszeniem ogrodnika" ?
> To co lepiej, żeby ziemia osuwała się do rowu?

Dokladnie to, co napisalam. Dla mnie ogrodnik to osoba, ktora widzi
dalej swojego trawnika i zdaje sobie sprawe z konsekwencji swoich
dzialan. Jezeli nie, to jest wlasnie 'za przeproszeniem ogrodnik'.
A row mozna umocnic czyms bardziej odpowiednim.
I tyle.

> Toż to jakiś omnibus na grupie ;-)

Omnibusa mamy na grupie jednego i polowke drugiego.. ja sie nawet nie
probuje z nimi mierzyc :-)

> Trudno, widok który teraz roztacza się wokół rowu nie będzie dany Ci
> oglądać
>:-P

A wiesz, ze to mnie cieszy?
Bez wzgledu na to, co ten widok mialby byc dany mi ogladac :-)
Wystarczy to, co jest mi dane ogladac z racji mojego zawodu.

> Z równie spokojnym sumieniem

Aha, aha..
Pozdrowienia - Ewa Sz.

77. Data: 2004-06-22 16:22:06

Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr <p...@n...spamuj.com> napisał(a):

> Brzózki napewno się przyjmą. [...]

To nie jest prawda.
Na pewno to sie przyjmą szkółkowane 3-4 letnie max.
Kopane z łąki, ugoru czy lasu niekoniecznie, szczegółnie jeśli już pojawiła
się na nich biała korowina. Takie brzózki już mają rozległe korzenie, które
łatwo można uszkodzić. Chyba, że rok (a nawet dwa) wcześniej trochę je
obkopiemy, tak ze dwa razy, na wiosne i pod koniec lata.

pozdrawiam Jerzy

78. Data: 2004-06-25 07:42:36

Od: m...@a...pl (NaLesnik) szukaj wiadomości tego autora

Arboretum w Wojsławicach - byłam, widziałam
pachypodium - świeże listki czerniejąą !!
European SuperBabes 1629
NAWADNIANIE, zraszania itd ???
Czy istnieje (znacie) jakis program do projektowania ogrodkow skalnych?