rozmnażanie migdałowca

41. Data: 2005-02-09 08:40:33

Temat: Re: rozmnażanie migdałka
Od: "Zielka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>  Jest całkowicie odporny na mrozy, owocuje co rok, w namiocie
>  nie lubi mieszkać, bo tam nie ma go kto zapylać.

Zaiteresowalo mnie to "calkowicie odporny na mroz". Jaka to przyblizona
wielkosc, czy -30 C przy silnym wschodnim wietrze tez wytrzyma?
Tak jest czesto u mnie :))
Pozdrawiam, Krystyna

42. Data: 2005-02-09 09:58:05

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zaiteresowalo mnie to "calkowicie odporny na mroz". Jaka to przyblizona
> wielkosc, czy -30 C przy silnym wschodnim wietrze tez wytrzyma?
> Tak jest czesto u mnie :))
> Pozdrawiam, Krystyna

W ciągu ok 10 lat ani raz nie zmarzł,ale bywało, że nie owocował,
Jeśli w trakcie kwitnienia padał deszcz.
Nie sprawdzam temperatur zimą, przy wietrze i w nocy,rośliny
mają rosnąć bo takie mają polecenie, to obóz przetrwania a nie
jakiś raj.
Pozdrawiam. Mirzan

43. Data: 2005-02-09 10:09:09

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Cały czas mówimy o tej samej roślinie.Pestki mam do tej pory
> i czasem zjadam.A tym prawdziwym migdałem nie warto sobie głowy
> zawracać bo on nie zimuje w gruncie.

Ale Amygdalus nana, czyli Prunus tenella nie powinieneś nazywać migdałem
jadalnym, bo ta nazwa zarezerwowana jest dla Prunus dulcis, czyli
"prawdziwego" migdała - obawiam się, że to znowu spór o nomenklaturę. Ja
wiem, o co Ci chodzi i odpuszczam.

Pozdrawiam, Basia.

44. Data: 2005-02-09 10:43:50

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jadalnym, bo ta nazwa zarezerwowana jest dla Prunus dulcis, czyli
> "prawdziwego" migdała - obawiam się, że to znowu spór o nomenklaturę.

Czym w takim razie jest ten migdał?
cyt.:
Nowością była jagoda kanadyjska, śliwo-czereśnia, migdał jadalny,
śliwo-nektaryna, śliwa renkloda niemiecka.
http://odr.zetobi.com.pl/imprezy/targi_o_04.htm
Dirko, byłeś tam?

Migdał jadalny [(var. sativa)] to wg. encykl. biol.
Amygdalus communis, Prunus amygdalus (Prunus dulcis) - migdałowiec
zwyczajny
--
Pozdrawiam, Jerzy

45. Data: 2005-02-09 14:27:53

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cucpnu$544$1@nemesis.news.tpi.pl JerzyN
<N0,007,SPAM@megapolis.pl> napisał(a):

> http://odr.zetobi.com.pl/imprezy/targi_o_04.htm
> Dirko, byłeś tam?

Hejka. Nie byłem. Nie przysłali mi zaproszenia. :-(
Pozdrawiam absencyjnie Ja...cki

Słońce- co z drzewami?
doniczkowe na zimę?
Kto uratuje moje mieczyki!!