rozmnażanie róż

1. Data: 2006-09-13 18:58:22

Temat: rozmnażanie róż
Od: "Grek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

próbował ktoś tego?

jak powinno się rozmnarzać róże (rozumiem że przez szczepienie?)?

pozdrawiam
GW

2. Data: 2006-09-13 19:01:39

Temat: Re: rozmnażanie róż
Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grek napisał(a):
> próbował ktoś tego?
>
> jak powinno się rozmnarzać róże (rozumiem że przez szczepienie?)?

Nasiona?
pozdr. Jerzy

3. Data: 2006-09-13 19:06:10

Od: "Grek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nasiona?

ale nie wyrośnie wówczas dzika róża?

ja myślałem, że jak się rozmnarza szczepioną, to trzeba też przez zerwanie
gałązki i zaszczepienie jej?

a takie pytanie - udało Ci się z nasion, czy tylko podejżewasz, że można?
a jak udało to wyszła dzika, czy nie?

pozdrawiam
GW

4. Data: 2006-09-13 19:13:47

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grek napisał(a):

> [...]
> gałązki i zaszczepienie jej?
> a takie pytanie - udało Ci się z nasion, czy tylko podejżewasz, że można?

Tylko nie mów nikomu, nawet krzyżówki wychodzą.
;-)
pozdr. Jerzy

5. Data: 2006-09-13 19:21:24

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> próbował ktoś tego?
>
> jak powinno się rozmnarzać róże (rozumiem że przez szczepienie?)?

Róże rozmnaża sie przez oczkowanie na podkładce Rosa multiflora
albo Rosa canina.Podkładki uzyskuje się z wysiewu nasion,siać należy
jesienią, wiosną rozsadzić młode siewki.Latem oczkować.
Na małą skalę, można mnożyć przez ukorzenianie sadzonek, co nie jest
szczepieniem.
Sianie nasion z odmian może być stosowane w celu hodowlanym, czyli
aby uzyskać nowe odmiany.
Pozdrawiam.Mirzan

6. Data: 2006-09-13 19:22:20

Od: "Grek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tylko nie mów nikomu, nawet krzyżówki wychodzą.
> ;-)
> pozdr. Jerzy

obiecuję, że nie powiem ;-)

wielkie dzięki,
pozdrawiam
GW

7. Data: 2006-09-13 19:59:00

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jak powinno się rozmnarzać róże (rozumiem że przez szczepienie?)?

nie wiem czy powinno ale można :-)
gałązkę róży z oberwanymi dolnymi listkami zakopać jesienią do gruntu
(min.2,3 oczka tj ok15cm),
obciąć główkę, przykryć przeźroczystą butelką lub słoikiem
i cierpliwie czekać :-)
wiosną można zaglądać ale nie odkrywać !
nawet jak pokażą się młode listki pozostawić przykrycie aż zrobi się
naprawdę ciepło (czerwiec?)
jak zakopiesz więcej gałązek, zawsze kilka się przyjmie :-))
pozdrawiam, Bogda.

8. Data: 2006-09-13 20:00:51

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na małą skalę, można mnożyć przez ukorzenianie sadzonek, co nie jest
> szczepieniem.

Mam cztery róże mnożone z sadzonek, trzy historyczne i jedną angielską, na
razie rosną super, przeżyły nieokopczykowane ostanią zimę. Warto pobawić się
w sadzonkowanie, to łatwiejsza sprawa niż oczkowanie i nie trzeba mieć
podkładek :)

Pozdrawiam
Kaśka

--
http://kasia1433.googlepages.com/home

9. Data: 2006-09-13 20:06:13

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogda" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> naprawdę ciepło (czerwiec?)
> jak zakopiesz więcej gałązek, zawsze kilka się przyjmie :-))

A tę metode polecał Alan Titchmarsh w Świecie Ogrodów, musiałabym wypróbować
akurat jest na to czas :))

Pozdrawiam
Kaśka

--
http://kasia1433.googlepages.com/home

10. Data: 2006-09-13 20:11:14

Od: "agrazka" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Bogda" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

niczym nie okrywać na zimę, tylko butelka? Jaka długość zostawić na
powierzchni?

usychanie tuja brabant
szerszenie zjadły mi brzozę!
Trawnik - co i jak?