rozmnażanie róż

21. Data: 2006-09-14 14:00:02

Temat: Re: rozmnażanie róż
Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 14 Sep 2006 13:28:37 +0200, Bogda napisał(a):

> .
>>
> róże okrywowe też stosunkowo łatwo :-))

Spróbuj z Heidetraum:(
3 próby i trzy fiaska...

Ale moze dobrze, bo to jedyna moja okrywowa, której przemarzają pędy.

Pzodrawiam,
Marta

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

22. Data: 2006-09-14 14:00:40

Temat: Re: rozmna?anie ró?
Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 14 Sep 2006 03:14:42 GMT, Michal Misiurewicz napisał(a):

> Najlepiej rozmnaża się różę pomarszczoną. Czeka się, aż odrosty
> same wyrosną.

Jeszcze szybciej idzie z Rosa gallica (Irek ukłony) - wsadzona wiosną am
odrosty:)

Pozdrawiam,
Marta
--
http://tabaza.sapijaszko.net/

23. Data: 2006-09-15 07:13:32

Od: i...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

Grek napisał(a):
> jak powinno się rozmnarzać róże (rozumiem że przez szczepienie?)?
"Rozmnażać", a nie "rozmnarzać".
Z powodzeniem ukorzeniam sadzonki półzdrewniałe róż rabatowych i
okrywowych (innych nie próbowałam, ale pewno też się da) pobrane z
tzw. piętką; uszczknąć zielny wierzchołek i przyciąć liście do
połowy; pobrane w końcu maja. Ukorzeniam w szklarence - ciepło!
(można na południowym oknie ale osłonić sadzonki gazetą przed
słońcem) , w wilgotnym piasku, przykryte słoiczkami dla zachowania
wilgotnej aury - od czasu do czasu uchylić brzeg słoika. Oczywiście
należy zanurzyć końce w ukorzeniaczu do sadzonek pólzdrewniałych.

usychanie tuja brabant
szerszenie zjadły mi brzozę!
Trawnik - co i jak?
Piwonie