rozpuszczanie kamieni żółciowych

1. Data: 2008-02-04 10:41:31

Temat: rozpuszczanie kamieni żółciowych
Od: Korbusia <korbusia@ZLIKWIDUJ_TOop.pl> szukaj wiadomości tego autora

Drodzy grupowicze,

słyszałam o metodzie usuwania kamieni żółciowych poprzez rozpuszczanie
ich eterem metylo-tert-butylowym (MTBE). Czy w Polsce są przeprowadzane
takie zabiegi? Jeśli tak, to gdzie można skontaktować się z lekarzami,
którzy udzielą informacji, w jakich przypadkach się to robi, jakie są
skutki uboczne, itp. Niestety google tylko wspominają o tej metodzie bez
szczegółów.

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam,
Ania

2. Data: 2008-02-04 12:41:57

Temat: Re: rozpuszczanie kamieni żółciowych
Od: Juanitos <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Korbusia pisze:
> [...]
> którzy udzielą informacji, w jakich przypadkach się to robi, jakie są
> skutki uboczne, itp. Niestety google tylko wspominają o tej metodzie bez

Znam dwa osobiście mi znane przypadki zabiegu tego typu, przeprowadzone
w Niemczech. Obydwa zakończone niepowodzeniem, bowiem nadwyrężony
woreczek nie był w stanie usunąć rozpuszczonych złogów i skończyło się
to usunięciem woreczka... Wprowadzenie sondy z rozpuszczalnikiem też
jest mało komfortowe...
W Polsce znachorzy stosują duże dawki oliwy z cytryną, ale to ma sens
wtedy kiedy woreczek poradzi sobie z tym problemem. A jak sobie radzi to
nie ma kamieni i bez oliwy, bowiem są wydalane samoistnie...

Juanitos

3. Data: 2008-02-06 09:04:32

Od: Korbusia <korbusia@ZLIKWIDUJ_TOop.pl> szukaj wiadomości tego autora

Juanitos wrote:
> [...]
> woreczek nie był w stanie usunąć rozpuszczonych złogów i skończyło się
> to usunięciem woreczka... Wprowadzenie sondy z rozpuszczalnikiem też

Dzięki za odpowiedź. Jeśli chodzi o wprowadzanie rozpuszczalnika, to
ponoć robią to też laparoskopowo. No ale jeśli to nie przynosi
rezultatów, to trzeba będzie Mamie wyciąć woreczek. A może wiesz, czemu
prawie nigdy się go nie zostawia, tylko usuwa razem z kamieniami? Z
tego, co czytałam, wynikałoby, że to dość przydatny organ.

> W Polsce znachorzy stosują duże dawki oliwy z cytryną, ale to ma sens
> wtedy kiedy woreczek poradzi sobie z tym problemem. A jak sobie radzi to
> nie ma kamieni i bez oliwy, bowiem są wydalane samoistnie...

Tak, czytałam o tym, ale znachorskie sztuczki jakoś mało mnie przekonują.

Pozdrawiam,
Ania

4. Data: 2008-02-06 09:52:45

Od: Juanitos <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Korbusia pisze:

> [...]
> prawie nigdy się go nie zostawia, tylko usuwa razem z kamieniami? Z
> tego, co czytałam, wynikałoby, że to dość przydatny organ.

Dobry chirurg zostawia przewód żółciowy "przerabiając" go na coś w
rodzaju woreczka; nie wiem czy teraz to potrafią. Zabieg trwa wtedy
dłużej, ale komfort życia jest znacznie lepszy, a niekiedy brak woreczka
jest niezauważalny... W każdym razie zdecydowanie warto poszukać
chirurga, który podejmie na ten temat rozmowę. Jeżeli usłyszysz "teraz
się tego nie stosuje" natychmiast zakończ wizytę :-)

Powodzenia
Juanitos

5. Data: 2008-02-08 14:59:20

Od: "sure" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak, czytałam o tym, ale znachorskie sztuczki jakoś mało mnie przekonują.
>
> Pozdrawiam,
> Ania

To dobrze :)
po takiej kuracji moja znajoma musiała dać sobie usunąć pęcherzyk w tempie
ekspresowym, był bardzo podrażniony, co spowodowało dużo silniejsze ataki
bólu...

pozdrawiam,
sure

mielopatia szyjna - gdzie operowac?
Jako lekarz miał niejako naturalną dążność do uściślania i do maksymalizacji dokładności.
Skóra twarzy
Napady dziwnej senności i niemocy
Zatykające się ucho.