rozwiązanie umowy o prace

1. Data: 2006-07-10 10:26:48

Temat: rozwiązanie umowy o prace
Od: "FoGregor" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich i proszę o pomoc.
Jestem zatrudniony w szkole na umowę o prace na czas nieokreślony (jestem
kontraktowym).Niedawno znalazłem ofertę pracy, którą chciałbym podiąć i tu
moje pytanie. Zgodnie z art.27 rozwiązanie umowy o pracę następuje z końcem
roku szkolnego za trzymiesięcznym wypowiedzeniem. Nie złożyłem wypowiedzenia
w tym terminie. Co mogę zrobić, żeby rozwiązać stosunek pracy?
Z pozdrowieniami
gforc

2. Data: 2006-07-10 10:38:52

Temat: Re: rozwiązanie umowy o prace
Od: Klara Bemol <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

FoGregor napisał(a):
> [...]
> roku szkolnego za trzymiesięcznym wypowiedzeniem. Nie złożyłem wypowiedzenia
> w tym terminie. Co mogę zrobić, żeby rozwiązać stosunek pracy?

Pójść do dyrektora i poprosić o rozwiązanie za porozumieniem stron lub -
co trudniejsze - prosic o przeniesienie służbowe. A na pewno na Twojej
umowie jest 3-miesięczny okres wypowiedzenia? Ja miałam 2-tygodniowy,
sprawdź umowę ze szkołą, nie artykuły, bo praktyka jest różna.

3. Data: 2006-07-10 10:55:04

Od: "FoGregor" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Klara Bemol" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
FoGregor napisał(a):
> [...]
umowie jest 3-miesięczny okres wypowiedzenia? Ja miałam 2-tygodniowy,
sprawdź umowę ze szkołą, nie artykuły, bo praktyka jest różna.

Poszedłem za radą i sprawdziłem na swojej umowie i faktycznie jest zapis, że
strony dopuszczają możliwość rozwiązania umowy za dwutygodniwym
wypowiedzeniem, ale wydaje mi się, że to własnie stosuje się w przypdku
porozumienia stron. W każdym razie dzięki za radę.

4. Data: 2006-07-10 11:02:38

Od: Klara Bemol <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

FoGregor napisał(a):

> [...]
> wypowiedzeniem, ale wydaje mi się, że to własnie stosuje się w przypdku
> porozumienia stron. W każdym razie dzięki za radę.

Miałam identyczna sytuacje i dyrekcja sie bez gadania zgodziła. Powodzenia.

5. Data: 2006-07-10 11:17:13

Od: "FoGregor" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

FoGregor napisał(a):

> [...]
> Pozdrawiam

Miałam identyczna sytuacje i dyrekcja sie bez gadania zgodziła. Powodzenia.

Dzięki. Sprobujemy:)

6. Data: 2006-07-10 14:27:23

Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:e8tbm7$a6o$1@news.onet.pl FoGregor
<g...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
> zapis, że strony dopuszczają możliwość rozwiązania umowy za dwutygodniwym
> wypowiedzeniem, ale wydaje mi się, że to własnie stosuje się w przypdku
Na pewno nie. Wypowiedzenie i porozumienie stron to odmienne czynności
prawne. Wypowiedzenie jest czynnością jednostronną, porozumienie zaś
obustronną. W przypadku nauczycieli zatrudnionych na podst. KN KP stosowany
jest jedynie w przypadkach nieuregulowanych przez KN.
Moim zdaniem masz takie możliwości:
- wypowiedzenie w trybie art. 27 KN (na to oczywiście za późno),
- możesz w dowolnym momencie złożyć wypowiedzenie z okresem 2-tygodniowym i
po jego upływie jesteś wolny (to samo może pracodawca),
- możecie się porozumieć i rozwiązać umowę w dowolnym terminie, nawet od
jutra.

Swoją drogą zapis dotyczący drugiej możliwości jest dziwny - co dyrektor
zrobi jak mu nauczyciel złoży 2-tyg. wypowiedzenie w srodku roku szkolnego?

Jotte

7. Data: 2006-07-10 15:05:19

Od: Klara Bemol <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jotte napisał(a):

> Swoją drogą zapis dotyczący drugiej możliwości jest dziwny - co dyrektor
> zrobi jak mu nauczyciel złoży 2-tyg. wypowiedzenie w srodku roku szkolnego?

Od tego jest dyrektorem, aby wiedzieć, co zrobić.
Inni się cieszą, bo mają zastępstwa.

8. Data: 2006-07-10 15:19:12

Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

Jotte napisał(a):

> Od tego jest dyrektorem, aby wiedzieć, co zrobić.
Hmm, od tego jest dyrektorem aby zapewnić bezawaryjne funkcjonowanie szkoły
i optymalne prowadzenie procesu dydaktyczno-wychowawczego.
Intencja zawarta w tym zapisie zdaje mi się jasna - możliwość szybkiego
pozbycia się nauczyciela w razie czego. Ale to działa w obie strony.
A jak Ty sądzisz - jaki jest cel tego typu zapisów w umowach konstruowanych
(bądź co bądź najczęściej) przez dyrektorów?
> Inni się cieszą, bo mają zastępstwa.
Zapewne. Wątpie jednak, czy to jest dobre np. na miesiąc przed końcem zajęć
dydaktycznych, w okresie matur, egzaminów itp.

Jotte

9. Data: 2006-07-10 15:49:30

Od: Klara Bemol <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jotte napisał(a):
> Zapewne. Wątpie jednak, czy to jest dobre np. na miesiąc przed końcem
> zajęć dydaktycznych, w okresie matur, egzaminów itp.

Oczywiście, że nie jest dobre. Ale wiem, że sytuacje zdarzają się różne.
I rzeczywiście - wszystko działa w dwie strony.
Ale - jeśli dyrektor jest w porządku, nauczyciel nie będzie mu robił
takich numerów.

10. Data: 2006-07-10 16:02:25

Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rzeczywiście - wszystko działa w dwie strony.
> Ale - jeśli dyrektor jest w porządku, nauczyciel nie będzie mu robił
Prawo nie może zakładać, że dyrektor będzie OK i nauczyciel też. Prawo musi
regulować sytuacje kiedy tak nie będzie.
Zawarcie w umowie zapisów, o których rozmawiamy jest IMO nierozsądne. KN
jest aktem prawnym regulujacym zatrudnienie nauczycieli jako grupy zawodowej
o specyficznych warunkach świadczenia pracy i do tych specyficznych warunków
dostosowane (inna sprawa na ile dobrze). Implantowanie do niego zapisów
pochodzących z "ogólnego" prawa pracy powinno być dobrze przemyślane i
ograniczone do okoliczności niezbędnie tego wymagajacych.
Bo mogą wyjść potworki. ;)

Jotte

Czy nie ma nadziei?
korepetycje z matematyki