rozwiązanie umowy o prace

11. Data: 2006-07-10 16:18:15

Temat: Re: rozwiązanie umowy o prace
Od: Klara Bemol <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jotte napisał(a):
> [...]
> Prawo nie może zakładać, że dyrektor będzie OK i nauczyciel też. Prawo
> musi regulować sytuacje kiedy tak nie będzie.
> Zawarcie w umowie zapisów, o których rozmawiamy jest IMO nierozsądne. KN
> jest aktem prawnym regulujacym zatrudnienie nauczycieli jako grupy
> zawodowej o specyficznych warunkach świadczenia pracy i do tych
> specyficznych warunków dostosowane (inna sprawa na ile dobrze).
> Implantowanie do niego zapisów pochodzących z "ogólnego" prawa pracy
> powinno być dobrze przemyślane i ograniczone do okoliczności niezbędnie

racja

12. Data: 2006-07-10 19:11:41

Od: "FoGregor" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pochodzących z "ogólnego" prawa pracy powinno być dobrze przemyślane i
> ograniczone do okoliczności niezbędnie tego wymagajacych.

No właśnie. W takim razie czy zapis w umowie, że strony dopuszczają
możliwość wypowiedzenia z dwutygodniowym wyprzedzeniem na pdst art 33
kodeksu pracy nie jest bezprawny. Przepisy prawa ogólnego stosuje się kiedy
powstają sprawy nieuregulowane, a przecież kwestia wypowiedzenia jest
regulowana przez KN. Chyba dyrektorzy dodają ten zapis wiedząc, że jest dużo
chętnych i w każdej chwili mogą zatrudnić nowego na to miejsce. Jak tu
kolega wspomniał, jest to jednak ostrze obosieczne.

13. Data: 2006-07-10 20:14:30

Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:e8u8pb$9dc$1@news.onet.pl FoGregor
<g...@p...onet.pl> pisze:

> W takim razie czy zapis w umowie, że strony dopuszczają
> możliwość wypowiedzenia z dwutygodniowym wyprzedzeniem na pdst art 33
> kodeksu pracy nie jest bezprawny.
Art. 33 nie ma w Twoim przypadku zastosowania, bo dotyczy umów na czas
określony.
Do Ciebie stosuje się art. 36 §6, który mówi: "strony mogą po dokonaniu
wypowiedzenia umowy o pracę przez jedną z nich ustalić wcześniejszy termin
rozwiązania umowy; ustalenie takie nie zmienia trybu rozwiązania umowy o
pracę."

> Przepisy prawa ogólnego stosuje się
> kiedy powstają sprawy nieuregulowane, a przecież kwestia wypowiedzenia
> jest regulowana przez KN.
I tu właśnie powstaje wątpliwość. KN określa w zasadzie wszystkie
okoliczności. Z drugiej strony - co nie zabronione - to dozwolone.

> Chyba dyrektorzy dodają ten zapis wiedząc, że
> jest dużo chętnych i w każdej chwili mogą zatrudnić nowego na to
> miejsce.
To jest założenie całkowicie pozaprawne, choć zapewne w wielu wypadkach
prawdziwe.

Tak jak napisałem uprzednio - przedstawiam tylko moje zdanie, brak mi
dostatecznej wiedzy aby stwierdzić, czy zawarcie takiego zapisu jest zgodne
z prawem i czy jest wiążące.

Jotte

14. Data: 2006-08-17 11:39:40

Od: "ELA" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

vvvvvvvvvvsssddsdsss
Użytkownik "FoGregor" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> chętnych i w każdej chwili mogą zatrudnić nowego na to miejsce. Jak tu
> kolega wspomniał, jest to jednak ostrze obosieczne.

Czy nie ma nadziei?
korepetycje z matematyki
wirtualne studia
podpis elektroniczny