rwa kulszowa -prośba o pomoc

1. Data: 2005-11-21 20:51:04

Temat: rwa kulszowa -prośba o pomoc
Od: "magi" <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Witam, moją mamę dopadło to pół roku temu i nic nei przechodzi, najpierw
ratowała sie maściami teraz boli coraz bardziej i musi brac codziennie
jakies leki inaczej nie może wogóle chodzić. Była u lekarza rodzinnego
ortopedy neurologa i tak spychologicznei każdy się je pozbył wysłąłi ją na
rehabilitację 10 15-minutowych zabiegów i to wszystko co polska służba miała
jej do zaoferowania dlatego proszę o pomoc, bo nikt jej nic nei powiedziła
czy lepiej to wygrzewac czy wręcz przeciwnie, jak sobie pomóc, chodzić na
jakieś masaże, czy te wyroby z gorczycy coś tu mogą pomóc, co można zrobić,
żeby choc przez chwilke przestało ją boleć.

za wszelkie info dziękuję
magi

2. Data: 2005-11-21 21:04:21

Temat: Re: rwa kulszowa -prośba o pomoc
Od: "Repair" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jakieś masaże, czy te wyroby z gorczycy coś tu mogą pomóc, co można zrobić,
> żeby choc przez chwilke przestało ją boleć.

Poszukać dobrego fizjoterapeuty, najlepiej z kilkunastoletnim doświadczeniem,
gdzieś w pobliżu. O namiary możesz zapytać tu:
http://www.fizjo.pl/html/modules.php?name=Forums&fil
e=viewforum&f=17
Będzie sobie z tym radził zabiegami manualnymi.
Niestety nasza służba zdrowia nie radzi sobie z pewnym procentem dolegliwości
okołokręgosłupowych i nie chce się do tego przyznawać. Jeśli to jest rwa
kulszowa to tu jest sporo materiałów po angielsku: www.chirogeek.com. Z tym,
że nie zdziwiłbym się, gdyby diagnoza była do niczego.

3. Data: 2005-11-21 21:27:33

Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "magi" <m...@w...net> napisał w wiadomości
> [...]
zrobić,
> żeby choc przez chwilke przestało ją boleć.

mefacit + mydicalm
dodatkowo witaminki z grupy b i ew. jeszcze cocarboxylasum i.v.

--
pozdro
ape

4. Data: 2005-11-21 21:28:59

Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ape" <a...@n...poczta.fm> napisał w wiadomości

> mefacit + mydicalm
> dodatkowo witaminki z grupy b i ew. jeszcze cocarboxylasum i.v.

mydocalm ofkorz :)

--
pozdro
ape

5. Data: 2005-11-22 09:30:05

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 21 Nov 2005 22:27:33 +0100, ape wrote:

> mefacit

Kiepski lek, toksyczny, nie nadaje się do dłuższego stosowania.

> + mydicalm

Są leki silniej działające i IMHO bardziej skuteczne w zespołach
korzeniowych.

> dodatkowo witaminki z grupy b

Po co?
Nie pomogą (chyba ze w ramach efektu placebo), a mogą zaszkodzić (na
przykład jeśli rwa jest objawowa, a podamy witaminę B12).

> i ew. jeszcze cocarboxylasum i.v.

A jaka jest różnica miedzy witaminą B1 a kokarboylazą?

Moim zdaniem możliwości są dwie:

1. Jest to przepuklina jądra miażdżystego. Jeśli dolegliwości utrzymują
się już ponad pół roku, to od powiedzmy trzech miesięcy jest to względne
wskazanie do operacji i tyle.
2. Jest to zupełnie coś innego i sposób dalszego postępowania zależy od
tego co to jest.

Tak czy inaczej trzeba pacjenta zdiagnozować. A jeśli nie było porządnej
rehabilitacji/fizykoterapii - tak czy inaczej po zdiagnozowaniu trzeba
jej spróbować.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

6. Data: 2005-11-22 11:21:24

Od: "magi" <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Tak czy inaczej trzeba pacjenta zdiagnozować. A jeśli nie było porządnej
> rehabilitacji/fizykoterapii - tak czy inaczej po zdiagnozowaniu trzeba

Mam pytanie, a jak mam sprawdzić co mamie naprawde jest miała robione
zdjęcie rtg i ortopeda powiedzial ze to rwa wyslala do rodzinnego, ten do
neurologa a ten do lekarza rehabilitacji gdzie dostala mama 10 zabiegów i
tyle
gdzie mam dalej iść, proszę mi podpowiedziec co mogę zrobić, jesli nawet nei
da sie panstwowo to
uderzymy prywatnei ale nie chce chodzic od jednego do drugiego lekrza i
wydawac kasy
kto powinien to pożądnioe zdiagnozować

pozdrawia
magi

7. Data: 2005-11-22 11:39:30

Od: "Capture" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

mefacit + mydicalm
> dodatkowo witaminki z grupy b i ew. jeszcze cocarboxylasum i.v.

Wow, jak szybko i jak łatwo.
I co pomoże? :)

Ręce mi opadły, nie widząc pacjenta na oczy, ot tak wrzuca się go do jednego
wora i poleca : "mefacit + mydicalm
> dodatkowo witaminki z grupy b i ew. jeszcze cocarboxylasum i.v." Nie
> ładnie ape, nie ładnie.

Z wszystkich postów jakie ukazały się do tej pory podpiszę się pod tym od
Repair i Marka Bieniek.
Mama musi być przede wszyskim bardzo dobrze zdiagnozowana. Może się okazać
że te 6 miesięcy to kolejno postępujące po sobie epizody a nie jeden
przewlekły (a to nie będzie już wskazanie względne do operacji ) itd.
Od siebie dorzucam link www.mckenzie.pl

8. Data: 2005-11-22 11:42:48

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam pytanie, a jak mam sprawdzić co mamie naprawde jest miała robione

Poprosic mame o wyniki badan. jezeli zostawila u lekarza niech poprosi o
odpis.

> zdjęcie rtg i ortopeda powiedzial ze to rwa wyslala do rodzinnego, ten do
> neurologa a ten do lekarza rehabilitacji gdzie dostala mama 10 zabiegów i

RTG to bardzo niedokladne badania i nie wystarcza do wykazania obecnosci
przepukliny jadra miazdzystego. Lepiej wykonac badanie rezonansu
magnetycznego. najszybciej oczywiscie prywatnie. Koszt ok 300zl.

> [...]
> nei da sie panstwowo to
> uderzymy prywatnei ale nie chce chodzic od jednego do drugiego lekrza i

Proponuje z rezonansem udac sie do neurologa lub nawet lepiej do
neurochirurga. Taki przewlekajacy sie zespol jak pisal przedmowca to
wskazanie do zabiegu.

9. Data: 2005-11-22 11:49:39

Od: "Capture" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nei da sie panstwowo to
> uderzymy prywatnei ale nie chce chodzic od jednego do drugiego lekrza i

Jedną z wielu możliwości jest odnalezienie terapeuty na www.mckenzie.pl lub
www.fizjoterapia.pl zwróć uwagę na absolwentów Medycyny Ortopedycznej wg
Cyriaxa

10. Data: 2005-11-22 12:37:29

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 22 Nov 2005 12:21:24 +0100, magi wrote:

> [...]
> da sie panstwowo to
> uderzymy prywatnei ale nie chce chodzic od jednego do drugiego lekrza i

Moim zdaniem wiodącą rolę powinien odgrywać neurolog. Trzeba znaleźć
dobrego neurologa.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
Tylko uogólnienia mogą tworzyć naukę, nie pojedyńcze fakty.
/Claude Bernard/

prosze o wytłumaczenie
Nowa lista dyskusyjna: NaukiNieKonwencjonalne.
objawy kliniczne
leczenie izotopem jodu
Układ krzepnięcia - co to oznacza?