ryba wedzona w domu

1. Data: 2004-03-09 12:46:37

Temat: ryba wedzona w domu
Od: "aga" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

odkad kolezanka pokazala mi ,jak uwedzic samemu rybke w domu pod inna
postacia jej nie jadam.
nie ma jak to cieply losos o zapachu wedzonki.

oto przepis

na patelnie z nierdzewnej stali o potrojnym dnie (ja uzywam pozyczonego od
zamoznej sasiadki Zeptera ) wysypuje ok czterech wielkich garsci trocin
(kupuje je w sklepie zoologicznym).
na to rozrzucam ziarna jalowca,ziele angielksie i lisc laurowy.
biore aluminiowa okragla tacke i robie w niej dziurki widelcem.ukladam ja na
trocinach i na to klade rybe posolona sola ziolowa kamisa i przyprawa do ryb
tej samej firmy.
przykrywam to pokrywa , jak najszczelniej ( ta zeptera niezle sie tu
sprawdza,bo ciezka jest)i stawiam na rozgrzanej plycie na ok 15-20 min.pod
rzadnym pozorem nie zagladam pod pokrywe,by aromat mi nie umykal.trociny
brazowieja i zabarwiaja dymem rybe.jest wysmienita!
w 20 minut mam przepyszny obiad , o ile w tym czasi ugotuje sie ryz i
przygotuje grecka salatke
czego i Wam zycze
aga

1. Data: 2004-03-09 12:58:34

Temat: Re: ryba wedzona w domu
Od: "Karmakoma" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "aga" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> odkad kolezanka pokazala mi ,jak uwedzic samemu rybke w domu pod inna
> postacia jej nie jadam.
> nie ma jak to cieply losos o zapachu wedzonki.

przepis bardzo fajny..i smakowity. tylko czy potem nie trzeba wietrzyc
kuchni przez tydzien? bo ja obawiam sie, ze przy dosc kiepskiej wymianie
powietrza u mnie w mieszkaniu moze byc ciezko (w kuchni okna nie ma..).

pozdrowienia,

K.

1. Data: 2004-03-09 13:04:56

Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> i stawiam na rozgrzanej plycie na ok 15-20 min.pod
> rzadnym pozorem nie zagladam pod pokrywe,by aromat mi nie umykal.trociny

I Twoja sasiadka Ci te patelnie nadal pozycza???
Masz cierpliwa i wyrozumiala sosiadke....
Jak to pozniej domyjesz?
Jesli zrobisz jak piszesz, to na moje oko sie wydziela z trocin
substacje smolopochodne i zywicopochodne i patelnia bedzie....
Przyznam ze jestem mocno zaintrygowany, bo jak dla mnie patelnia po
takiej operacji jest bezpowrotnie stracona (no moze po tygodniu
szorowania druciakiem i pasta polerska....)

jest wysmienita!
Brzmi niezle, ale.....

Pozdr.,
Shrek (bardzo zaintrygowany)

1. Data: 2004-03-09 13:22:42

Od: "slonk0" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I Twoja sasiadka Ci te patelnie nadal pozycza???
> Masz cierpliwa i wyrozumiala sosiadke....
> Jak to pozniej domyjesz?

> Pozdr.,
> Shrek (bardzo zaintrygowany)

Ja tez zrobilam wielkie oczy i rzucilam sie na poszukiwania w internecie.
Oto co znalazlam:
http://www2.gazeta.pl/kobieta/1,24314,160740.html

Z tego wynika, ze jednak nie bedzie tak zle... Chyba zaryzykuje ;)

Magda-Slonko(Wroclaw)

1. Data: 2004-03-09 13:54:37

Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> http://www2.gazeta.pl/kobieta/1,24314,160740.html
>
> Z tego wynika, ze jednak nie bedzie tak zle... Chyba zaryzykuje ;)

OK, ale ja nie kwestionuje niczego a zwlaszcza tego, ze moze wyjsc mniam
jedzonko.
Chodzilo mi o to, zcy po tej operacji patelni nie tzreba bedze.. no ...
teges ;)
Zreszta zobacz, ze tam mowa o naczynkach raczej typu jednorazowego, lub
o miskach (mam wrazenie, ze wlasnie tanich), a nie o patelni Zeptera za
xxxx PLN....
Nie chce wyjsc na krytykanta i malkontenta, po prostu jestem
zaciekawiony, czy aby zamiast pochwal ze strony Krolewny aby nie zbiore
soludnej bury za zniszczona patelnie...
Jedzonko moze byc fajne i pewnie sam je sprobuje zrobic zaniedlugo, ale
na poczatek chyba wezme do tego celu raczej stara brytfanke, albo cus
takiego...

Pozdr.,
Shrek

1. Data: 2004-03-09 17:15:20

Od: "Michal Janik" <g...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja robie cos podobnego, tyle ze zamiast trocin uzywam mieszanki herbaty,
cukru i ryzu (w rownych proporcjach). Dodatkowo nie wrzucam tego wszystkiego
bezposrednio na patelnie, tylko dno patelni wykladam folia aluminiowa -
wtedy spalone "wedzidlo" mozna wyrzucic razem z folia a patelnia jest nie
naruszona. Fakt ze kuchnia musi byc dobrze wietrzona, bo po podniesieniu
pokrywki wydobywaja sie olbrzymie ilosci dymu - ale warto. Nie robilem tak
nigdy ryby, ale piersi z kurczaka wedzone 8-10 min sa rewelacyjne.

pozdrawiam
Michal Janik

Uzytkownik "Shrek" <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
[...]

1. Data: 2004-03-09 18:22:50

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Le mar 09/03/2004 ŕ 18:15, Michal Janik a écrit :
> [...]
> pokrywki wydobywaja sie olbrzymie ilosci dymu - ale warto. Nie robilem tak
> nigdy ryby, ale piersi z kurczaka wedzone 8-10 min sa rewelacyjne.

To jeszcze patelnie od gory owin folia, zeby sie dym nie wydobywal,
otwieraj na balkonie. I odpowiadaj pod cytatami.

Smaka mi narobiliscie, na kolacje zaplnowane schabowe i co ja zrobie ???

--
Kot <m...@p...onet.pl>

1. Data: 2004-03-10 19:16:39

Od: "Krzysztof Kraszewski" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trociny nie powinny pochodzic z drewna iglastego lecz z
lisciastego)najlepiej twardego jak buk,dab.
W prosty sposob mozna je nastrugac z byle patyka.
W sklepach wedkarskich sa spec.miniwedzarnie.Mozna do nich dostac juz
przygotowane trociny.
Mam taka i uzywam jej przemienne jako grill.
KK

1. Data: 2004-03-11 21:01:42

Od: "Krzysztof Kraszewski" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2004-03-12 10:27:29

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

aga napisał(a):
> na patelnie z nierdzewnej stali o potrojnym dnie (ja uzywam
> pozyczonego od zamoznej sasiadki Zeptera ) wysypuje ok czterech
> wielkich garsci trocin (kupuje je w sklepie zoologicznym).
====
Trociny z zoologa są zazwyczaj z drzew iglastych. Kiedyś nieświadomie
próbowałem wędzić opisaną przez ciebie metodą filet z kurczaka. Żona
skwitowała rezultat krótko: "Czy ja kornik jestem, aby drewno zjadać?". A
specyficznego, żywicznego zapachu długo nie mogłem się z kuchni pozbyć.
Drugi problem, jaki miałem to skraplająca się na pokrywce woda. Ściekała na
dno i wióry zaczynały się gotować, zamiast dymić. Dopiero, gdy użyłem
pokrywki większej od patelni, woda ściekała na zewnątrz i wędziło się jak
trzeba. A jak Ty sobie z tym radzisz?

waldek
====

test
test
test
[ranking] jaka jest wasza ulubiona kawa?
Biały ser