ryż

1. Data: 2006-10-16 11:31:53

Temat: ryż
Od: "Księżniczka Telimena" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakie dietetyczne danie można zrobić z ryżu? Moje dziecko (6 lat) jest po
jakimś wirusie żołądkowym, ma mieć dietę i na obiad mam jej ugotować ryż. Na
słodko nie zje, a ja nie mam dzisiaj żadnej koncepcji. Podpowiedzcie, co
mogę jej ugotować?
Pozdrawiam
Teli.

2. Data: 2006-10-16 11:47:36

Temat: Re: ryż
Od: BBjk <b...@Q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Księżniczka Telimena napisał(a):
> [...]
> słodko nie zje, a ja nie mam dzisiaj żadnej koncepcji. Podpowiedzcie, co

Że na słodko nie zje, to się niezbyt dziwię :)
Najprościej, na sypko z odrobinką świeżego masła i soli, a jeśli już
może, to do ryżu potrawka z cielęciny. Albo chuda ryba duszona w jarzynach.
--
pa, BBjk

3. Data: 2006-10-16 11:50:48

Od: "Księżniczka Telimena" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Księżniczka Telimena" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
>
> Na dietę "ryżową" generalnie gotuje się kleik z ryżu. Bez dodatków,
> ewentualnie z gotowanymi jabłkami.
>
> Ale bez podania szczegółów diety trudno coś doradzić... bo z ryżu
doskonałe
> jest risotto, ale to nie jest dietetyczne...

no właśnie to jest problem, że nie dietetyczne potrawy to ja znam, ale czy
można coś zamiast tych jabłek, żeby nie było słodkie?

T.

4. Data: 2006-10-16 11:53:18

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Ale bez podania szczegółów diety trudno coś doradzić... bo z ryżu doskonałe
jest risotto, ale to nie jest dietetyczne...

DJD

5. Data: 2006-10-16 12:04:51

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>>

> no właśnie to jest problem, że nie dietetyczne potrawy to ja znam, ale czy
> można coś zamiast tych jabłek, żeby nie było słodkie?

A to jest pytanie do lekarza...

Generalnie gotowany drób, bez skórek (tłuszcz). Gotowane warzywa -
lekkostrawne, jak marchewka.

Ogólnie to wszystko jest paskudne w smaku, jak na moje. Ale zjeść się da.

DJD

6. Data: 2006-10-16 12:07:06

Od: "Księżniczka Telimena" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Księżniczka Telimena" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

jest

> Generalnie gotowany drób, bez skórek (tłuszcz). Gotowane warzywa -
> lekkostrawne, jak marchewka.

tak myśłałam, zeby jakąś pierś z kurczaka z marchewką udusić i z ryżem, ale
czy duszone rzeczy też są lekkostrawne?
T.

> Ogólnie to wszystko jest paskudne w smaku, jak na moje. Ale zjeść się da.

ja lubię :)
T.

7. Data: 2006-10-16 12:34:27

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wiadomości

> jest

> tak myśłałam, zeby jakąś pierś z kurczaka z marchewką udusić i z ryżem,

Gotowane. Duszone sa duzo mniej lekkostrawne.

> ja lubię :)

Duszone i dobrze przyprawione - ja też. Ale mowa o dietetycznych...

DJD

8. Data: 2006-10-16 14:54:46

Od: notujaca <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Księżniczka Telimena napisał(a) 16/10/2006 13:31:

> [...]
> słodko nie zje, a ja nie mam dzisiaj żadnej koncepcji. Podpowiedzcie, co

Polecam kurczaka w potrawce... Z tego co kojarzę jest bardzo lekkostrawna.
Przepis kiedyś podawałam na grupie jako "Soja w potrawce". Ale generalnie to
klasyczna potrawka z mąki, masła i rosołku, przyprawiona żółtkiem i sokiem z
cytryny. I mimo że delikatne, to - moim przynajmniej zdaniem - jest smaczne
;-)

--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości

9. Data: 2006-10-16 16:37:53

Od: "Iwona Szczerbak" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

10. Data: 2006-10-16 18:03:24

Od: "Księżniczka Telimena" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona Szczerbak" <i...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:eh0cmp$j96$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "Księżniczka Telimena" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

Słodkie nie wchodzi w rachubę, ale i tak już dawno po obiedzie.
T.

Bakłażan vs. cukinia
OT - do nauczyciela informatyki
golonka
ciekawe przepisy!!!!!!!!!!!prosz e
Fajny przepis na rodzinną kolacyjkę pilnie poszukiwany ;)