ryż z warzywami na sposob chinski

1. Data: 2000-10-27 11:13:25

Temat: ryż z warzywami na sposob chinski
Od: "Dorota" <b...@f...hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzien doberek wszystkim :)
Pilnie poszukuje przepisu na ryż z warzywami na sposób chiński,
Z tego co pamietam (z pewnej restauracji) w takim smazonym ryzu znajdowalys
ie tez kawaleczki podsmazonego jajka...

bardzo dziekuje za wszelkie porady
Dorota

1. Data: 2000-10-27 13:42:02

Temat: Re: ryż z warzywami na sposob chinski
Od: ":::wojmat:::" <C...@v...pl.INVALID> szukaj wiadomości tego autora

Dorota <b...@f...hoga.pl> w wiadomości news:8tbn9d$97l$1@news.tpi.pl
napisał(a):
> [...]
> Pilnie poszukuje przepisu na ryż z warzywami na sposób chiński,
> Z tego co pamietam (z pewnej restauracji) w takim smazonym ryzu

ja robię tak :

kroję warzywa możliwie w zapałkę (marchew, seler, por, pekinka, namoczone
grzyby mun, pieczarki, papryka w różnych kolorach, chili czy peperoni, dymka
ew. szczypior i co tam jeszcze jest w domu)
pokrojone warzywa "grupuję" w zależności od szybkości gotowania (pieczarki i
pekinka na końcu bo puszcza wodę)
rozgrzewam olej do głębokiego smażenia i w rondlu (woku) smażę na ostrym
ogniu mieszając bez przerwy warzywa dokładając coraz łatwiej się gotujące.
smażę do momentu kiedy nie będą juz surowe a jeszcze chrupiące. pod koniec
dosypuję mielony imbir (albo posiekany świeży nieco wcześniej) i doprawiam
sosem sojowym light. przesmażam z przyprawami. podaję na ugotowanym w
minimalnej ilości wody brązowym ryżem, czasem dodatkowo prawie miękki ryż
przesmażam z przyprawami i dodaję mieszając do warzyw.

dobre jest z surówką z pomidorów, ogórasów - taką "wilgotną"

wojmat

--------------
badanie preferencji polskich wegetarian http://www.vege.pl/badanie

1. Data: 2000-10-27 13:48:24

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> kroję warzywa możliwie w zapałkę (marchew, seler, por, pekinka, namoczone
> grzyby mun, pieczarki, papryka w różnych kolorach, chili czy peperoni,
dymka

Zawsze myślałem, że peperoni to kiełbasa ???

ostry

1. Data: 2000-10-27 14:07:24

Od: "Dorota" <b...@f...hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

mmmm, pyszne, dziekuje...
dzisiaj bede probowac!

pozdrawiam
Dorota

Użytkownik ":::wojmat:::" <C...@v...pl.INVALID> napisał w
wiadomości news:39f9852f@news.vogel.pl...

--------------

1. Data: 2000-10-27 15:54:13

Temat: Odp: ryż z warzywami na sposob chinski
Od: "Agnieszka" <r...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ostry <o...@e...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8tc125$npm$...@f...man.torun.pl...
> Zawsze myślałem, że peperoni to kiełbasa ???

Ja też, ale ostatnio dowiedziałam się, że to zarówno kiełbasa jak takie
maciupcie bardzo ostre papryczki. Ostre są bardzo bardzo, a może jeszcze
bardziej. Pozdrawiam A.

1. Data: 2000-10-30 08:51:55

Od: ":::wojmat:::" <C...@v...pl.INVALID> szukaj wiadomości tego autora

ostry <o...@e...com.pl> w wiadomości news:8tc125$npm$1@flis.man.torun.pl
napisał(a):
> dymka
>
> Zawsze myślałem, że peperoni to kiełbasa ???

tak ciężko myślałem żeby tego nie pomylić aż pomyliłem :-)
żadnej kiełbasy red hot chili peppers only! ;-)

wojmat

1. Data: 2000-10-31 08:10:25

Od: a...@m...com.pl (Agnieszka Stańczyk) szukaj wiadomości tego autora

> dymka
>
> Zawsze myślałem, że peperoni to kiełbasa ???
>
> ostry
>
> To zależy. Po włosku "peperone" oznacza "papryka" (duża i słodka), a mała
i ostra to "peperoncino".
Agni

--
Archiwum grupy dyskusyjnej pl.rec.kuchnia
http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2000-10-31 10:48:04

Od: Magda Rzepka <m...@i...zabrze.pl> szukaj wiadomości tego autora

ostry wrote:

> Zawsze myślałem, że peperoni to kiełbasa ???

> ostry

Hej, a ja zawsze ze rodzaj papryki.
Ale jak bylam w usa to w wszelkiego rodzaju sklepiskach kupowalismy na
nasze wedrowanie pepperoni co oznaczalo rzeczywiscie kielbaske w bardzo
ostrym lub ostrym smaku. Tak wiec moze kielbasa z dadatkiem papryki to
pepperoni ;)
Acha, osoby zainteresowane nasza podroza, nie myslcie ze zapomnialam, co
Wam obiecalam. Nie pisze zadnych listow-wspomnien bo na konczymy
tworzenie strony www. Mysle, ze bedzie dla Was duza przyjemnoscia :)
Pozdrawiam serdecznie.
Magdusia
Ps. W niedziele na obiado-kolacje mielismy lososia wg przepisu z Kuchni
nr 10. Polecam goraco. :))

Meble
Wolowina - dla Mai (nie tylko)
placki owsiane