rzadkomocz-problem czy uroda?

1. Data: 2002-12-29 21:04:21

Temat: rzadkomocz-problem czy uroda?
Od: "Szanna" <n...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Mam problem. Moj syn lat 13 oddaje mocz 2 razy dziennie .Rano nie ma
potrzeby pojscia do ubikacji. Bywalo, ze poszedl do szkoly bez siusiania po
nocy. robil dopiero po powrocie. tak jest od zawsze. W wieku 15 miesiecy
skonczylismy z pieluchami ( bez zadnych wpadek w nocy). nigdy podrozy na
wakacje nie przerywalismy z powodu potrzeby siusiania. badania krwi i moczu
OK. USG pecherza moczowego pustego, pelnego i po oproznieniu OK. chlopiec to
okaz zrdowia. Prosze, moze macie jakies sugestie co to moze byc.
Szanna

2. Data: 2002-12-30 09:46:45

Temat: Re: rzadkomocz-problem czy uroda?
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 29 Dec 2002, Szanna wrote:

> Mam problem. Moj syn lat 13 oddaje mocz 2 razy dziennie .Rano nie ma

generalnie istotne jest ile moczu oddaje na dobe. Nie da sie tego
stwierdzic wprost na podstawie tego ze syn oddaje 2 razy mocz
dziennie - zreszta nie ma pewnosci, poniewaz jak sadze nikt
nie obserwuje go non stop i nie chodzi z nim do ubikacji...
Tak wiec watpliwosc moglaby rostrzygnac dobowa zbiorka moczu
i badania. Sa choroby, ktore daja rzadkomocz i pewnie jesli
masz takie spostrzezenia nalezaloby to wyjasnic (zeby nie
obudzic sie z reka w nocniku) obiektywnie

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

3. Data: 2002-12-30 10:05:26

Od: "Maciej Jedrzejko \(Banana Boat\)" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobowa zbiórka moczu i ewentualnie bilans plynów (ile przyjal ile oddal)
Wazna jest dobowa ilosc moczu i jego ciezar wlasciwy a nie czestotliwosc
oddawania moczu (jesli nie ma zadnych innych niepokojacych objawów jak
chocby ból, objawy zapalenia, objawy niewydolnosci nerek)

Ale skoro tak jest "od zawsze" i 13 letni chlopiec to okaz zdrowia - to nie
ma sie czym martwic ale sprawdzic nie zaszkodzi

Bezmocz (anuria) czyli oddawanie moczu ponizej 400ml dziennie (niektóre
zródla podaja ponizej 500ml/24h)- ma przyczyne w niewydolnosci nerek albo w
ciezkim odwodnieniu kiedy nerki próbuja zatrzymac wode - ile sie da ale
temu zawsze towarzysza bardzo niepokojace objawy, a ludzie z takimi
problemami sa chorzy i to zwykle ciezko.

Ssssciskam
Maciek

4. Data: 2002-12-30 15:07:53

Od: "Szanna" <n...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej Jedrzejko (Banana Boat)" <m...@w...pl> napisał w
wiadomości news:aup5om$i6a$1@news.tpi.pl...
> [...]
nie
> ma sie czym martwic ale sprawdzic nie zaszkodzi

Dzięki. Dobową zbiórkę robilam i ok. Ciężar właściwy też. W tym problem, ze
nie ma żadnych niepokojacych objawów. Boję się tylko, czy wsztstko
sprawdziłam aby kiedyś nie obudzić się z ręka w ("pustym") nocniku. Moze
problem jest w moczowodach? Przewężenia czy co? Wtedy może gorzej spływać do
pęcherza i wolno go wypełnia . Jak sądzicie?

Szanna

5. Data: 2002-12-30 17:38:48

Od: "tp" <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
do
> pęcherza i wolno go wypełnia . Jak sądzicie?

A moze po prostu zbyt mało pije plynow. Jezeli Twoj 14 latek wazy 50 kg
to powinien wypijac 1500-2000 ml dziennie .
To zapotrzebowanie podstawowe - liczac , ze nie ma goraczki, nie przebywa w
przegrzanych pomieszczeniach , nie biega na treningach itp. Jezeli ma
prawidlowe wyniki biochemiczne swiadczace o wydolnych nerkach to smialo
mozesz mu dac do wypicia np.2000 ml w ciagu np 2 godzin i przekonac sie
na ile sprowokuje to diureze - test bardzo nieprecyzyjny ale skuteczny.

Pozdrawiam

robkor

6. Data: 2002-12-30 18:53:12

Od: "Maciej Jędrzejko \(Banana Boat\)" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
do
> pęcherza i wolno go wypełnia . Jak sądzicie?

No to nie kombinuj mama ;)))) daj dzieciakowi (i sobie) święty spokój :)

Sssciskam
Maciek

7. Data: 2002-12-30 19:29:08

Od: "Szanna" <n...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej Jędrzejko (Banana Boat)" <m...@w...pl> napisał w
wiadomości news:auq4hg$t29$1@news.tpi.pl...
> do

> No to nie kombinuj mama ;)))) daj dzieciakowi (i sobie) święty spokój :)

Dzięki. Odpuszczam.

Szanna

8. Data: 2003-01-01 21:01:17

Od: Robert Pyzel <r...@g...BEZSPAMU.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:3e109f4d$1@news.home.net.pl tako rzecze Szanna

> Dzięki. Odpuszczam.
Znajoma miała podobny problem, ale u niej to miało podłoże psychiczne.
Widok toalety, która nie była wystarczającą czysta (według jej
standardów) sprawiał, że była gotowa wędrować pół dnia, aż do następnej
okazji.

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

Wypadanie włosów itp
węzły chłonne
Neuroblastoma
Rybia łuska