sZUKAM NAJEPLEPSZEGO SPOSOBU CIĘCIA DRZEW OWOCOWYCH

1. Data: 2006-10-01 19:50:28

Temat: sZUKAM NAJEPLEPSZEGO SPOSOBU CIĘCIA DRZEW OWOCOWYCH
Od: "tiksi" <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

KTO MI POMOŻE

2. Data: 2006-10-01 21:12:10

Temat: Re: sZUKAM NAJEPLEPSZEGO SPOSOBU CI?CIA DRZEW OWOCOWYCH
Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

tiksi wrote:
> KTO MI POMOŻE

Pomogą Ci Google. Wpisz na przykad "cięcie drzew owocowych"
(w cudzysłowie).

A tak przy okazji, w sprawie wyłączenia klawisza "Caps Lock"
pomoc jest prosta. Naciśnij go i wyłączy się.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2006-10-01 22:18:54

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tiksi" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
> KTO MI POMOŻE

No to może ja Ci spróbuję pomóc.
Otóż najlepszym sposobem cięcia wielokrotnie przeze mnie wykorzystywanym -
żeby nie było wątpliwości - jest ujęcie sekatora w prawą rękę (jestem
praworęczny) i objęcie jego ostrzami gałęzi w wybranym miejscu; nastepnie
energicznym ruchem nalezy ścisnąć rączki sekatora i.... po gałezi.
Przy szczególnie grubych gałęziach nie złym sposobem jest użycie piły - moze
być tzw. lisiczka. W tym wypadku nalezy trzymaną w prawej ręce piłę (jestem
praworęczny) przyłozyć do gałęzi w wybranym miejscu, przesuwać po gałęzi
ruchem posuwisto-zwrotnym z nieznacznym naciskiem w kierunku tych dziwnych
ząbkow które ma piła. Po jakimś czasie zbędna część gałęzi z pewnością
odpadnie.
Rany, ktore w związku z tymi torturami zostaną zadane dzrewu dobrze jest
niekiedy posmarowac tzw. maścią ogrodniczą ( przy jej braku zamalować chocby
farbą emulsyjną).
Pozdrawiam
Janusz

4. Data: 2006-10-02 15:20:58

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.castorama.pl/fileadmin/porady/60_10.pdf

--

pozdrawiam :-) piotrh

5. Data: 2006-10-02 17:16:12

Od: o...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Wczytując się uważnie w tak szczegółowy
opis cięcia drzewek przy użyciu różnorodnego sprzętu
nasuwa mi się pewne pytanie. Tego nie znalazłem w opisie.
Mianowicie czy lewą ręką trzymamy fragment gałęzi odcinany
czy też od którego odcinamy przy założeniu że stoimy na ziemi.
Pozdrawiam Krzysztof

6. Data: 2006-10-02 17:54:52

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2 Oct 2006 10:16:12 -0700, o...@o...pl napisał(a):

> [...]
> Mianowicie czy lewą ręką trzymamy fragment gałęzi odcinany
> czy też od którego odcinamy przy założeniu że stoimy na ziemi.

To zależy np od tego czy jesteś praworęczny czy leworęczny:)

Pozdrawiam,
Marta

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

7. Data: 2006-10-02 18:12:26

Od: o...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Jestem praworęczny. Używając piłki lisiczki nie ma problemu.
Można tak i odwrotnie.
Pozdrawiam Krzysztof

8. Data: 2006-10-03 18:01:58

Od: "johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" sugeruje:

> Rany, ktore w związku z tymi torturami zostaną zadane dzrewu dobrze jest
> niekiedy posmarowac tzw. maścią ogrodniczą ( przy jej braku zamalować
> [...]

Z tego co wiem to maść sadownicza nie nadaje się do zabezpieczania ran.
Wręcz jest to błąd. Maść sadownicza ma na celu utrzymanie wilgoci w
zasmarowywanych miejscach, stąd jej zastosowanie ogranicza się do użycia
przy szczepieniach. Malowanie bądź smarowanie ran ma na celu "wysuszenie
rany", więc maść saodwnicza tu wręcz przeszkadza. Najlepsza jest farba
emulsyjna z dodatkiem środka grzybobójczego, bądź w ostateczności sama
farba. Kiedyś był Santar SM przeznaczony do malowania ran. Teraz nie wiem
czy jeszcze jest.

Pozdrawiam Johnny

http://www.johnny.civ.pl/

9. Data: 2006-10-03 19:34:34

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Po jakimś czasie zbędna część gałęzi z pewnością
> odpadnie.

Dowiedziałem się od znajomego sadownika,że dobrym sposobem jest
wyłamywanie gałęzi.Jeśli przy tym zedrze się pasek kory, to nic nie szkodzi.
Metoda ta powoduje, że z miejsca po usuniętej gałęzi nie wyrastają już nigdy
zadne odrosty.I nie trzeba smarować, samo zaschnie i zablizni się.
Pozdrawiam.Mirzan

10. Data: 2006-10-03 21:44:26

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:08a3.00000177.4522bb49@newsgate.onet.pl mirzan
<l...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> wyrastają już nigdy zadne odrosty.I nie trzeba smarować, samo
> zaschnie i zablizni się. Pozdrawiam.Mirzan

Hejka. http://www.ho.haslo.pl/article.php?id=401 oraz zupełna rewelacja:
"Jedna z podstawowych zasad formowania jabłoni brzmi: przewodników drzewek
po posadzeniu nie należy przycinać. Jest to najlepszy sposób hamowania
wzrostu. Jedno niepotrzebne cięcie przewodnika i zaczynają się prob­lemy.
Przycinanie zaburza równowagę fizjologiczną, co z kolei może powodować
wejście drzew w przemienne owocowania." z
http://www.ho.haslo.pl/article.php?id=2180
Pozdrawiam szokująco Ja...cki

szkółka z iglakami w okolicach Starogardu Gdańskiego
Oczko wodne
Jaśminowiec
kompostownik przy budynku
Papryka chili