sad

1. Data: 2010-11-17 19:51:04

Temat: sad
Od: "Zosia" <Z...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakie są przepisy sadzenia drzewek.Jak daleko od granicy sąsiada.

2. Data: 2010-11-17 20:06:51

Temat: Re: sad
Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zosia" <Z...@n...pl> napisał w wiadomości
> Jakie są przepisy sadzenia drzewek.Jak daleko od granicy sąsiada.
Google zapytanie "przepisy sadzenia drzewek.Jak daleko od granicy sąsiada"
Wynik:
Około 7,960 wyników (0,33 s)

Pozdrawiam pomysłowo
skryba

3. Data: 2010-11-17 20:36:47

Od: "Przemek" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zosia nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
> Jakie są przepisy sadzenia drzewek.Jak daleko od granicy sąsiada.

nie ma takowych, ale fajny artykuł jest tu:
http://gazetadom.pl/prawo/1,65567,6879575,Sadzenie_d
rzew_i_krzewow_na_granicy_nieruchomosci.html
Przem

4. Data: 2010-11-17 21:46:26

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-11-17 21:36, Przemek pisze:
> [...]
>
> nie ma takowych, ale fajny artykuł jest tu:
> http://gazetadom.pl/prawo/1,65567,6879575,Sadzenie_d
rzew_i_krzewow_na_granicy_nieruchomosci.html

Zależy gdzie. W Polskim Związku Działkowców są przepisy, które to regulują.
oto co "mówi" na ten temat regulamin PZD.

§ 115
4. Pergole, trejaże i inne podpory do roślin pnących na działce nie mogą
być usytuowane w odległości mniejszej niż 1 metr od granic działki.
5. W odległości do 2 metrów od granic działki, pergole, trejaże i inne
podpory do roślin pnących nie mogą przekraczać wysokości 2 metrów.

(...)

§ 118
1. Przy sadzeniu krzewów i drzew owocowych należy dobierać gatunki i
odmiany zalecane dla ogrodów działkowych.
2. Zaleca się sadzenie drzew słabo rosnących i karłowych.
3. Gatunki i odmiany drzew słabo rosnących i karłowych należy sadzić w
odległości co najmniej 2 metrów od granicy działki. W przypadku moreli
należy zachować odległość co najmniej 3 metrów. Czereśnia i orzech
włoski nie mogą być sadzone w odległości mniejszej niż 5 metrów od
granicy działki, z wyjątkiem szczepionych na podkładach słabo rosnących,
które można sadzić w odległości nie mniejszej niż 3 metry.
4. Krzewy owocowe należy sadzić w odległości nie mniejszej niż 1 m od
granicy działki, a krzewy leszczyny 3 metrów.

Pozdrawiam Krycha.

5. Data: 2010-11-17 22:21:22

Od: "Przemek" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krycha nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
> Zależy gdzie. W Polskim Związku Działkowców są przepisy, które to
> regulują. oto co "mówi" na ten temat regulamin PZD.

To są wewnętrzne regulaminy a nie oficjalne, ogólne przepisy.
Co nie zmienia faktu, ze dobrze jest mózgu przy sadzeniu używać.
Przem

6. Data: 2010-11-17 22:59:54

Od: "moon" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

?Zosia wrote:
> Jakie są przepisy sadzenia drzewek.Jak daleko od granicy sąsiada.

To zależy czy chcesz go wkurzyć, czy może chcesz żeby nie zbierał twoich
owocków i nie piłował gałęzi.
Bo cokolwiek przechodzi na jego grunt... kaputt!

moon

7. Data: 2010-12-09 08:36:32

Od: iwonka <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 17 Lis, 20:51, "Zosia" <Z...@n...pl> wrote:
> Jakie są przepisy sadzenia drzewek.Jak daleko od granicy sąsiada.

Witam wszystkich

Gatunki i odmiany drzew owocowych słabo rosnących i karłowych należy
sadzić w odległości co najmniej 2 metrów od granicy działki. W
przypadku moreli należy zachować odległość co najmniej 3 metrów.
Czereśnia i orzech włoski nie mogą być sadzone bliżej niż 5 metrów od
granicy działki, z wyjątkiem szczepionych na podkładach słabo
rosnących, które można sadzić w odległości nie mniejszej niż 3 metry.
Krzewy owocowe należy sadzić w odległości nie mniejszej niż 1 m od
granicy działki, a krzewy leszczyny w odległości 3 metrów.

W ogrodach dopuszcza się sadzenie tylko słabo rosnących odmian drzew i
krzewów ozdobnych. Trzeba je sadzić co najmniej 2 metry od granic
działki. Możliwe jest sadzenie drzew ozdobnych 1 metr od granicy
działki, jeżeli ich wysokość nie przekroczy 2 metrów.

Silnie rosnące krzewy ozdobne trzeba sadzić w odległości co najmniej 2
metrów, a krzewy słabo rosnące i rozłożyste iglaki co najmniej 1 metr
od granic działki. Ponadto w odległości do 2 metrów od granicy działki
drzewa i krzewy ozdobne nie powinny osiągać większej wysokości niż 3
metry.

Drzewa wysoko rosnące należy sadzić dalej od granicy działki, tj. w
odległości 5-6 metrów, tak jak drzewa ozdobne. Ponieważ coraz częściej
domy budowane są na małych działkach, na których nie ma możliwości
zachowania przyjętych za właściwe odległości, najlepiej porozumieć się
w tej kwestii z sąsiadami. Nie ma też przepisów określających
odległość drzew czy krzewów od budynku.

link: http://www.modr.pl/sub.php?mb=8&t=165

Pozdrawiam

Iwona