sałatka z kalafiorem ?

1. Data: 2000-07-23 22:54:06

Temat: sałatka z kalafiorem ?
Od: "nolda" <n...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem w trakcie diety i jako ,że kalafior jest niskokaloryczny proszę o
przepis jak go można zjeść (bez bułki i masła) smacznie. Może jakaś sałatka
albo coś. Z góry dziękuję
Agnieszka

1. Data: 2000-07-23 23:18:30

Temat: Re: sałatka z kalafiorem ?
Od: "Zolza" <z...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszko, to chyba nie będzie niskokaloryczne obawiam się, ale za to
smaczne....

Dużego kalafiora dzielimy na różyczki, wrzucamy na 5 minut do osolonego
wrzątku i odcedzamy. Chodzi o to, żeby był chrupiący.
Do kalafiora dokładamy całą puszkę groszku, oczywiście odcedzonego; cały
pęczek posiekanego koperku lub natki pietruszki. Ja osobiście jestem za
koperkiem. Można również dołożyć kaparów marynowanych, dają ciekawy smaczek.
Robimy sos: majonez mieszamy 1:1 z naturalnym jogurtem, albo chudą śmietaną.
W wersji oryginalnej hiszpańskiej było białe wino, ale zanadto podchodziło
wodą po zmieszaniu. Dajemy dużo pieprzu i łyżeczkę soku z cytryny. Mieszamy.
Odstawiamy na jakieś pół godziny do lodówki, żeby się "przegryzło". Gotowe.
Myślę, że jeżeli chcesz całkiem nisko kalorycznie, to można zapewne
zrezygnować z majonezu i zrobić sos tylko z jogurtu naturalnego. Powinno też
być smaczne.
Pozdrawiam

Magdalena W.

================
"I think, therefore I'm single"

1. Data: 2000-07-23 23:25:49

Od: "nolda" <n...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję, sprubuję.Agnieszka

1. Data: 2000-07-24 05:01:17

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

nolda <n...@p...wp.pl> wrote:

> Jestem w trakcie diety i jako ,że kalafior jest niskokaloryczny proszę o
> przepis jak go można zjeść (bez bu"ki i mas"a) smacznie. Może jakaś sa"atka
> albo coś. Z góry dziękuję
> Agnieszka

Kalafior mozna jest ot tak, surowy. Mona go tez jesc ugotowany bez masla
i bulki, na goraco lub zimno. Zeby mial wiecej smaku, to mzna go
ugotowac na parze.

Wladyslaw

1. Data: 2000-07-24 09:04:30

Temat: Odp: sałatka z kalafiorem ?
Od: "Agnieszka" <A...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wladyslaw Los <w...@t...com.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:1ee9hnz.19brhpv116u67jN%w...@t...com.pl...
> [...]
>
> Kalafior mozna jest ot tak, surowy. Mona go tez jesc ugotowany bez masla
> i bulki, na goraco lub zimno. Zeby mial wiecej smaku, to mzna go

Ten ugotowany i jedzony na zimno mozna skropic cytryna. Pozdrawiam - inna
Agnieszka

1. Data: 2000-07-24 10:48:49

Od: "Renata Wrzosek" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Szczęściara jesteś, bo właśnie wróciłam z wakacji, na których to poznałam
prawdziwą znawczynię kuchni. Od niej wyciągnęłam przepis na przeeepyszną
sałatkę z kalafiora, którą to wcześniej zostałam uraczona. A więc:
- kalafior
- 3 świeże ogórki
- 2 cebule
- pół pęczka koperku
- 3-4 łyżki majonezu
- sól i pieprz do smaku
Kalafiora wrzucić do wrzątku i gotować ok. 5 min. Musi być twardawy, a nie
rozgotowany. Wszystko siekasz i mieszasz. Proporcje są płynne, majonez
możesz wymieszać z jogurtem naturalnym - będzie lżej strawne. Ważniejsze od
proporcji są składniki. Idealne!!!
Bardzo polecam!!!
I pozdrawiam grupę całą!
Renata Wrzosek
r...@p...com
Użytkownik nolda <n...@p...wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:iIKe5.36772$p...@n...tpnet.pl...

1. Data: 2000-07-24 20:19:47

Od: l...@i...uj.edu.pl (Leszek(Lechu) Marmon) szukaj wiadomości tego autora

"nolda" <n...@p...wp.pl> wrote:

>Jestem w trakcie diety i jako ,że kalafior jest niskokaloryczny proszę o
>przepis jak go można zjeść (bez bułki i masła) smacznie. Może jakaś sałatka
>albo coś. Z góry dziękuję

Hmmm... Moja mama robila taka salatke z kalafiora, ze tarla zolty ser i
rozdrabiala kwiaty surowego kalawiora i to mieszala z dodatkiem cytryny.
Jesli chodzi o Twoja diete to zolty ser moze odpadac ale mysle, ze mozna go
tu pominac. Mnie salatka ta nie smakowala ale kazdy inny kto ja probowal
byl zachwycony.

Pozdrawiam.

Lechu

1. Data: 2000-07-24 21:04:39

Od: "Artur Nowacki" <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jadlem kiedys cos takiego z kalafiora.
Trudno sie tym najesc ale jest na pewno mniej kaloryczne niz np chipsy, a
doskonale sie to pogryza w trakcie ogladania telewizji.

Kalafiora rwiemy na rozyczki, blanszujemy wrzatkiem, mieszamy razem z
orzeszkami arachidowymi, doprawiamy do smaku i dolewamy oleju arachidowego
(ups pare kalori)

Pozdrawiam
Artur Nowacki

1. Data: 2000-07-30 21:38:30

Od: Iwa <i...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

In article <iIKe5.36772$pD2.759489@news.tpnet.pl>,
"nolda" <n...@p...wp.pl> wrote:
> [...]
proszę o
> przepis jak go można zjeść (bez bułki i masła) smacznie. Może jakaś

A ja mieszam surowego kalafiora (kwiat posiekany) z pokrojonymi:
kapusta pekinska, rzodkiewkami, papryka, pomidorem. Doprawiam sola,
pieprzem i ziolami do salatek albo prowansalskimi i jako sos - jogurt
naturalny.
Iwona

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

1. Data: 2000-07-31 09:37:52

Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

nolda <n...@p...wp.pl> wrote:
> Jestem w trakcie diety i jako ,że kalafior jest niskokaloryczny proszę o
> przepis jak go można zjeść (bez bułki i masła) smacznie. Może jakaś sałatka
> albo coś. Z góry dziękuję
Ja wcinam surowego kalafiora drobno posiekanego, z orzechami włoskimi
i winegretem. Proste i jak dla mnie pycha.

Anetek (po wakacjach)
--
A...@c...ch | http://chall.ifj.edu.pl/~aneta/
Anything is good and useful if it's made of chocolate.

Serwis Makaron - Przepis Tygodnia
pipki
czarne jajca
ciasto drozdzowe