salbutamol

1. Data: 2003-01-08 16:10:14

Temat: salbutamol
Od: "tren R" <t...@2...antispamior.pl> szukaj wiadomości tego autora

taki syrop przepisał lekarz mojemu dwuletniemu dziecku,
które ma zapalenie oskrzeli. (oprócz tego dostaje domięśniowe).
czy prawda jest to, ze sterydy zawarte w tym syropie
"ogłupiają" system odpornościowy i choć faktycznie szybko pomagają,
to w konsekwencji nie są zbyt dobrym rozwiązaniem - że działaja
na szkodę właśnie układu odp.?

--
TRENER
Turbo Redundant Electronic Networking Equipment Register

http://trener.blog.pl

2. Data: 2003-01-08 16:28:28

Temat: Re: salbutamol
Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Salbutamol nie zawiera sterydow.
Pozdrawiam

dradam

PS. Nie komentuje dalszych stwierdzen.

3. Data: 2003-01-08 16:40:06

Od: "WALDIM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tren R" <t...@2...antispamior.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> "ogłupiają" system odpornościowy i choć faktycznie szybko pomagają,
> to w konsekwencji nie są zbyt dobrym rozwiązaniem - że działaja

nie tylko oglupiaja uklad odpornosciowy, ale dodatkowo spowoduja nadmierny
przyrost masy miesniowej i drastyczny spadek potencji...
oczywscie jesli uda Ci sie je w tym syropku znalezc ;P

--

WaldiM

Serwis antykoncepcyjny
http://www.antykoncepcja.pl

4. Data: 2003-01-08 17:46:57

Od: "tren R" <t...@2...antispamior.pl> szukaj wiadomości tego autora

Eksplorując zasobnik z wyrazami, osobnik <WALDIM> wylosował takie:

> nie tylko oglupiaja uklad odpornosciowy, ale dodatkowo spowoduja
nadmierny
> przyrost masy miesniowej i drastyczny spadek potencji...
> oczywscie jesli uda Ci sie je w tym syropku znalezc ;P

ktos mnie postraszył, a ja łyknąłem ;-))

--
komu w drogę
temu pomogę

http://trener.blog.pl

5. Data: 2003-01-08 18:02:10

Od: "Andie Bradley" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

boze, czegos Wy sie naczytali???

po pierwsze salbutamol to lek rozszerzajacy oskrzela nie zawierajacy
steroidow,
po drugie kortykosteroidy (potocznie zwane sterydy) nie oglupiaja organizmu.
w wiekszosci wypadkow chorob oskrzeli zapisywane sa steroidy w inhalacji, a
te nie maja wlasciwie skutkow ubocznych (jedyne co moga powodowac to
grzybica jamy ustnej, ale mozna temu zapobiec plukajac usta po kazdej
inhalacji i stosujac tzw spejsery. zreszta uzywam ich sama od lat i nie
zauwazylam skutkow ubocznych. tak a propo biore je codziennie rano i
wieczorem w calkiem duzej dawce i waze 46kg przy 160 wzrostu.
to sie nazywa nadwaga?? coz i tak chce jeszcze schudnac, wiec pozbede sie
nadwagi;-)) ) kiedy duze dawki steroidow w inhalacji + wiele innych lekow
zawioda, dopiero wtedy zapisuje sie steroidy w tabletkach, ale i tak
przewaznie tylko na jakis czas.
skutki uboczne maja one dopiero po dlugim czasie zazywaznia. mam na mysli
kilka miesiecy, a nie dni czy tygodni.
najwazniejszym skutkiem ubocznym ktory moze wystapic po kilku latach
zazywania duzych dawek steroidow jest osteoporoza.

zreszta mozna zajrzec:

http://www.astma.edu.pl/leki_pacjent.php?lek=4

steroidy w tabletkach (tzw ogolnosystemowe) sa zapisywane w ciezkich
postaciach choroby, w lzejszych przepisuje sie wziewne. pozwala to na
szybkie opanowanie objawow i choroby i moze zapobiedz astmie, ktora jest
nieuleczalna.

poza tym leki te sa bezpieczniejsze od antybiotykow.

6. Data: 2003-01-08 21:27:20

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 8 Jan 2003, Andie Bradley wrote:

do tej pory wszystko, co pisalas to prawda

> poza tym leki te sa bezpieczniejsze od antybiotykow.

ale tu mieszasz pojecia

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

7. Data: 2003-01-08 21:32:17

Od: Yellow Peril <yellow_peril@wytnij_to.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na pozolklej kartce <Pine.GSO.4.50.0301082226350.8864-
100000@dorota.am.torun.pl>, datowanej: Wed, 8 Jan 2003 22:27:20 +0100,
Piotr Kasztelowicz naskrobalo...
> On Wed, 8 Jan 2003, Andie Bradley wrote:
>
> do tej pory wszystko, co pisalas to prawda

> ale tu mieszasz pojecia

Andy nie naśladuj "naszego" Andrzeja, bo ci nie wychodzi ;-P

--
Yellow Peril
38 milionów Polaków zna się na medycynie i piłce nożnej.

8. Data: 2003-01-08 23:17:12

Od: "Andie" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisal w wiadomosci
am.torun.pl...
> On Wed, 8 Jan 2003, Andie Bradley wrote:
>
> do tej pory wszystko, co pisalas to prawda

> ale tu mieszasz pojecia

moze powinnam byla wytlumaczyc co mialam na mysli.

stosowanie antybiotykow przez kilka miesiecy bardzo oslabia odpornosc
ogranizmu i moze byc przyczyna wielu roznych chorob. jest to niebezpieczne
dla organizmu.

natomiast stosowanie steroidow :
a) W INHALACJI NIE JEST NIEBEZPIECZNE NAWET GDY STOSUJE SIE JE
LATAMI ( to nie jest krzyk. chcialam cos podkerslic, ze to wazne)
oczywiscie moze sie zdarzyc przypadek nietolerancji np gazu
nosnikowego, czy
samego leku, ale kazdy lek niesie ze soba to niebezpieczenstwo.
b) ogolnoustrojowych przez okres kilku tygodni, tez nie jest niebezpieczne.
stosowanie ich przez okres kilku miesiecy przy utrzymaniu
odpowiedniej diety i stosowania sie do zalecen powoduje, ze skutki
uboczne nie
sa, a przynajmniej nie powinny byc niebezpieczne. owszem maja
dzialania
nieporzadane, ale przeciez sa to bardzo silne leki. w razie
koniecznosci mozna je
stosowac latami.

nie wyobrazam sobie jednak, by pacjent byl przez lata leczony antybiotykiem.
skutki tego moglyby byc oplakane.

ale my omawiamy tu przypadek chorego na oskrzela dziecka, a w tym przypadku
uwazam, ze bezpieczniejsze byloby zastosowanie steroidow w inhalacji niz
antybiotyku. musimy wziasc pod uwage to, ze przecietny lekarz nie kieruje na
badania takie jak np bronchoskopia i inne, by dowiedziec sie czy chorobe
wywolala bakteria czy wirus, ale zapisuje leki na podstawie wywiadu. moze
zatem zapisac antybiotyk, ktory oslabia organizm, a w najgorszym wypadku
moze spowodowac pogorszenie choroby. (znam to z doswiadczenia, kiedy przez
okres okolo roku lykalam rozne antybiotyki. doprowadzilo to jedynie do
oslabienia odpornosci mojego ukladu oddechowego, rozwinela sie tez silna
nadreaktywnosc oskrzeli, a oslabiony organizm nie mogl dac sobie z tym rady.
budesonid forte dostalam po prawie 2 latach ciaglych napadow kaszlu.
dochodzilo do tego, ze az zaczynalam sie dusic. teraz mam astme!!! a mozna
bylo to powstrzymac)ale wracajac do tematu...
a kiedy stwierdzi zwezenie oskrzeli moze wypisac przykladowo: flixotide aer.
jezeli okaze sie ze leki tego typu nie dzialaja odstawia gsk i szuka dalej.
uklad odpornosciowy nie ucierpial.

porownujac to z np kilkutygodniowym podawaniem antybiotyku, to co jest
bezpieczniej podac?

nie jestem jeszcze lekarzem, moge sie gubic w tym wszystkim, wiec Piotrze,
wnioskuje, ze jestes lekarzem, powiedz czy dobrze mysle.

papa
Andie

9. Data: 2003-01-08 23:41:06

Od: "Andie" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Yellow Peril" <yellow_peril@wytnij_to.op.pl> napisał w
wiadomości news:MPG.1886b750f182cb9098969b@localhost...
> Na pozolklej kartce <Pine.GSO.4.50.0301082226350.8864-
> 100000@dorota.am.torun.pl>, datowanej: Wed, 8 Jan 2003 22:27:20 +0100,
> Piotr Kasztelowicz naskrobalo...

wyslalam maila w ktorym probowalam wyjasnic co mialam na mysli.
w odpowiedzi do Piotra.

> Andy nie naśladuj "naszego" Andrzeja, bo ci nie wychodzi ;-P

po pierwsze NIE Andy, tylko Andie. nie jestem facetem!!
I NIE POROWNUJ MNIE Z INNYMI!!!
JA TO JA. NIKT INNY

kim jest andrzej????

JA pisze to co JA mysle, co JA czuje, co JA uwazam i co JA wiem.
moge sie mylic, nie jestem jeszcze lekarzem. ale moim zdaniem jest pomagac
ludziom i to wlasnie bede robic!!!!!!!!!!!

i jezeli czytam wypowiedzi osob, ktore nie majac zielonego pojecia probuja
dyskutowac to mnie krew zalewa. ze np: sterydy oglupiaja system
odpornosciowy, powoduja przyrost tkanki miesniowej itp
od kiedy glikokortykosteroidy powoduja przyrost miesni?????
w jakiej "mądrej" ksiazce mozna pr\zeczytac, ze gsk oglupiaja system
odpornosciowy???

jezeli ktos zada powazne pytanie, to kazda bzdure w odpowiedzi bede starala
sie zniszczyc.
czy nikomu nie przyszlo do glowy, ze ktos moze to wziasc powaznie???
przeczyta, ze np: steroidy sa trujace i nie poda dziecku potrzebnego leku. a
dziecko niedajboze trafi na odzial intensywnej opieki

wiem, ze to grupa i prowadzimy tu duskusje, ale przychodza tu tez osoby
ktore chca pomocy.
wiec pomorzmy im.

pozdrawiam
Andie

10. Data: 2003-01-09 11:53:56

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 9 Jan 2003, Andie wrote:

> a) W INHALACJI NIE JEST NIEBEZPIECZNE NAWET GDY STOSUJE SIE JE
> LATAMI ( to nie jest krzyk. chcialam cos podkerslic, ze to wazne)

poza bardzo duzymi dawkami, co bylo przedstawiane w doniesieniach
na pewno stosowanie budesonidu w dawce 600mkr/d albo flutikazonu
w dawce np. 500mkg/d to faktycznie nie ma zadnych dzialan ogolnych

> nie wyobrazam sobie jednak, by pacjent byl przez lata leczony antybiotykiem.
> skutki tego moglyby byc oplakane.

a ja sobie wyobrazam takie sytuacje, sa takie, nawet znane powszechnie
choroby, gdzie leczenie antybiotykiem (np. ryfampicyna) moze wynosic
w jednym ciagu np. 12 miesiecy. Sa tez choroby, gdzie takie leczenie
przeciaga sie nawet do 2 lat i ludzie po tym zyja, ale takie
wskazania sa faktycznie bardzo rzadkie

> uwazam, ze bezpieczniejsze byloby zastosowanie steroidow w inhalacji niz
> antybiotyku.

kompletnie zle myslisz. Sterydy wziewne nie sa zadna alternatywa
dla antybiotykow. Nie ma tak, ze astme leczy sie albo sterydem
wziewnym albo antybiotykiem. Te dwie grupy lekow maja w tej
chorobie zupelnie inne zadanie. Sterydy inhalacyjne podaje sie
obecnie jako leczenie podstawowe stabilizujace stan chorego,
likwidujace alergiczny stan zapalny w oskrzelach i zabezpieczajace
przed remodelingiem miesniowki gladkiej oskrzeli, ktory
jest niebezpieczny, poniewaz jesli do remodelingu dojdzie
astma moze miec charakter astmy lekoopornej. Antybiotyki
natomiast podaje sie wylacznie w sytuacji towarzyszacych
czesciej niz w normalnej populacji nadkazen bakteryjnych,
ktore w tej grupie chorych trzba zwalczac, poniewaz prawie
zawsze nasilaja objawy choroby i moga prowwadzic do
destrukcji oskrzeli z rostrzeniami oskrzeli wlacznie.
W zwiazku z tym zdanie "bezpieczniejsze byloby zastosowanie
sterydow w inhalacji niz antybiotyku" po prostu nie ma sensu

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz