sandacz w smietanie

1. Data: 2006-07-31 18:28:40

Temat: sandacz w smietanie
Od: "Czarownik" <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

W restauracji "Pod zlotym okoniem" w Serocku (na trasie Warszawa-Pułtusk)
jadlem wysmienitego sandacza w smietanie. Ten sos smietanowy ma nutke smaku
masla i grzybow , bez cebuli - czy ktos zna moze przypis na ta potrawe albo
zblizony?

2. Data: 2006-08-01 06:31:57

Temat: Re: sandacz w smietanie
Od: "aga-ch" <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czarownik napisał(a):
> [...]
> masla i grzybow , bez cebuli - czy ktos zna moze przypis na ta potrawe albo

Restauracja ta szawsze slynela z dobrego sandacza lub lina w smietanie.
Kiedys udalo mi sie podejrzec kucharza.
Robil to nastepujaco:
Smazyl rybe na goracym oleju (lekko obsypana maka), pod koniec podlewal
smietana.
Podlewajac smietana, szybko zdejmowal z ognia, solil i pieprzyl.
Ten smak to pewnie kombinacja naturalnego zapachu i smaku swiezej ryby
i dodatkow. Bo swiezosc ryby ma duzy wplyw na smak i zapach.

Pozdrawiam - aga/ch.

3. Data: 2006-08-01 08:39:12

Od: clafoutis <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,

to zubożona wersja beurre blanc czyli śmietanowy sos plus wkorporowane
kawałki masła.

pozdro piotr

4. Data: 2006-08-01 17:13:20

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <ean447$5lu$1@nemesis.news.tpi.pl>,
clafoutis <c...@i...pl> wrote:

> witam,
>
> to zubożona wersja beurre blanc czyli śmietanowy sos plus wkorporowane
> kawałki masła.

Proszę, nie popisuj się swoją ignorancją i nie wprowadzaj innych w błąd.

Władysław

5. Data: 2006-08-01 19:55:34

Od: clafoutis <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

tak ?? ciekawe a nie przeczytałeś dokładnie co gość pisał smak masła
skad się niby tam wzią???

piotr

6. Data: 2006-08-01 19:57:26

Od: clafoutis <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

no prosze moze powiesz gdzie klepiesz kotlety co??
na tyle cię właśnie oceniam

piotr

7. Data: 2006-08-02 05:20:15

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <eaoboe$bdc$2@nemesis.news.tpi.pl>,
clafoutis <c...@i...pl> wrote:

> tak ?? ciekawe a nie przeczytałeś dokładnie co gość pisał smak masła
> skad się niby tam wzią???

Przeczytaem, ale z beurre blanc to nie ma nic wspólnego.

Władysław

8. Data: 2006-08-02 06:47:33

Od: "aga-ch" <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los napisał(a):

> Przeczytaem, ale z beurre blanc to nie ma nic wspólnego.

Aby Panow pogodzic poinformuje, ze rzeczona Restauracja w Serocku
specjalizuje sie od lat w potrawach z ryby.
Jak to w polskiej gastronomii, robi to tradycyjnie a nie z francuska.
Mowiac tradycyjnie mam na mysli, ze sposob przyrzadzania to proste
smazenie na oleju, Ma byc szybko, tanio (dla restauratora),smacznie.
Smak maslany jest ze smietany, a nie masla. Maslo sie nie kalkuluje,
przy tak duzym przerobie, jaki tam maja. Pewnie smietana jest od
rolnika a nie ze sklepu.
Dlatego, ze jest tlusta, daje specyficzny smak maslany.
Mozliwe, ze kuchnia francuska jest bardziej wysublimowana w smaku i tam
dodaja maselka. Ale pewnie smietana jest z detalu.
U nas w Polsce gminnej sa gusta bardziej przyziemne. Co nie znaczy, ze
gorsze.
To rybka smazona z patelni, tradycyjnie na oleju, podlana smietana.
Dodaja do tego fenomenalny zestaw surowek. Dla mnie robi zawsze
wrazenie.
Na duzym talerzu znajduja sie obo siebie misternie poukladane:
kapusta kiszona, surowka z kapusty bialej, czerwonej,ogorek kiszony,
salata ze smietana, mizeria,pomidor z cebula. Chyba nic nie ominelam.
Ryba podana w calosci z pieczonymi ziemniaczkami, lub swiezymi jak kto
woli.
To wszystko powoduje, ze czlowiek dostaje sliniotoku na wejsciu.
Mozna tam dostac wszelkie ryby w galarecie i zalewie octowowej.
Smacznego!

9. Data: 2006-08-02 06:51:03

Od: "aga-ch" <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

aga-ch napisał(a):

> [...]

> To wszystko powoduje, ze czlowiek dostaje sliniotoku na wejsciu.
> Mozna tam dostac wszelkie ryby w galarecie i zalewie octowowej.

P.S. Oczywiscie zalewa jest octowa, a nie "octowowa". Przepraszam
i serdecznie pozdrawiam - aga/ch.

10. Data: 2006-08-02 08:25:55

Od: clafoutis <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

ciekawe a co to w/g ciebie beurre blanc co ??

piotr

Sos gorgonzolowo szpinakowy
Sos rybny - czy to normalne że tak śmierdzi?
ciastka
Mokka?
Mam blender - i co dalej?