xxxx gnę się w pół o schemat prosząc

21. Data: 2005-12-28 20:11:24

Temat: Re: schematy i inne takie
Od: j...@o...pl (Jandulka) szukaj wiadomości tego autora

> tutaj nikt nikogo nie gani jak jest jakies podziekowanie lub prosba na
> priwie ,tylko Julka ma zawsze jakies ale.....
> ;)

Jaaaaaasne, a ja się zachwycałam i dlatego wywołałam temat. Żeby wyrazić
swoją radość z takich praktyk i pełne poparcie. A Balcerowicz musi odejść.
Jandulka

22. Data: 2005-12-28 20:21:15

Od: "Iwa" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> tutaj nikt nikogo nie gani jak jest jakies podziekowanie lub prosba na
> priwie ,tylko Julka ma zawsze jakies ale.....
> ;)

Nie tylko Julka, tylko niektórzy już sensu niewidzą w zwracaniu uwagi bo to nic
nie daje. A gdyby tak jak piszesz prośby były kierowane na priv to nie byłoby
problemu ale one są kierowane na grupę.

Iwa

23. Data: 2005-12-29 10:32:48

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Julka wrote:

> Mam nadzieję, że również jeździsz w drugą stronę na ulicy
> jednokierunkowej i przechodzisz na czerwonym i szybko ktoś Ci pomoże
> przenieść się w ciekawsze okolice. Dzięki takim jak Ty przez ostatni
> miesiąc nie czytałam grupy, na modemie jest trochę inaczej, powinnaś
> spróbować.

Możesz ściągnąć zawartość zasubskrybowanych przez Ciebie grup na dysk,
rozłączyć modem i przeglądać newsy z dysku nie płacąc za połączenie.
Możesz przygotować posty i wysłać je na grupy przy następnym połączeniu.
Ściągnięcie w ten sposób nawet "250 postów z serii i mi też" trwa
kilkadziesiąt sekund, więc raczej nie zbankrutujesz.

> ale
> na ubytki w szarych komórkach takie argumenty zwykle nie działają.

Rozumiem, ze jesteś zdenerwowana. Generalnie się z Tobą zgadzam, że tego
rodzaju prośby powinny być kierowane na priv'a i służnie robisz
zwracając uwagę grupowiczkom. Ale nawet zwracając komuś uwagę można to
robić grzecznie, bo inaczej prowokuje się tylko pyskówki. A powyższe
sformurmowanie do takich raczej nie należy.

Pozdrawiam
Bea

24. Data: 2005-12-29 19:19:55

Od: sekutnica <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Beata Mateuszczyk napisał:

> [...]
> robić grzecznie, bo inaczej prowokuje się tylko pyskówki. A powyższe
> sformurmowanie do takich raczej nie należy.

Rany boskie, ludzie, ciut wyobrazni ...
ja jestem na stalce, ale posty z "dziekuje", albo "ja tez prosze" mnie
po prostu wkurzaja. Zajmuja mi kilka cennych sekund, a czas swoj bardzo
cenie ...
I wspieram Julke i Jandulke, walczyc z ludzmi nie czytajacymi faq.

sekutnica bez czasu

25. Data: 2005-12-29 21:43:42

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

sekutnica wrote:

> [...]
> cenie ...
> I wspieram Julke i Jandulke, walczyc z ludzmi nie czytajacymi faq.

Czy przeczytałaś to co napisałam? Przecież piszę, że Julka MA RACJĘ.
Chodzi mi tylko i wyłącznie o formę w jakiej zwróciła uwagę innym czyli
o jedno zbyt ostre i IMHO nie potrzebne zdanie, które zacytowałam, a
które wycięłaś. Jeśli ktoś zwraca uwagę grzecznie, to z reguły te uwagi
przyjmowane są ze zrozumieniem. Ale gdy kogoś ponoszą nerwy to druga
strona reaguje podobnie i następuje eskalacja kłótni. Atmosfera na
grupie robi się nieciekawa.
Co do mojej wyobraźni, to potrafię zrozumieć osoby, dla których
korzystanie z tej grupy to pierwszy kontakt z Internetem i nie mają
pojecia co to faq. Oczywiscie należy im tłumaczyć netykietę ale tak by
nie zrazić ich do grup dyskusyjnych.

Pozdrawiam
Bea

26. Data: 2005-12-29 22:01:26

Od: j...@o...pl (Jandulka) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> korzystanie z tej grupy to pierwszy kontakt z Internetem i nie mają
> pojecia co to faq. Oczywiscie należy im tłumaczyć netykietę ale tak by nie

Jakoś dziwnie wszystkie "osoby, dla których korzystanie z tej grupy to
pierwszy kontakt z Internetem", wiedzą, jak się zarejestrować i gdzie
napisać, żeby poprosić o wzory. Natomiast czytanie FAQ i w ogóle to
określenie jest im obce. Więcej, przeważnie je oburza, a wszelkie uwagi
traktują jako zamach na swoją wolność osobistą. I natychmiast dają odczuć,
jaka to krzywdę wyrządzamy im my, te stare grupowe hetery. W Gadu-Gadu jest
parę ikon, z których bym w takich chwilach skorzystała. Tu nie. Szkoda...
Jandulka

27. Data: 2005-12-29 22:55:25

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jandulka wrote:

> [...]
> traktują jako zamach na swoją wolność osobistą. I natychmiast dają
> odczuć, jaka to krzywdę wyrządzamy im my, te stare grupowe hetery.

Bo najczęściej ktoś bardziej zawansowany (często ich dzieci) założył im
konto i skonfigurował czytnik, a o netykiencie nie powiedział. Więc nie
są w stanie zgadnąć, ze istnieje jakaś netykieta. Dowiadują się w
trakcie korzystania, często niestety od kogoś, kto zamiast im
wytłumaczyć od razu opieprza.
Nie sądziłam, ze moja uwaga o tym, ze powinniśmy się traktować
uprzejmie, tak by na grupie panowała miła atmosfera, nawet jeśli nie
zgadzamy się z adwersarzem, wywoła tak krytyczny odzew.

> Gadu-Gadu jest parę ikon, z których bym w takich chwilach skorzystała.
> Tu nie. Szkoda...

I to jest cały problem z internetem. Ludzie czują sie tu anonimowi i
wypowiadają się bardziej swobodnie niż robiliby to w realu. Przecież
nikt z nas w bezpośredniej rozmowie nie wykonałby wielu takich gestów
jakie są w emotikonach np. w GG.

Generalnie ta dyskusja pewnie do niczego nie doprowadzi, za wyjatkiem
flejma może. Więc proponuję ją zakończyć.

Pozdrawiam
Bea

28. Data: 2005-12-30 00:01:02

Od: j...@o...pl (Jandulka) szukaj wiadomości tego autora

> Generalnie ta dyskusja pewnie do niczego nie doprowadzi, za wyjatkiem
> flejma może. Więc proponuję ją zakończyć.
> Pozdrawiam
> Bea

Zgadzam się, że do niczego, a na dowód załączam poniższy link (żaden
wyjątek, takich przykładów w archiwum jest na kopy):
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watek&group=pl.rec
.robotki-reczne&tid=8223582
Można tam czarno na białym zobaczyć, że generalnie racji nie masz. Nie
skutkuje nic - od uprzejmego przypomnienia po danie upustu złości. Nic.
Kompletna ściana. Więc wybacz, ale nie wierzę w twoje nieporadne bidule. Tu
się wpada jak na bazar, łapie, co jest do złapania, a całą resztę ma w...
głębokim poważaniu.
Jandulka

29. Data: 2005-12-31 11:36:54

Temat: Re: A moze...
Od: "Pusia" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

...a moze wrzucac "lopatologicznie" FAQ naszej grupy co tydzien (tak jak na
innych grupkach dyskusyjnych)...hmmm?
Pozdrawiam
Pusia

30. Data: 2005-12-31 14:06:45

Od: Julka <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pusia wrote:

> ....a moze wrzucac "lopatologicznie" FAQ naszej grupy co tydzien (tak jak na
> innych grupkach dyskusyjnych)...hmmm?
> Pozdrawiam
> Pusia

Może faktycznie trzeba częściej, chociaż obawiam się, że to nie
zadziała, niektóre biedne nowe internautki, które nie wiedzą, co to
netykieta i nie potrafią przeczytać i zrozumieć kilku prostych zdań,
zapewne nie wpadną na pomysl, żeby przeczytać post z takim śmiesznym
tytułem jak FAQ. Poza tym potem powiedzą Ci, że przecież reguły sa po
to, żeby je łamać, a tak w ogóle to wszystkie jesteśmy be, bo nie
pogładziłyśmy po główce i nie powiedziałysmy "dobra dziewczynka, to nie
ważne, że nie umiesz się zachować, ale jesteś taka słodziutka i wszysy
cię kochamy", a potem się co najwyżej dowiesz, że jesteśmy takie
paskudne i "nikt mnie nie lubi, a ja taka nieszczęśliwa, bo rozumiem
tylko to, co chcę zrozumieć, a całej reszty już nie, przytulcie mnie" itd.
Niestety obawiam się, że istnieje pewien typ ludzi, na których nie
działają ani prośby, ani codzienne przypominanie, ani nieco ostrzejsze
metody, i na nich nic nie poradzisz, chyba że udałoby się ustawić
moderowanie, w co nie bardzo wierzę. Ale oczywiście pomyślę o wysyłaniu
FAQ choćby co 3 dni, jeśliby to miało zadziałać. Jandulka wysłała
wczoraj link na grupę chyba 4 razy, ciekawe, czy to odniesie skutek.
Podrawiam
J.

--
http://www.galeria.szpilka.prv.pl
http://galeriaszpilka.blox.pl

FAQ pl.rec.robotki-reczne:

zaproszenia slubne
szydełko-kocie wzory
masa solna pytanko
[xxxx] poszukuję wzoru ikony
[troche OT] Muzyka do robotek i nie tylko :-)