schizofrenia

1. Data: 2000-02-29 21:02:20

Temat: schizofrenia
Od: "Magdalena Busk" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mam dosc trudny problem, szczerze mowiac nie widze szans na jego
rozwiazanie... Po dzisiejszym wybryku, rece mi opadly...

Pewna osoba bardzo dziwnie sie zachowuje:
-ma manie przesladowcza,
-nienawidzi ludzi, (z tego powodu popelnia przestepstwa)
-ma podwojna osobowosc

Czy nast. fakty, moga swiadczyc o schizofrenii? Wiem, ze ta osoba leczy(la)
sie u psychiatry, ale ma ona tak duzy wplyw na moje zycie, moja rodzine, ze
czesto obawiam sie o jej kolejny krok...

Jesli to jest schizofrenia... Czy taka osoba wymaga hospitalizacji? Jest dla
mnie zagrozeniem, ale z racji jej podwojnej osobowsci (zdolnosci
aktorskich) trudno cos bedzie zrobic. Czy leczenie farmakologiczne w tak
patologicznym. przypadku cos pomoze? Czy jest przymus izolacji osob, ktore
zagrazaja innym?

Dziekuje i pozdrawiam,
magda

2. Data: 2000-02-29 21:04:35

Temat: Re: schizofrenia
Od: "Konrad" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Busk wrote in message <9...@r...cybercity.dk>...
> [...]
>patologicznym. przypadku cos pomoze? Czy jest przymus izolacji osob, ktore
Czesc,
Twoj opis objawow jest dosyc nieprecyzyjny, ale nie pozostawia watpliwosci
do do jednego, cos zlego dzieje sie z ta osoba. Nie mozna na odleglosc
rozpoznac schizofrenii. Jak sadze okreslenie "mania przesladowcza" odnosi
sie do urojen o tresci przesladowczej (ktos go sledzi, obseruje itp.).
Podwojna osobowosc takze jest malo precyzyjna. Moze byc to osobowosc
wielokrotna (dwie osoby w jednym ciele, o zupelnie oddzielnych
swiadomosciach, pamieci, charakterze), ale to sie zdarz bardzo rzadko. Jesli
osoba ta leczyla sie u psychiatry, moze miec jakas chorobe, ktora obecnie
sie zaostrzyla. Osoba zagrazajaca swoim zachowaniem innym lub sobie moze
zostac przymusowo, wbrew swojej woli hospitalizowana. Trzeba wezwac
pogotowie, lub w jakis sposob doprowadzic chorego do jakiegokolwiek lekarza.
Kazdy lekarz ma prawo do przymusowego skierowania pacjenta na konsultacje
psychiatryczna. Tam psychiatra zadecyduje czy trzeba taka osobe umiescic w
szpitalu.
Farmakoterapia schizofrenii robi duze postepy, ale najpierw trzeba byc
pewnym rozpoznania.

Pozdrawiam
Konrad

3. Data: 2000-03-01 00:37:47

Od: "Maciej Matuszczyk" <m...@m...po> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
umiescic w
> szpitalu.
> Farmakoterapia schizofrenii robi duze postepy, ale najpierw trzeba

Tylko dodam - do psychiatry, np. na izbę przyjęć szpitala można się
udać bezpośrenio. Skierowanie jest niepotrzebne.
Jeśli już jest skierowanie, to musi ono być wystawione przez lekarza
mającego umowę z kasą chorych. W przeciwnym razie kasa może odmówić
zapłaty za leczenia, a szpital zażąda zwrotu kosztów od pacjenta. Jest
to absurd, ale takie jest prawo.
Jesli wytawił je lekarz nie mający umowy z KCh, np. z gabinetu
prywatnego, można je wyrzucić (lub jedynie dać do wglądu), bo tak będą
musieli pacjenta przyjąć. Chyba że twierdzą, że nie ma wskazań.

Popieram Kolegę z poprzedniego listu - jak najszybciej do psychiatry.
W razie braku wsółpracy pacjentna - pogotowie.

A leki raczej pomogą.
--
---
Pozdrowienia Maciej Matuszczyk

4. Data: 2000-03-01 19:05:52

Od: "Adamus" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciej Matuszczyk napisał(a) w wiadomości:
<89hor7$18h$1@sunsite.icm.edu.pl>...

>Tylko dodam - do psychiatry, np. na izbę przyjęć szpitala można się
>udać bezpośrenio. Skierowanie jest niepotrzebne.

Panowie! Badzcie powazni! Pokazcie mi schizofrenika podczas zaostrzenia
choroby, ktory bez zadnego przymusu pojdzie do szpitala?

>A leki raczej pomogą.

Pomoga jak pomoga - przytlamsza go i tyle. Bedzie spal przez 3/4 dnia, ale
lepsze to niz rozbijanie mebli.

Adam B.

5. Data: 2000-03-01 19:44:14

Od: "Jarosław Łączkowski" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

> Panowie! Badzcie powazni! Pokazcie mi schizofrenika podczas zaostrzenia
> choroby, ktory bez zadnego przymusu pojdzie do szpitala?

Pokaze, jesli przyjdziesz do nas staz (pod warunkiem, ze jestes lekarzem).
Natomiast jezeli zachodzi podejrzenie choroby psychicznej, a pacjent nie
zgadza sie na wizyte u lekarza, wskazany jest bezposredni kontakt rodziny z
psychiatra i zastosowanie procedur, o ktorych byla wczesniej na grupie mowa.

> Pomoga jak pomoga - przytlamsza go i tyle. Bedzie spal przez 3/4 dnia, ale
> lepsze to niz rozbijanie mebli.

Nieprawda. Leki moga powodowac sennosc, ale nie musza. Prawda jest
natomiast, ze w pierwszym okresie leczenia zwykle stosuje sie dawki lekow
dzialajace sedatywnie (z roznych powodow). W pozniejszym okresie lekarz
stara sie tak dobrac leki, by pacjent nie ujawnial objawow psychotycznych, a
dobrze funkcjonowal spolecznie. I u wiekszosci pacjentow z rozpoznaniem
schizofrenii jest to mozliwe. Obecnie rozpoznanie schizofrenii to nie wyrok.
Wszystko to pisze niezaleznie od tego czy czlowiek, o ktorym mowa, choruje
na schizofrenie. Bo wcale nie musi. Natomiast bezwzglednie winien byc
skonsultowany przez psychiatre.
Pozdrowienia
--
Jarosław Łączkowski
http://www.republika.pl/jarlacz/

6. Data: 2000-03-02 06:34:19

Temat: SV: schizofrenia
Od: "Magdalena Busk" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> Pomoga jak pomoga - przytlamsza go i tyle. Bedzie spal przez 3/4 dnia, ale
> lepsze to niz rozbijanie mebli.

Wczoraj wlasnie "ta osoba" chciala staranowac samochodem mojego meza!!! Na
szczescie skonczylo sie na rozbiciu tylu jej samochodu (wycofala sie jak
zobaczyla, ze maz sie nie boi zderzenia czolowego). Dzis chyba poprosze o
ochrone policji....

:-((( magda

7. Data: 2000-03-02 11:42:40

Od: "Monia" <m...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Adamus <a...@m...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:89jq8t$iln$...@s...icm.edu.pl...

> Panowie! Badzcie powazni! Pokazcie mi schizofrenika podczas
zaostrzenia
> choroby, ktory bez zadnego przymusu pojdzie do szpitala?

dodam swoje trzy grosze:

widzialam w szpitalu psychaitrycznym mlodego mezczyzne chorego na
shizofrenie bardzo chetnego do leczenia!!! sam przychodzil do lekarza
kiedy bylo gorzej, jak mowil nie mogl pogodzic sie z ktore pojawiaja
sie w jego glowie i z tym co mu kazaly robic (np. zabic matke ktora
bardzo kochal) itp. To bylo przytlaczajace jak on pragnal pomocy.
Wierzyl ze jest taki sposob leczenia ktory go wyleczy!!!

pozdrowienia
Iwona
========================
m...@t...com.pl
i...@p...onet.pl

8. Data: 2000-03-02 13:20:20

Temat: Odp: schizofrenia
Od: "* piotr'ek *" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zobaczyla, ze maz sie nie boi zderzenia czolowego). Dzis chyba poprosze o

A nie prościej pogonić tą osobę. Dać jej tak czadu, że zapomni o
jakiejkolwiek schizofreni. Są sposoby.
Najgorzej jest się poddać i uciekać, wtedy taka osoba dopiero się rozbestwi.

--
Umrzyj młodo! Zostaw atrakcyjne zwłoki!
Inż nauk medycznych Piotr'ek N. - Volna Republika Olkusz

9. Data: 2000-03-02 16:48:51

Od: "Adamus" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Busk napisał(a) w wiadomości:
<9...@r...cybercity.dk>...

> [...]
>zobaczyla, ze maz sie nie boi zderzenia czolowego). Dzis chyba poprosze o

Wiesz co?
Uwazam, ze stosowanie przez Niemcow podczas II WS tlenku wegla jako srodka
farmaceutycznego w stosunku do psychicznie chorych bylo dosc rozsadne.
Nienawidze wariatow i chetnie bym wszystkich wlasnorecznie zagazowal.
Zaraz pewnie mnie ktos nazwie faszysta, hitlerowcem i bydlakiem, ewentualnie
napisze jakies pseudoliberalno-ekologiczne slogany.

Adam B.

10. Data: 2000-03-02 16:49:26

Od: "Adamus" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Monia napisał(a) w wiadomości: <89lk0c$25go$1@news.ipartners.pl>...

> [...]
>bardzo kochal) itp. To bylo przytlaczajace jak on pragnal pomocy.
>Wierzyl ze jest taki sposob leczenia ktory go wyleczy!!!

No i?

Adam B.

Koenzym Q10 - opinie
bank narządów