schizofrenia

11. Data: 2000-03-02 16:51:06

Temat: Re: schizofrenia
Od: "Adamus" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarosław Łączkowski napisał(a) w wiadomości: ...

>Natomiast jezeli zachodzi podejrzenie choroby psychicznej, a pacjent nie
>zgadza sie na wizyte u lekarza, wskazany jest bezposredni kontakt rodziny z
>psychiatra i zastosowanie procedur, o ktorych byla wczesniej na grupie
mowa.

>W pozniejszym okresie lekarz
>stara sie tak dobrac leki, by pacjent nie ujawnial objawow psychotycznych,
>dobrze funkcjonowal spolecznie. I u wiekszosci pacjentow z rozpoznaniem
>schizofrenii jest to mozliwe.

Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia. Zwlaszcza w pokoju lekarzy.

Adam B.

12. Data: 2000-03-02 18:03:23

Od: "Maciej Matuszczyk" <w...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No i?

Słuchajcie! O czym Wy mówicie!
Choroby psychiczne są uleczalne.
Czasem należy złamać prawo człowieka do osobistej wolności, gdy z
powodu choroby stanowi zagrożenie dla siebie czy innych. Ale robi się
to by mu pomóc.
Trwa to dni, czasem tygodnie, ale u większości osób chorych ustępują
ostre objawy wytwórcze: omamy i urojenia.
Przy pierwszym zachorowaniu ok. 1/3 osób ma szanse na to, że po
leczeniu objawy się nigdy więcej nie pojawią. Wracają do
społeczeństwa, pracują, zakładają rodziny. Żyją normalnie.
Reszta osób, u których rozpoznano schizofrenię, niestety od czasu do
czasu miewa nawroty choroby. U mniejszej części do końca życia
pozostaje defekt. Nie potrafią się całkowicie zaadaptować do życia w
normalnym świecie. To jest jednak mniejszość.
Bardzo istotną rolę w powrocie do normalnego życia ma rodzina i
otoczenie. Dlatego najwięcej pacjentów z przewlekłą schizofrenią
pochodzi z biedniejszej części populacji. Przy tym prawdopodobieństwo
zachorowania nie jest związane ze statusem społecznym.

Ostre objawy psychotyczne mogą mieć rózne przyczyny i mogą się
przytrafić każdemu, NAWET TOBIE ADAMUSIE.
Powodem może być wrodzona predyspozycja, która ujawnia się w
sprzyjających warunkach, tj. silne wzburzenie, długotrwały stres,
urazy, także niektóre choroby somatyczne (cielesne) oraz terapia w
tych stanach.
Parę dni (tygodni) właściwego leczenia i człowiek wraca do zdrowia.
Często całkowicie i bez śladu objawów choroby.

W przypadkach zagrożenia ze strony osoby z zaburzeniami psychicznymi w
stosunku do siebie lub innych można zastosować wobec niej przymus
bezpośredni (przytrzymanie, unieruchomienie, izolacja, podanie leków),
badanie i leczenie bez zgody.
Te wszystkie aspekty reguluje Ustawa o ochronie zdrowia psychicznego.
Zastosowanie ww. metod odbywa się ściśle pod kontrolą sądu i w
praktyce rzadko możliwe są nadużycia, np. zamknięcie w szpitalu osoby
zdrowej.
Zdarzają się takie przypadki, ale należy to traktować jako kuriozum.
Parę przypadków w ciągu roku na cały kraj, przy tysiącach przyjęć do
szpitali.

I wracając do listu Magdaleny. Nie czekaj na dalszy rozwój wypadków.
Dzwoń po pogotowie. Oni powinni wiedzieć jak się postępuje w podobnych
przypadkach. Czasem przy dużym oporze wymagana jest pomoc policji. To
też reguluje ustawa psychiatryczna.
Nie potrzebujesz żadnego skierowania.
--
---
Pozdrowienia Maciej Matuszczyk

13. Data: 2000-03-02 19:37:57

Od: k...@p...onet.pl (Krzysztof P. Jasiutowicz) szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 01 Mar 2000 19:44:14 GMT, Jarosław Łączkowski
<j...@p...onet.pl> wrote:
>Nieprawda. Leki moga powodowac sennosc, ale nie musza. Prawda jest
>natomiast, ze w pierwszym okresie leczenia zwykle stosuje sie dawki lekow
>dzialajace sedatywnie (z roznych powodow). W pozniejszym okresie lekarz
>stara sie tak dobrac leki, by pacjent nie ujawnial objawow psychotycznych, a
>dobrze funkcjonowal spolecznie. I u wiekszosci pacjentow z rozpoznaniem
>schizofrenii jest to mozliwe. Obecnie rozpoznanie schizofrenii to nie wyrok.
>Wszystko to pisze niezaleznie od tego czy czlowiek, o ktorym mowa, choruje
>na schizofrenie. Bo wcale nie musi. Natomiast bezwzglednie winien byc
> [...]
Mała uwaga. Pacjenci trafiający do psychiatrów z powodów niepsychotycznych
często są poddani takiej sedacji, że często nie mogą normalnie
funkcjonować. Póki sobie tych leków nie odstawią.
--
Krzysztof P. Jasiutowicz, M.D | Strona o reformie służby zdrowia
k...@p...onet.pl | http://friko.onet.pl/cz/kpjas/rsz.html

14. Data: 2000-03-02 20:11:44

Od: "Jarosław Łączkowski" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj,

mysle, ze zupelnie niepotrzebnie ponosza Cie emocje i wygadujesz bzdury.
Przede wszystkim dotyczy to Twoich wypowiedzi o gazowaniu etc.
--
Jarosław Łączkowski
http://www.republika.pl/jarlacz/

15. Data: 2000-03-02 20:16:03

Od: "Jarosław Łączkowski" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj,

to o czym piszesz zdarza sie, ale trudno mi oczywiscie komentowac takie
uogolnienie. Czy nie zdarzylo Ci sie spotkac rozsadnego psychiatre? :-)

16. Data: 2000-03-03 03:38:23

Temat: Re: SV: schizofrenia
Od: Bleys <b...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Busk wrote:

> Wczoraj wlasnie "ta osoba" chciala staranowac samochodem mojego meza!!! Na
> szczescie skonczylo sie na rozbiciu tylu jej samochodu (wycofala sie jak
> zobaczyla, ze maz sie nie boi zderzenia czolowego). Dzis chyba poprosze o
> ochrone policji....

Szczerze wspolczuje. Jesli nadal jestes w Szwecji, to nie powinno byc z
tym problemow. Oni raczej maja praktyke w postepowaniu z wariatami
roznej masci. Trzymaj sie

Bleys

17. Data: 2000-03-03 05:42:39

Od: "Adamus" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciej Matuszczyk napisał(a) w wiadomości: <3...@n...vogel.pl>...

>Słuchajcie! O czym Wy mówicie!
>Choroby psychiczne są uleczalne.

Pewnie - tak samo jak alkoholizm...
One za zaleczane, a nie uleczalne.

Adam B.

18. Data: 2000-03-03 09:02:51

Od: k...@p...onet.pl (Krzysztof P. Jasiutowicz) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 02 Mar 2000 20:16:03 GMT, Jarosław Łączkowski
<j...@p...onet.pl> wrote:
Pewnie tacy są, nie miałem do tej pory przyjemności takiego spotkać.
Pewnie możnaby zacząć poza tym nowy wątek o skrzywieniu zawodowym
psychiatrów. ;^)

19. Data: 2000-03-03 09:39:33

Od: "Jarosław Łączkowski" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

> Pewnie - tak samo jak alkoholizm...
> One za zaleczane, a nie uleczalne.

Choroby psychiczne nie sa jednorodne, niektore sa uleczalne, niektore
zaleczalne, niektore nieuleczalne. Tak jak inne choroby.
Przy okazji - alkoholizm z punktu widzenia medycznego choroba nie jest.

20. Data: 2000-03-03 14:27:25

Od: "Jarosław Łączkowski" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj,

zapraszam w takim razie do, zapewne zabawnej, rozmowy. ;-)
--

Koenzym Q10 - opinie
bank narządów
Zmetnienie rogowki