sciaganie z photo.163.com

1. Data: 2006-08-16 22:34:51

Temat: sciaganie z photo.163.com
Od: "AgaPe" <aga.potyka@(xxx)wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Mam mały problem...na stronach http://photo.163.com/ znalazlam wiele fajnych
skanow i jak do tej pory klikalam na kazdy obrazek i robilam "zapisz jako",
jednak jest to troszke klopotliwe (przy takich ilosciach). Istnieje jakis
sposob na sciagniecie wybranego katalogu na raz? Probowalam flashget'em itp.
programami, ale nie daja rady (albo ja cos pokrecilam). Moze ktos z Was juz
sie z tym jakos uporal?

Pozdrawiam,
Aga P

2. Data: 2006-08-18 11:12:12

Temat: Re: sciaganie z photo.163.com
Od: "Dorota " <o...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

A czy ktos zna jak sie zalogowac na te strone? Kiedys wchodzilam i wiem jak
wpisac w wyszukiwarce, ale strona jest zahaslowana.. :(

3. Data: 2006-08-21 07:09:41

Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AgaPe" <aga.potyka@(xxx)wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> flashget'em itp. programami, ale nie daja rady (albo ja cos pokrecilam).
> Moze ktos z Was juz sie z tym jakos uporal?

Jako przeglądarki do tego celu używam Opery i wybieram zakładkę Widok ->
Odnośniki. Pokazują mi się adresy (jeszcze nie całkiem do uzycia) obrazków.
Kopiuję te adresy do Excela, w którym zrobiłam sobie specjalny szablon
dajacy mi na wyjściu adresy możliwe do wklejenia do GetBota. I tyle.

Kasia

4. Data: 2006-08-21 20:17:32

Od: "AgaPe" <aga.potyka@(xxx)wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jako przeglądarki do tego celu używam Opery...

Tutaj mam tak samo

> Kopiuję te adresy do Excela...

Mozesz cos blizej o tym Excelu? Jakies makro? formula?

Pozdrawiam,
Aga

5. Data: 2006-08-22 07:55:45

Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tutaj mam tak samo

Kolumna A - adresy ściagnięte z Opery, np:
http://photo.163.com/photos/bordandolazos2/24144064/
624025422/

Kolumna B - długość wpisu w kolumnie A
=DŁ(A1)

Kolumna C - wartość pojawiająca się po 'img' w adresie konkretnego obrazka
do ściągnięcia - wyświetlam własciwości jednego obrazka z albumu i tam
pojawia mi sie jego adres - w naszym przykładzie:
http://img194.photo.163.com/bordandolazos2/24144064/
624025422.jpg

czyli w kolumnie C będzie 194

Kolumna D:
=FRAGMENT.TEKSTU(A1;28;B1-28)

Kolumna E:
=ZŁĄCZ.TEKSTY("http://img";C1;".photo.163.com";D1;".
jpg")

Kolumna E daje adresy do wklejenia do GetBota. I tyle. Trzeba tylko pilnować
aby do Excela wklejała się prawidłowa ilośc adresów z każdej strony albumu
czyli dla pełnej strony po 16, bo jakimś dziwnym trafem lubi być mniej i nie
wiem z czego to wynika.

Kasia

6. Data: 2006-08-22 08:47:28

Od: "AgaPe" <aga.potyka@(xxx)wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kolumna A - adresy ściagnięte z Opery, np:
> http://photo.163.com/photos/bordandolazos2/24144064/
624025422/

Wszystko OK, faktycznie pasuje :) Tylko zastanawiam się czemu dodatkowy
program uruchamiasz, skoro w odnośnikach Opery pokazuje się ten plik jpg
(dla Twojego przykładu sprawdziłam i też jest) i wystarczy dać "zapisz".
Mnie chodziło o przyspieszenie sciagania i sciągnięcia za jednym
zamachem kilku obrazków (w Twim przykładzie jest 292 zdjęć). Chyba, że w
Excelu później da się przeciagnąć komórki i nie trzeba wklejać każdego
adresu osobno i jakos analogicznie się to zmieni... Jeszcze popróbuję :)
Dzięki wielkie za podpowiedź.

Pozdrawiam,
Aga

7. Data: 2006-08-22 09:00:04

Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Excelu później da się przeciagnąć komórki i nie trzeba wklejać każdego
> adresu osobno i jakos analogicznie się to zmieni... Jeszcze popróbuję :)

Gdy otwieram stronę albumu z 16 miniaturkami, np.:
http://photo.163.com/photos/bordandolazos2/24144064/
wtedy nie ma w odnośnikach adresów plików jpg.

16 adresów stron, które pojawiają się w odnośnikach wklejam hurtem do
Excela - dla mnie jest to znaczne przyspieszenie zapisywania.

Kasia

8. Data: 2006-08-22 20:31:40

Od: "AgaPe" <aga.potyka@(xxx)wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 16 adresów stron, które pojawiają się w odnośnikach wklejam hurtem do
> Excela - dla mnie jest to znaczne przyspieszenie zapisywania.

I wszystko jasne...jakieś zaćmienie chyba miałam...faktycznie działa jak
należy :)) Jeszcze raz serdecznie dziękuję :))

Zafascynowana ostatnio koralikami przesyłam linka do niezłej skarbnicy :D
http://photo.163.com/photos/shuiguolanzi19/

Pozdrawiam,
Aga

9. Data: 2006-08-23 19:19:21

Od: "Aga " <y...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

KasiaA <k...@T...pl> napisał(a):

> [...]
> Kopiuję te adresy do Excela, w którym zrobiłam sobie specjalny szablon
> dajacy mi na wyjściu adresy możliwe do wklejenia do GetBota. I tyle.

A czy taki patent zadziala na rosyjskie strony http://show.7ya.ru ?
Jelsi tak, to czy formula bedzie taka sama?
bede wdzieczna za pomoc

pozdr
yas

10. Data: 2006-08-24 07:06:43

Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aga " <y...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> A czy taki patent zadziala na rosyjskie strony http://show.7ya.ru ?

Ze stronami 7ya bez problemu radzi sobie GetBot w pełnej wersji.

Kasia

urodzinki
pytanie do wrocławianek
masa piaskowa i muszelkowa
Kraków- gdzie jest sklep z akcesoriami do robienia biżuterii?
[XXX] Mona Lisa na wesoło