ściółka wyłazi z kostki brukowej

11. Data: 2014-09-17 22:40:32

Temat: Re: ściółka wyłazi z kostki brukowej
Od: JK <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-09-17 18:35, Frez pisze:

> NaOH akurat miałem w zapasie, a skrzyp lubi glebę kwaśną, więc zapodałem
> silną zasadę...
> Chloran... czyli jakiś silny utleniacz?

Nie chodzi o własności utleniające tylko o podobieństwo jonów
chloranowych do azotanowych.

Chloran potasu stosuje się (stosowało?) do zabezpieczania torów/nasypów
kolejowych przed zarastaniem.

JK

12. Data: 2014-09-18 10:00:23

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 17 września 2014 21:25:42 UTC+2 użytkownik k...@g...com napisał:

> Sól jest tania i niekłopotliwa w użyciu. Jaki widzisz problem posypać i potem tak
szczotką pozamiatać żeby w szpary wpadła. No chyba że masz 2 hektary wybrukowane,
wtedy ból.

Ano widzę problem (mogę się mylić, bo to wyłącznie własna obserwacja i do tego
jednoroczna). Wyszło mi że, sól nie działa na rośliny które już wyrosły, więc trzeba
ją sypać zapobiegawczo. Teraz niby wiem, że powinienem sypnąć wczesną wiosną i
powtórzyć w lipcu. Ale może jednak jest to bardziej skomplikowana zależności - np.
ilość opadów?

--
ZZ@private

13. Data: 2014-09-18 10:24:56

Od: adam <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-09-17 20:05, ZbyszekZ pisze:
> Roundup nie działa na skrzypy i podobne sporofity.

Stosowałem, działa, trzeba dać większe stężenie.

14. Data: 2014-09-18 14:27:35

Od: uciu <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 17 września 2014 22:40:32 UTC+2 użytkownik JK napisał:

> Chloran potasu stosuje się (stosowało?) do zabezpieczania torów/nasypów
>
> kolejowych przed zarastaniem.

> JK

Czy wystarczy tylko posypać czy robi się jakiś roztwór?
Jak długo jest skuteczny?
Na allegro jest dostępny z tego co widze a tez wyrasta mi między kostką sporo trawy i
trzeba to traktować roundapem ze 3 razy w roku...

15. Data: 2014-09-18 16:31:23

Od: JK <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-09-18 14:27, uciu pisze:

> Czy wystarczy tylko posypać czy robi się jakiś roztwór?

Najwygodniej zrobić roztwór. Nie pytaj jaki bo nie znam dokładnych
danych, w literaturze piszą o dawce od 1 do 10 kg/ar

> Jak długo jest skuteczny?

Nie mam pojęcia, z opowieści które słyszałem wynika, że jest bardzo
skuteczny.

JK

16. Data: 2014-09-18 16:42:56

Od: Dawid <x...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-09-16 21:35, Frez pisze:
> Witam wszystkich
> Położyłem polbruk,a przed tym wyrabowałem wszelkie zielsko i jego
> korzonki z podłoża.Zalałem podsypkę z piasku profilaktycznie roztworem
> NaOH. Niestety, szczelinami między kostkami wyłażą skrzypy i inny
> badziew. Jak to zwalczać na bieżąco bez robienia przekładki kostki??

zanim zaczniesz solić,tak jak wszyscy radzą, przeczytaj te dwa artykuły
http://www.sopicki.pl/beton.html
http://www.mj.com.pl/index.php?wiad=74
ten drugi do końca, są również zdjęcia.

17. Data: 2014-09-18 17:56:08

Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 17 Sep 2014 17:38:09 +0200, ToMasz napisał(a):

> lałem z kanistrów, konwi na mleko, do czego się dało. chyba to było 86
> oktan, niby że ruskie paliwo. Do dwusuwa też.

Czyli pewnie mix z olejem silnikowym? Bo to mogło być przyczyną tej
lokalnej katastrofy ekologicznej.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

18. Data: 2014-09-18 18:42:41

Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 18 września 2014 16:42:56 UTC+2 użytkownik Dawid napisał:

> zanim zaczniesz solić,tak jak wszyscy radzą, przeczytaj te dwa artykuły
>
> http://www.sopicki.pl/beton.html

> http://www.mj.com.pl/index.php?wiad=74
>
> ten drugi do końca, są również zdjęcia.

W zimę roślinki nie rosną.

19. Data: 2014-09-18 23:45:18

Od: Dawid <x...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-09-18 18:42, k...@g...com pisze:

> W zimę roślinki nie rosną.

ale sól pozostaje

20. Data: 2014-09-19 07:39:32

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 18 września 2014 23:45:18 UTC+2 użytkownik Dawid napisał:

> ale sól pozostaje

Jeśli nawet cos tam tej soli zostanie(bo raczej się rozpuści i wsiąknie w glebe) to
będa to minimalne ilości bez nzaczenia dla sprawy.

sztuczka w montażu mebla
PayPal Payment Cheap Nike Air Max 2014 Shoes men's women's wholesale www.TopWholesaler168.co
Cheap Prada shoes Prada T-shirts Prada Jeans Prada Handbags Prada sunglass Prada wallets Prada belts www.TopWholesaler168.co
Cheap Dsquared2 Shoes Dsquared T-shirts Dsquared Jeans wholesale www.TopWholesaler168.co