selaginella - jak dbac?

1. Data: 2001-02-26 14:49:30

Temat: selaginella - jak dbac?
Od: Gamon' <r...@r...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Moja mam kupila cos, co sie nazywa selaginella i nie wie, jak o to dbac.
Ktos cos wie na ten temat?

Pozdrawiam,
robal.

2. Data: 2001-02-26 17:17:57

Temat: Re: selaginella - jak dbac?
Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc, w skrocie z ksiazki:
Wielkosc -od kilku do kilkunastu cm wysokosci
Przyrost - rosnie przez caly rok ( o kilka centymetrow)
Kwitnienie - nie kwitnie
Swiatlo - rozproszone
Temperatura - lubi cieplo i najlepiej rosnie w temp. 21-25 st.
Podlewanie - ziemia stale wilgotna,miekka woda, 3-4 razy dziennie spryskiwac
letnia miekka woda, nie stawiac w przeciagu ani blisko kaloryferow
Podloze - lekko kwasne
Miejsce uprawy - niedaleko okna
Na poczatek to chyba wystarczy, pozdrowienia dla mamy
Wiesia

3. Data: 2001-02-27 07:25:02

Od: "Ewelina" <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Podloze - lekko kwasne
> Miejsce uprawy - niedaleko okna
> Na poczatek to chyba wystarczy, pozdrowienia dla mamy

Już wiem jak to wygląda. Wstyd przyznać, ale miałam dwie (po kolei) i obie
zmarnowałam. Ta roślina uwielbia wilgoć (stąd to pryskanie, 3-4 razy
dziennie). Niestety, przy moim trybie życia rano podlewałam, pryskałam,
stawiałam na osłonce, w której była woda (żeby parowało) i jak wracałam,
ziemia odstawała od doniczki. Toż to gąbka! Dla pocieszenia, rośliny stały w
jedynym możliwym miejscu- na oknie (kaloryfery od spodu i zimna szyba z
boku). Teraz przyszło mi do głowy, że może udałoby się je utrzymać w
miniszklarence.
powodzenia w uprawie, Ewelina

4. Data: 2001-02-27 07:41:33

Od: p...@n...com.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Nie dbam wcale,zimą nie przykrywam,rośnie na skalniaczku czwartą zime i ma
sie dobrze.Urocza roślinka.
Nie kwitnie dlatego ze to widliczka i sie rozsiewa przez zarodniki.
Moja to Selaginella kraussiana.
Pozdrawiam,własciciel kilku kemp selaginelli.
Bogusław Radzimierski

--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.rec.ogrody

5. Data: 2001-02-27 08:16:29

Od: "Ewelina" <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Moja to Selaginella kraussiana.
> Pozdrawiam,własciciel kilku kemp selaginelli.

Cytuję:
"Rodzaj Selaginella obejmuje 700 gatunków. Większość z nich rośnie w
środkowoamerykańskiej wilgotnej dżungli. Są też gatunki, które pochodzą ze
strefy umiarkowanej. Selaginella apoda - widliczka bezłodygowa tworzy
zielonkawożółte kępy, jest rośliną bezłodygową i występuje na całym
kontynencie północnoamerykańskim. Jest to roślina mało wymagająca w stosunku
do temperatury i światła. Selaginella martensii pochodzi z Meksyku, wyrasta
do wysokości 30 cm. Jest ładną rośliną doniczkową. Tworzy też formy
biało-zielone, dość powszechnie już uprawiane."

Widocznie ja trafiłam na tą ze "środkowoamerykańskiej wilgotnej dżungli".
Skąd masz Selaginellę gruntową? Ja też chcę!
pozdrawiam, Ewelina
P.S. O jej, to jak my rozpoznamy, co właściwie ma mama Gamonia?

6. Data: 2001-02-27 10:09:10

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewelina" <e...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]

> Skąd masz Selaginellę gruntową? Ja też chcę!
> pozdrawiam, Ewelina
> P.S. O jej, to jak my rozpoznamy, co właściwie ma mama Gamonia?

Bardzo proste. Wystarczy od tych 700 gatunków odjąć S.kraussiana i zadanie
już ułatwione. :-)))
A do uprawy w domu na ogół i tak bierze się jeden, góra dwa najprostsze w
uprawie i najbardziej popularne gatunki, trzeba poszperać.

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2001-02-27 11:23:14

Od: "Ewelina" <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ma

Gdzie sprzedają kraussianę? Kto widział? W moich okolicznych szkółkach nie
ma.
Już ją dopisałam do mojej "listy marzeń" (Żeby tylko ta moja biedna działka
wytrzymała)
pozdrawiam, Ewelina

8. Data: 2001-02-27 11:46:29

Od: p...@n...com.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Znam tylko dwa miejsca gdzie w Polsce rośnie, u mnie i u E.Radziula.
Mogę Ci podesłac kilka zarodników :-))
Pozdrawiam,Bogusław Radzimierski

9. Data: 2001-02-27 11:54:35

Od: Krzysztof Koterba <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewelina wrote:
> Gdzie sprzedają kraussianę? Kto widział? W moich okolicznych szkółkach nie
> ma.
> Już ją dopisałam do mojej "listy marzeń"

Znam adres dzialki na ktorej rosnie - mozemy sie dogadac ;-)

Pozdrawiam serdecznie
Krzysiek Koterba :-)

P.S. Zreszta nie tylko ja :-)

10. Data: 2001-02-27 12:39:35

Od: "Ewelina" <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

HURRA!
Jak ja Ci się mogę odwdzięczyć?
> Witam.
> Znam tylko dwa miejsca gdzie w Polsce rośnie, u mnie i u E.Radziula.
> Mogę Ci podesłac kilka zarodników :-))
> Pozdrawiam,Bogusław Radzimierski

Ewelina (uszczęśliwiona)

mole w ogrodzie