sepsa?!!!

1. Data: 2005-07-08 18:28:48

Temat: sepsa?!!!
Od: "Agata" <a...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie! Pisałam 2 dni temu o moim synku i oparzeniu nogi. Stan się
pogorszył, wdało się zakażenie. Zauważyłam na brzuchu MAcka wysykę, bardzo
się boję! Czy to może być objaw sepsy?? Gorączki nie ma choć spoconą ma
teraz główkę. Napiszcie mi koniecznie jakie są objawy sepsy.
dziękuję za każda odp.

Agata i 15 miesieczny Maciek

2. Data: 2005-07-08 18:49:51

Temat: Re: sepsa?!!!
Od: "dino" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Do lekarza!! jak trzeba, to na ostry dyżur pediatryczny, z tym nie ma żartów!!
Pzdr. <dino>

3. Data: 2005-07-08 18:57:12

Od: "Agata" <a...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Do lekarza!! jak trzeba, to na ostry dyżur pediatryczny, z tym nie ma
> żartów!!
> Pzdr. <dino>

My wlasnie wróciliśmy od lekarza. Zmienił opatrunek, kazał przyjechac w pn.
Wysypki nie widziałam wtedy.
U nas nie ma ostrych dyżurów pediatrycznych, ale zejde do lekarza 2 pietra
nizej zapytam.
pozd.
Agata

4. Data: 2005-07-08 19:19:49

Od: ika <i...@s...wody> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 08.07.05, około 20:28, Agata bulgocze

> [...]
> się boję! Czy to może być objaw sepsy?? Gorączki nie ma choć spoconą ma
> teraz główkę. Napiszcie mi koniecznie jakie są objawy sepsy.

Przede wszystkim to nagłe pogarszanie ogólnego stanu dziecka. Możesz
obserwować jego zachowanie, to się pierwsze rzuca w oczy, czy jest
apatyczny, senny/pobudzony, czy ma apetyt taki, jak wcześniej, czy ma
podwyższoną lub obniżoną temperaturę, czy sika normalnie, czy mniej.
Wzdęty brzuch, wymioty. Wszelkie 'typowe' objawy choroby, tylko nagle,
jednocześnie i z dużym nasileniem.
Wysypka - prawdopodobnie uczulenie na któryś z tych specyfików, który
używany jest na ranę, może być tez na plaster od opatrunku. W posocznicy
mogą być wybroczyny na skórze, skóra blada.
Ale to nie jest temat na pogawędkę w necie w takim kontekście. Jeśli masz
jakiekolwiek wątpliwości - zgłoś się do lekarza, jeśli masz poważne
wątpliwości - dzwoń po pogotowie.

--
ika - umop apisdn

5. Data: 2005-07-08 19:26:56

Od: "Agata" <a...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> podwyższoną lub obniżoną temperaturę, czy sika normalnie, czy mniej.
> Wzdęty brzuch, wymioty. Wszelkie 'typowe' objawy choroby, tylko nagle,

Nie zauważyłam nic oprócz tej wysypki. Umyłam go i widzę ze trochę zbladły
te plamki/krostki.
Teraz śpi, temperatura to 36,3, ale zimne ma czoło i poci się.

> Wysypka - prawdopodobnie uczulenie na któryś z tych specyfików, który
> używany jest na ranę, może być tez na plaster od opatrunku.

Możliwe. Wysypka wystąpiła po powrocie z Olsztyna.

> W posocznicy
> mogą być wybroczyny na skórze, skóra blada.

Co to sa wybroczyny? Skóra blada? na twarzy? wszędzie?

> Ale to nie jest temat na pogawędkę w necie w takim kontekście. Jeśli masz
> jakiekolwiek wątpliwości - zgłoś się do lekarza, jeśli masz poważne
> wątpliwości - dzwoń po pogotowie.

Poczekam do jutra. Postaram się znaleźć dobrego pediatrę. Brakuje mi
fachowej opieki of-line.

> --
> ika - umop apisdn

dziekuje, pozdrawiam.
Agata

6. Data: 2005-07-08 19:50:54

Od: KM <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agata napisał(a):
> [...]
> się boję! Czy to może być objaw sepsy?? Gorączki nie ma choć spoconą ma
> teraz główkę. Napiszcie mi koniecznie jakie są objawy sepsy.

Sepsa bez gorączki i z wysypką na brzuchu to nie sepsa.
Słynna wysypka w posocznicy to nie wysypka tylko zmiany skórne o
charakterze wybroczyn, drobnych wynaczynień krwi.
Sepsa to ogólnoustrojowe ciężkie zakażenie bakteryjne, nie gorączkują
tylko bardzo wycienczeni, schorowani, wyniszczeni pacjenci !
Zapomnij o tej chorobie w wypadku twojego synka.

7. Data: 2005-07-08 20:02:16

Od: "Agata" <a...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tylko bardzo wycienczeni, schorowani, wyniszczeni pacjenci !
> Zapomnij o tej chorobie w wypadku twojego synka.

Baaardzo Ci dziękuję. Pozwoliłeś/aś mi odetchnąć. Ide odpocząć.
pozdraiwam
Agata

8. Data: 2005-07-08 20:03:35

Od: ika <i...@s...wody> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 08.07.05, około 21:26, Agata bulgocze

> Co to sa wybroczyny?

Drobne wylewy krwi. Są płaskie, jeśli się je uciśnie palcem i puści to nie
bledną nawet na chwilę w odróżnieniu od większości innych plamek, np.
wysypki.

> Skóra blada? na twarzy? wszędzie?

Wszędzie.

Ale powtarzam- przede wszystkim zmiany zachowania. Łatwy do zaobserwowania
objaw dla matki. Tylko bez zbytniego czepiania się szczegółów ;)

--
ika - umop apisdn

9. Data: 2005-07-08 20:13:24

Od: "Agata" <a...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Drobne wylewy krwi. Są płaskie, jeśli się je uciśnie palcem i puści to nie
> bledną nawet na chwilę w odróżnieniu od większości innych plamek, np.
> wysypki.

A nie.. to są (i maleją) jakieś takie krostki. ufff.....

> Ale powtarzam- przede wszystkim zmiany zachowania. Łatwy do zaobserwowania
> objaw dla matki. Tylko bez zbytniego czepiania się szczegółów ;)

No właśnie.... bardzo przewrażliwiona jestem od kilku dni...

Dziekuje:) Dobrej nocy!
Agata

bardzo spuchnięte nogi
anemia