sianie trawy a tv

1. Data: 2010-11-21 08:12:50

Temat: sianie trawy a tv
Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niedawno zostałem skrytykowany tutaj że chcę teraz siac trawę a tymczasem
dzis w programie "maja w ogrodzie" pokazywali jak siac teraz trawę. Niestety
nie słyszałem wszystkiego ale ...
jak się to ma do Waszej krytyki i o co chodzi?

2. Data: 2010-11-21 12:25:29

Temat: Re: sianie trawy a tv
Od: Krystyna <k...@k...com> szukaj wiadomości tego autora

Pewnie są trawy jare i ozime, tak jak zboża. Wszak zboża są z rodziny traw.
Jare sieje się wiosną, a ozime jesienią. Tak mi się wydaje, ale nie jestem
fachowcem :).

3. Data: 2010-11-21 17:22:29

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-11-21 09:12, Rafał pisze:
> [...]
> nie słyszałem wszystkiego ale ...
> jak się to ma do Waszej krytyki i o co chodzi?

Ja się nie przejmuje tym co mówią i właśnie wczoraj
dosiewałam trawę (20-go listopada).
Liczę, że na wiosnę wykiełkuje.

Pozdrawiam Krycha.

4. Data: 2010-11-22 09:10:52

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna" <k...@k...com> napisał w wiadomości

> Pewnie są trawy jare i ozime, tak jak zboża. Wszak zboża są z rodziny
> traw. Jare sieje się wiosną, a ozime jesienią. Tak mi się wydaje, ale
> nie jestem fachowcem :).

Hejka. A mnie się wydaje, że gatunki traw, które wchodzą w skład
mieszanek trawnikowych nie są ani jare ani ozime ponieważ nie są terofitami.
Pozdrawiam intuicyjnie Ja...cki
PS Droga Krystyno, udzielaj odpowiedzi pod cytowanym tekstem aby nie
odwracać logicznego porządku rzeczy i stosować się do zaleceń netykiety

5. Data: 2010-11-22 12:23:35

Od: gizmo <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-11-21 18:22, Krycha pisze:

> Ja się nie przejmuje tym co mówią i właśnie wczoraj
> dosiewałam trawę (20-go listopada).
> Liczę, że na wiosnę wykiełkuje.

Jeśli wykiełkować ma na wiosnę, to po co siać teraz? Nie lepiej na
wiosnę właśnie (jakby większa pewność, że coś z tego będzie)?
Pytam, bo się nie znam.

g.

6. Data: 2010-11-22 18:45:03

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-11-22 13:23, gizmo pisze:

> Jeśli wykiełkować ma na wiosnę, to po co siać teraz? Nie lepiej na
> wiosnę właśnie (jakby większa pewność, że coś z tego będzie)?
> Pytam, bo się nie znam.
>
> g.

Bo nie wiadomo kiedy nastąpią wiosenne pogody,
a posiana już trawa będzie korzystać z każdego pogodnego dnia aby wzejść.

Pozdrawiam Krycha

7. Data: 2010-11-22 21:43:17

Od: "moon" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

?
Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Bo nie wiadomo kiedy nastąpią wiosenne pogody,
> a posiana już trawa będzie korzystać z każdego pogodnego dnia aby wzejść.

I koszonko!

moon

8. Data: 2010-11-25 22:35:29

Od: "pawelj" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Niestety nie słyszałem wszystkiego ale ...
> jak się to ma do Waszej krytyki i o co chodzi?

Co do krytyki to nie wiem bo nie czytałem co do programu w tv to było
powiedziane że trzeba siać trochę więcej -gęściej niż na wiosnę bo nie
wszystkie nasiona przezimują.
Lepiej teraz niż na wiosnę bo nasiona szybciej wzejdą, tzn same wyczują
kiedy będzie ciepło i nie będą musiały czekac na właścicela
Ciekawe było w tym programie to że po wysiewie nic nie było ani powiedziane
ani pokazane żeby przysypac nasionka ziemią.

--
Pawełj

9. Data: 2010-11-25 22:40:30

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pawelj" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> Ciekawe było w tym programie to że po wysiewie nic nie było ani
> powiedziane ani pokazane żeby przysypac nasionka ziemią.

Hejka. Może wystarczy gdy nasiona przykryje śnieg? ;-)
Pozdrawiam naturalnie Ja...cki

10. Data: 2010-11-27 18:12:31

Od: "Marta" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
nie polecam siania trawy teraz ponieważ jest za zimno. Myślę, że dobry czas na
to był we wrześniu, ewentualnie październik. Rośliny nie lubią zimna.

Pozdrawiam!

Pszczoły
Jałowiec
Palenie gałęzi i liści