siew grzybów

1. Data: 2004-10-07 18:36:06

Temat: siew grzybów
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
Zafundowalem Wam dwa nowe watki na temat wysiewu zarodnikow.
Na koniec dorzucam ten:
Czy udalo sie Wam rozsiac grzyby (podstawczaki) w ogrodzie?
Jesli tak, to opiszcie swoje postepowanie podczas takiego siewu.
U mnie rosna juz grzyby, niestety o malej wartosci uzytkowej.
Sialem kiedys rozne jadalne i nie tylko, lecz do tej pory rosna tylko te,
ktore same sie pojawily, a tych ktore sialem, nie widac.

Pozdrawiam,
Bpjea

2. Data: 2004-10-08 08:42:24

Temat: Re: siew grzybów
Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:ck42cs$1e4$4@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
> Sialem kiedys rozne jadalne i nie tylko, lecz do tej pory rosna tylko te,
> ktore same sie pojawily, a tych ktore sialem, nie widac.

A mikoryza? Masz odpowiednie gatunki drzew w ogrodzie i leśną ściółkę?
Kanie się w miarę łatwo rozsiewają. Całe postępowanie ogranicza się do
wyrzucania resztek pogrzybowych w miejscu, gdzie by się chciało je mieć i
czasem coś wyrośnie :) - jak trafi na odpowiednie warunki.
Pozdrawiam, Agata

3. Data: 2004-10-08 13:35:46

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Gusiek" <a...@W...onet.pl> wrote in message

> A mikoryza? Masz odpowiednie gatunki drzew w ogrodzie i leśną ściółkę?

Odpowiednie gatunki sa, a sciolka tez miejscami zalega :)

> Kanie się w miarę łatwo rozsiewają. Całe postępowanie ogranicza się do
> wyrzucania resztek pogrzybowych w miejscu, gdzie by się chciało je mieć
> czasem coś wyrośnie :) - jak trafi na odpowiednie warunki.

Rozrzucalem resztki pogrzybowe i nic nie wyroslo.

Pozdrawiam,
Bpjea

4. Data: 2004-10-08 18:02:48

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gusiek" <a...@W...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> wyrzucania resztek pogrzybowych w miejscu, gdzie by się chciało je mieć i
> czasem coś wyrośnie :) - jak trafi na odpowiednie warunki.

U mnie kanie rosną między azaliami i rododendronami.Chyba przyszły razem z
korą.

Pozdrawiam TeresaR

5. Data: 2004-10-08 20:25:02

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyrzucania resztek pogrzybowych w miejscu, gdzie by się chciało je mieć i
> czasem coś wyrośnie :) - jak trafi na odpowiednie warunki.

Dzieki za podpowiedz. Teraz te robaczywe tez z lasu przyniose .
A jak zetne drzewo owocowe i zostawie pien, to pewnie sprobuje zahodowac
boczniaki . Tylko kiedy nalezy grzybnie kupowac do hodowli w ogrodzie ?
Pozdrawiam, Barbara

6. Data: 2004-10-08 21:35:21

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Barbara Miącz" <s...@i...te.ria.pl> wrote in message

A jak zetne drzewo owocowe i zostawie pien, to pewnie sprobuje zahodowac
boczniaki . Tylko kiedy nalezy grzybnie kupowac do hodowli w ogrodzie ?

Boczniaki sa jedynym znanym, jadalnym gatunkiem, jaki pojawil sie u mnie w
ogrodzie samoistnie. Wyrosl na orzechu wloskim, na martwym czesciowo
konarze, ktory swego czasu temu przemarzl.
Reszta grzybow jaka sie pojawia, moze i jest jadalna, ale bez specjalnej
wartosci. Jedyna wartosc stanowia tylko dla ogrodowego ekosystemu.

Pozdrawiam,
Bpjea

7. Data: 2004-10-09 00:36:12

Od: "Moon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bpjea wrote:

> Rozrzucalem resztki pogrzybowe i nic nie wyroslo.

Wysil się troszkę - zakop.
Daj im szansę:)

moon

8. Data: 2004-10-10 09:38:51

Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bpjea napisal:
> Rozrzucalem resztki pogrzybowe i nic nie wyroslo.

Gdzieś czytalem, ze po wysianiu zarodnikow minac moze (albo musi?)
kilka lat, zanim pojawia sie owocniki.

Pozdrawiam calvi

9. Data: 2004-10-10 16:43:15

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"calvi" <c...@b...pl> wrote in message

> Gdzieś czytalem, ze po wysianiu zarodnikow minac moze (albo musi?)
> kilka lat, zanim pojawia sie owocniki.

Juz minelo i nic...

Pozdrawiam,
Bpjea