siny palec

1. Data: 2005-12-09 17:31:22

Temat: siny palec
Od: Ola <o...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może ktoś także ma taki problem:
jak noszę złoty pierścionek na palcu
to strasznie mi "brudzi", tzn tak jakby czarnieje wokół pierścionka
hmm jakbym miała coś metalowego ;-(
czego może to być przyczyna?

2. Data: 2005-12-09 20:44:29

Temat: Re: siny palec
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ola" <o...@N...pl> napisał w wiadomości
> Może ktoś także ma taki problem:
> jak noszę złoty pierścionek na palcu
> to strasznie mi "brudzi", tzn tak jakby czarnieje wokół pierścionka
> hmm jakbym miała coś metalowego ;-(
> czego może to być przyczyna?

Ja bym najpierw sprawdził, czy ów pierścionek jest naprawdę złoty.
Siny kolor (powinien wpadać w zielonkawy) wydaje się sugerować jakiś
stop miedzi. Tombak? Pierścionek od przyjaciół z za wschodniej granicy
:-) Potem dopiero szukać lekarza.

3. Data: 2005-12-09 21:47:58

Od: Ola <o...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja bym najpierw sprawdził, czy ów pierścionek jest naprawdę złoty.
na 100% złoty
i to brudzenie palców nie było powodowane tylko i wyłącznie tym jednym
pierścionkiem, robi się to także od innych pierścionków
napisałam tu
ponieważ iedyś usłyszałam zę to oznaka złej pracy nerek... czy coś w tym
stylu

4. Data: 2005-12-09 22:00:38

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 09 Dec 2005 18:31:22 +0100, *Ola* <news:dncf15$kgi$1@news.wp.pl>
napisał(a):

> Może ktoś także ma taki problem:
> jak noszę złoty pierścionek na palcu
> to strasznie mi "brudzi", tzn tak jakby czarnieje wokół pierścionka
> hmm jakbym miała coś metalowego ;-(
> czego może to być przyczyna?

To nie złoto, tylko tombak.

--
Kaja

5. Data: 2005-12-09 22:08:36

Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> napisałam tu
> ponieważ kiedyś usłyszałam że to oznaka złej pracy nerek... czy coś

Jak masz pod ręką jakiś kwas to wrzuć do niego Twój złoty pierścionek
i poczekaj chwilę. Pomyśl, jak odporne chemicznie jest złoto. jakież
to straszne kwasy by musiał Twój palec wytworzyć, by weszły reakcje z
tym pierścionkiem. No i co na to skóra palca? Ona jest przecież mniej
odporna od złota.

6. Data: 2005-12-09 23:00:56

Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
wiadomości

Przyszła mi do głowy jeszcze jedna możliwość. Może jakiś element tego
pierścionka jest wykonany z materiału, który zawiera związki miedzi
lub innych metali. Zamiennie jest to bardzo ubogi i nietrwały stop
złota. Ze znanych firm w takiej biżuterii specjalizuje się przykładowo
Jablonex. Nie odróżnisz na pierwszy rzut oka.

7. Data: 2005-12-11 08:35:49

Od: Ola <o...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

ludzie powiedział jest złoty!

i nie pytałam czy jest czy nie jest,.... lub z czego jest zrobiony
nie mogliście poprostu założyć że jest złoty

8. Data: 2005-12-12 10:37:09

Od: Boska <b...@n...ma.takiego.numeru.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 11 Dec 2005 09:35:49 +0100, Ola wrote:

> ludzie powiedział jest złoty!
>
> i nie pytałam czy jest czy nie jest,.... lub z czego jest zrobiony
> nie mogliście poprostu założyć że jest złoty

ale gdybysmy zalozyli, ze jest zloty, to nalezaloby cie do Archiwum X
odeslac albo co...

--
Boska

Guzki...