skaczące cisnienie

1. Data: 2006-02-27 11:19:27

Temat: skaczące cisnienie
Od: "Gosia" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mama 27 lat, żadnych nałogów, nie palę papierosów alkohol piję okazjonalnie
:) Kawy nie pijam wogóle . Niedawno pojawił się u mnie problem z ciśnieniem
tzn mam podwyższone te dolne - nigdy przedtem takich problemów nie miałam.
Ciśnienie waha się w granicach:
125 - 117
120 - 80
107 - 89
115 - 99

Cisnienie mierze sobnie w róznych porach dnia. Zazwyczaj rano jest wzorowe.
Czy to może być na tle hormonalnym ?? Do jakiego lekarza mam się z tym udać.
Niedawno robiłam wyniki i jest wszystko oki więc skąd ten problem. Dodam
jeszcze że nie mam żadnych zmartwień i nie należę do osób otyłych. W jaki
sposób można obnizyć to ciśnienie (żadnych leków nie przyjmuję)

2. Data: 2006-02-27 12:13:09

Temat: Re: skaczące cisnienie
Od: "Tomasz" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> okazjonalnie :) Kawy nie pijam wogóle . Niedawno pojawił się u mnie
> problem z ciśnieniem tzn mam podwyższone te dolne - nigdy przedtem takich

z tego co napisalas jeszcze nie wynika, ze wogole masz nadcisnienie...

przede wszystkim napisz jakim cisnieniomierzem i w jaki sposob mierzylas to
cisnienie? kiedy sie pojwiaja te wyzsze wartosci? jaki jest puls? jak dlugo
monitorujesz sobie cisnienie? pewne skoki cisnienia w ciagu dnia sa jak
najbardziej fizjologiczne, pomiar cisnienia w domu tez nie koniecznie jest
pewnie precyzyjny- nie ma co wpadac w panike

wizyta u lekarza na pewno nie zaszkodzi jezeli masz jakies watpliwosci- na
poczatek zapewne wystarczy jak poradzisz sie lekarza rodzinnego- on Cie
powinien skierowac do odpowiedniego specjalisty (nadcisnienie moze miec
bardzo rozne podloze) jezeli cos go zaniepokoi

czy cos jeszcze Cie niepokoi oprocz wynikow tych pomiarow? masz jakies inne
objawy mogace byc wynikiem nacisnienia np. bole glowy, krwotoki z nosa,
problemy z oczami, zle samopoczucie?

Tomasz

3. Data: 2006-02-27 12:40:33

Od: "Gosia" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

> z tego co napisalas jeszcze nie wynika, ze wogole masz nadcisnienie...
>
> przede wszystkim napisz jakim cisnieniomierzem i w jaki sposob mierzylas
> to cisnienie?
Ciśnieniomierz jest elektroniczny. Wskazuke dobre wartości jest sprawdzony
(nie jest nadgarstkowy)

> kiedy sie pojwiaja te wyzsze wartosci?

Raczej wieczorem

> jaki jest puls?

około 88 - 74

> jak dlugo monitorujesz sobie cisnienie?
od pewniego czasu odkąd zaczęłam miewać silne bóle głowy to od około 2
miesięcy (takie napady nie bywają częste)

> czy cos jeszcze Cie niepokoi oprocz wynikow tych pomiarow? masz jakies
inne
> objawy mogace byc wynikiem nacisnienia np. bole glowy, krwotoki z nosa,
> problemy z oczami, zle samopoczucie?

Niepokojące objawy to silne bóle głowy (czuję takie silne pulsowanie) złe
samopoczucie , nudności nawet wymioty
Dolna wartość ciśnienie przeważnie wskazuje 90 - 89 jak nie mam 'ataku" Te
silne bóle głowy pojawiają się przeważnie wieczorem, nigdy czegoś takiego
nie miałam a ciśnienie zawsze było wzorowe. Czy na podwyższone ciśnienie
może wpływać fakt iż 8 miesięcy temu urodziłam dziecko ?? Czy te zmiany mogą
mieć przyczynę hormonalną ??

Dziekuje za odpowiedź i za zainteresowanie pozdrawiam

4. Data: 2006-02-27 12:57:49

Od: "Tomasz" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dziekuje za odpowiedź i za zainteresowanie pozdrawiam

podniesione cisnienie moze byc tutaj skutkiem a nie przyczyna, moga to byc
jakies sprawy hormonalne... same podwyzszenie zapewne jest zwiazane ze
skurczem naczyn krwionosnych ale czemu tak sie dzieje musi okreslic juz
lekarz na podstwie szczegolowej diagnostyki (najpierw przygotuj sie na
badanie krwi, nic strasznego robic Ci nie beda ;-)); mysle, ze w twoim
przypadku pewnie lepiej bedzie znalezc najpierw interniste zajmujacego sie
podobnymi sprawami, kardiolodzy zazwyczaj sa skrzywieni w jednym kierunku, a
lekarze rodzinni czesto nazbyt ambitni zeby odeslac czlowieka od razu do
specjalisty ;-)

Tomasz

5. Data: 2006-02-27 13:04:40

Od: "Tomasz" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> podniesione cisnienie moze byc tutaj skutkiem a nie przyczyna

a tak wogole to byc moze masz "poprostu" migrene (chyba ze nie ukonczylas
szkoly, to wg dowcipu co najwyzej moze Cie leb bolec;-))- objawy by na to
wlasnie wskazywaly, a to ze urodzilas dziecko tez moze miec tutaj znaczenie

poczytaj tutaj: http://www.migrena.com.pl/

a do lekarza oczywiscie i tak sie koniecznie udaj, migrene tez sie leczy

Tomasz

6. Data: 2006-02-27 17:51:21

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gosia" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> problem. Dodam jeszcze że nie mam żadnych zmartwień i nie należę do osób
> otyłych. W jaki sposób można obnizyć to ciśnienie (żadnych leków nie
Proponuje sie wybrac do swojego lekarza dyzurnego. z doswiadczenia wiem, że
przy takich wartosciach pomiarow najczesciej spotykanym rozpoznaniem jest
"defectus equipmentus chronicus".
Aby to potwierdzic nalezy poddac swoj przyrzad do pomiaru cisnienia krwi
badaniom porownawczym najlepiej z rteciowym aparatem bedacym na wyposazeniu
gabinetu lekarskiego.

Zapalenie sutka...
Po basenie...
stan ostrej sepsy - walka o zycie - pomoc w zdobyciu opracowan, dokumentacji, informacji o podobnych przypadkach
UWAGA! PTASIA GRYPA: Główny Inspektor Sanitarny informuje!
Co oznacza termin: stan przedzawałowy