skąd się wzięła nazwa "leniwe"

1. Data: 2005-04-21 08:39:57

Temat: skąd się wzięła nazwa "leniwe"
Od: "dżdżownica" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

No właśnie.
Leniwe kucharki...?
d.

1. Data: 2005-04-21 09:12:23

Temat: Re: skąd się wzięła nazwa "leniwe"
Od: bella <b...@a...pl.usunto> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik dżdżownica napisał:

> No właśnie.
> Leniwe kucharki...?

hahaha nie wiem czy jestem leniwą kucharką ale odpowiem..

nie wiem

ale kombinuję sobie, że własnie z lenistwa
może kucharkom nie chciało się się gotowac ziemniaków, mielić je z
serem, moze nie chciało im się robic osobno ciasta, nakładać farsz i
zlepiać i stąd wymyśliły takie połaczenie :

ciasto (mąk, jako) + ser - zagnieść, pokroić i ugotować :)

prawda że szybciej?

ale to tylko moje własne kombinacje myślwe:)

sama jestem ciekawa jak było naprawde (albo jak podają źródła)
--
pozdrawiam serdecznie b.
przy odpowiedzi usuń "usunto" z mojego adresu.

1. Data: 2005-04-21 16:59:31

Od: "Elżbieta" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dżdżownica" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

> No właśnie.

Niestety też nie wiem, ale coś mi się przypomniało.
Kiedyś czytałam książkę "Dzieci Arbatu" Rybakowa. Był tam opis tego jak w
sowieckim więzieniu zamknięto świetnego kucharza jakiekś super restauracji,
bo na przyjęcie na cześć przodowników pracy przyrządził właśnie "leniwe", co
uznano jako obraźliwe dla przodowników.
Niby fikcja literacka, ale tak jakoś na samą myśl dziwnie się robi.
--
Elżbieta

1. Data: 2005-04-22 06:35:15

Od: "Gocha" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No właśnie.
> Leniwe kucharki...?
> d.
Witam
Moi znajomi ochrzcili mianem "leniwe gołąbki" potrawę, którą przygotowuję z
grubsza jak gołąbki tzn. przygotwuję farsz z ryżu, mięsa, cebuli i
pieczarek, ale nie kładę go w liście kapusty tylko daję do naczynia do
zapiekania przekładając liśćmi kapusty pekińskiej.
A robię tak oczywiście z lenistwa :-)
Pozdrawiam
Gocha

nietypowy tort