skąd stare jabłonie, wiśnie, grusze...

51. Data: 2008-01-23 19:03:52

Temat: Re: skąd stare jabłonie, wiśnie, grusze...
Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 23 Jan 2008 19:39:18 +0100, lukasz napisał(a):

> [...]
> U mnie w ogrodzie rosną jeszcze 2 takie stare drzewa- zachowały się z całego
> niegdyś sadu, posadzone w latach około 1860 roku. jedna z nich ma owoce we
> wrześniu bardzo duże i smaczne, bardzo aromatyczne, druga natomiast ma też
> owoce późno jednak są one zielone i bardzo długo można je przechowywać. dwie
> takie stare jabłonie rosną jeszcze u mojego dziadka. jedna z nich ma jabłka w
> sieprniu o kształcie zbliżonym lekko do prostokątu, są twarde i mają ciekawy
> nie spotykany smak. jakby ktoś chciał to mogę kilka zrazów takich starych

Hej!
Po pierwsze - to, co napisales, na pewno zainteresuje pana Grzegorza Hoduna
z Instytutu w Skierniewicach (byłam z nim w kontakcie mailowym swego czasu
i rozmawialiśmy o tym, że szuka właśnie takich skarbów!), odszukam ten
kontakt i podam Ci na priv - jesteś tak życzliwą osobą, że pewno chcialbyś
mu pomóc ku pożytkowi ogólnemu :-)
Po drugie - sama jestem zainteresowana tymi zrazami BARDZO i w zamian
chętnie prześlę Ci coś ładnego roślinnego na taras - odezwę się na priv :-)
Pozdrawiam!

--
XL wiosenna
Adres na WP nieaktywny. Priv tylko na e...@o...pl

52. Data: 2008-01-23 21:10:08

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:

> [...]
> A autorzy podanej przeze mnie książki swoje stwierdzenia dokumentują
> wynikami badań naukowych, które można porównać w zamieszczonych tabelkach.

W sprawie smaku też są badania naukowe w tabelkach?

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

53. Data: 2008-01-23 21:11:46

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Krycha wrote:

> A co z komputerem? Z internetem?

Była taka książka Urszuli LeGuin, gdzie z grubsza tak to wyglądało...

Pozdrowienia,
Michał

54. Data: 2008-01-24 01:15:48

Od: "Moon" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

news:fn6k65 >> > Przepraszam od 17 roku zycia uwazam ze starsze babki sa
lepsze,

chyba pierwszą z jajami!
i nie mówię o kurzych.

moon

55. Data: 2008-01-24 08:16:31

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:4797ad31$0$7149$4c368faf@roadrunner.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> W sprawie smaku też są badania naukowe w tabelkach?

Hejka. Myślałem, że zagadnienie analizy statystycznej cech jakościowych
nie jest Ci obce. :-)
Pozdrawiam niemierzalnie Ja...cki

56. Data: 2008-01-24 09:30:35

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 24 Jan 2008 09:16:31 +0100, Dirko napisał(a):

> W wiadomości news:4797ad31$0$7149$4c368faf@roadrunner.com Michal

> Hejka. Myślałem, że zagadnienie analizy statystycznej cech jakościowych
> nie jest Ci obce. :-)
> Pozdrawiam niemierzalnie Ja...cki

Analizę cech jakościowych jabłek to ja sobie przeprowadzam żtp. doustnie i
nic innego do mnie nie jest w stanie przemówić - a z moich analiz wynika,
ze odmiany spotykane dziś w sprzedaży zadowalają mnie w 50,0678(3)
procentach :-D

57. Data: 2008-01-24 09:44:20

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:ioa8wlarfspc$.1v6fgxectm2wb.dlg@40tude.net Ikselka
<i...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> moich analiz wynika, ze odmiany spotykane dziś w sprzedaży
> zadowalają mnie w 50,0678(3) procentach :-D

Hejka. Ikselka, Ty to pewnie jesz codziennie conajmniej skrzynkę jabłek.
:-D
Pozdrawiam statystycznie Ja...cki

58. Data: 2008-01-24 09:45:59

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 24 Jan 2008 10:44:20 +0100, Dirko napisał(a):

> W wiadomości news:ioa8wlarfspc$.1v6fgxectm2wb.dlg@40tude.net Ikselka

> Hejka. Ikselka, Ty to pewnie jesz codziennie conajmniej skrzynkę jabłek.
> :-D
> Pozdrawiam statystycznie Ja...cki

Wnioskujesz wg nicka?
Wiesz, niekoniecznie skrzynkę, ale rozkładam badania w czasie, co jest
znacznie bardziej miarodajne, niż tak na raz skrzynkę - skrzynka jabłek to
niezbyt reprezentatywna porcja do badań, bo pochodząca z jednego źródła...
:-)

59. Data: 2008-01-31 13:15:12

Od: Piotr Kieracinski <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> to, co napisales, na pewno zainteresuje pana Grzegorza Hoduna
> z Instytutu w Skierniewicach

Nie wiem, czy to pisano (bo nie bylem w stanie przesledzic calego watku
:-) ), ale kolekcje "starych" odmian drzew owocowych ma wiele ogrodow
botanicznych, a szczegolnie duza Arboretum w Bolestraszycach ( w swoim
zakladzie na Pogorzu Przemyskim).

Pik

60. Data: 2008-02-10 13:17:47

Od: "WK" <v...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kieracinski" <p...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> :-) ), ale kolekcje "starych" odmian drzew owocowych ma wiele ogrodow
> botanicznych, a szczegolnie duza Arboretum w Bolestraszycach ( w swoim

Wywiązała się bardzo ciekawa dyskusja, ale, wracając do pytania jej
inicjatora, czy są takie szkółki w okolicach Warszawy?
Pzdr.

Żyworódka pierzasta
to juz wiosna!!!
www.SunMet.pl - hurtownia art. YATO, VOREL, TOYA, FALA, FLO, F.N. KUŹNIA, złączki do rur PE