skandaliczne zachowanie lekarza!!!

11. Data: 2004-06-09 08:19:26

Temat: Re: skandaliczne zachowanie lekarza!!!
Od: "Chyna " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam <s...@o...pl> napisał(a):

> ja wypraszam z gabinetu tych smierdzacych papierosami.

A w jaki sposób Pan to robi/sz?
Mówi Pan/mówisz: "Przepraszam, ale nie obsłużę pana/i, bo śmierdzi pan
papierosami, proszę wyjść i umyć zęby" czy "Proszę wyjść"?
I czy pracuje Pan/sz w publicznym czy prywatnym ośrodku?

O tyle mnie to interesuje, że raz: kiedyś przed wyrwaniem zęba tak się bałam,
że poszłam na piwo. Rozumiem, że zapach alkoholu z ust oburzył by Pana/Ciebie
jeszcze bardziej, niż papierosy? I zostałabym wyproszona nawet z silnym bólem?
Tak samo z moim kumplem, opowiadał, że kiedyś tak Go bolał ząb w nocy, że
fiksował i wypił kilka browarów a z samego rana pognał do lekarza. Nie wiem,
czy państwowego czy... Pomógł Mu.

Co w przypadku, gdy ktoś ulegnie wypadkowi, na przykład ktoś "pacjenta"
uderzy, a wcześniej wypalił paczkę papierosów i potrzebuje pilnej pomocy
lekarskiej - zostanie wyproszony z gabinetu?

>sam nie czuje, bo wlasnego smrodu nie czuc

Ciekawa jestem, od czego to zależy. Ja tam mam bardzo dobry węch i w stosunku
do innych i do siebie.

>niektorzy mysla ze jak za dochtora nie trzeba placic

Acha, zatem nie państwowy...

Pozdrawiam...
Chyna
[ http://oejsis.prv.pl ]

12. Data: 2004-06-09 11:51:50

Od: "Piotr" <p...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja czegoś nie rozumiem. Jak gdzieś mi nie odpowiada to idę gdzie indziej.
Jak pani w sklepie jest niemiła to nie piszę na listę i się nie żalę. Jak
piwo jest ciepłe to też nie wzywam reportera "skandali" choć "pod napięciem
" mogłoby z tego zrobić program ;-).

Jak komuś nie odpowiada lekarz, to nic go przy nim nie trzyma. Jako
pacjentowi zależy mi na tym ,żebym był z wizyty zadowolony. Jako lekarzowi
zależy mi na tym samym. Ale jak ktoś "fiksuje" to już jego problem. Jak
przychodzi do mnie pacjent śmierdzący i brudny, to też mogę "sfiksować" i
wypić kilka browarów? Czy mogę palić podczas przyjmowania pacjenta? Przecież
wszystko jedno który z nas pali.
Pamiętajcie, że lekaż jest po to, żeby udzielić pomocy w potrzebie, więc nie
plujcie na lekarzy. Znam bardzo dużo przedstawicieli tego zawodu (sam nim
jestem) i proszę mi wierzyć, nie znam nikogo, kto lekce sobie waży
pacjentów. Ale jak ktoś do mnie przychodzi i mówi że on "płaci i wymaga", to
już wiem co będzie później. Zawsze można odpowiedzieć, że "jak płaca taka
praca" ale jeszcze się z taką odpowiedzią nie spotkałem. Więdz drodzy
pacjenci: dziękujcie Bogu, że macie do kogo pójść, i ktoś chce z wami
rozmawiać. Lekarz w szpitalu zarabia mniej niż 90% obecnych na tej liście i
tylko jego "judymowość" pozostawia go w tej rzeczywistości. Medycyna jest
trochę bardziej skomplikowana niż się ludziom wydaje, i laik nie jest w
stanie ocenić jakości pracy lekarza bo nie wie, co spowodowało, że lekarz
podjął taką a nie inną decycję. Zazwyczaj trzeba decydować pomiędzy większym
a mniejszym złem i nigdy nie ma 100% pewności, że decyzja była słuszna.
Piotr

13. Data: 2004-06-09 12:57:26

Od: "Magda" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <p...@x...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
liście i
> tylko jego "judymowość" pozostawia go w tej rzeczywistości.

Z całym szacunkiem dla zawodu lekarza... ale uważam, że trochę przesadzasz.
Podziękujmy również Bogu, że jest ktoś taki jak nauczyciel, policjant,
architekt, piekarz, kominiarz *, itd, itp.. (*niepotrzebne skreślić;-)
W czym zawód lekarza jest lepszy od innych?
Czytając Twoje słowa odnoszę wrażenie, że wielki przywilej spotka mnie -
zwykłą śmiertelniczkę, jeśli lekarz będzie chciał mnie leczyć.

Co do zarobków... abstrahując od tego, że lekarze rzeczywiście mało
zarabiają, przecież każdy sam dokonuje wyboru, czym będzie się zajmował w
życiu. Nikt nikomu zawodu nie wybiera. Niskie zarobki nie upoważniają do
niechlujnego wykonywania swojej pracy.

> [...]
nie jest
> w stanie ocenić jakości pracy lekarza bo nie wie, co spowodowało, że

Zgadzam się, że medycyna jest trudną dziedziną. Nie zgadzam się, że laik nie
jest w stanie ocenić jakości pracy lekarza.
Pamiętam taki przypadek na studiach.. wybrałam się do lekarza w przychodni
studenckiej z objawami grypy. Pan doktor nawet mnie nie zbadał, zapytał
tylko jaki chcę antybiotyk i ile dni zwolnienia.
Masz rację, laik nie wie, co jest przyczyną, że lekarz podejmuję taką a nie
inną decyzję, szczególnie kiedy bada pacjentkę od pasa w górę, chociaż
przyszła do niego z bolącym kolanem (ten sam Pan Doktor).

Nie generalizuję, że wszyscy lekarze są źli, ale nie mówię też, że wszyscy
są Ok, że wszyscy się starają, bo tak nie jest.

Pozdrawiam,

Magda

14. Data: 2004-06-09 13:05:39

Od: "Jacek Kawecki" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

. Więdz drodzy
> pacjenci: dziękujcie Bogu, że macie do kogo pójść, i ktoś chce z wami
> rozmawiać. Lekarz w szpitalu zarabia mniej niż 90% obecnych na tej liście
> tylko jego "judymowość" pozostawia go w tej rzeczywistości.

Przyjmij Piotrze do wiadomości, że nikt nikomu tutaj łaski nie robi. Pacjent
płaci skadkę, więc chce być normalnie obsłużony. Będąc lekarzem powinieneś
zdawać sobie sprawę z dostępności pacjenta do lekarza, specjalisty w
szczególności, więc ta zmiana lekarza widziana od strony pacjenta nie jest
taka prosta. Dyskusja o niegrzecznym zachowaniu lekarza wcale nie jest jego
opluwaniem, tylko potrzebą wyegzekwowania tego co pacjent powinien otrzymać.
Judymowość można zastąpić zmianą zawodu na lepiej płatny, bo jak rozumie to
leży u podstawy Twojej wypowiedzi. Zgadzam się, że laik nie jest w stanie
ocenić pracy lekarza, ale brak kultury z jego strony - tak, a o to tutaj
chodzi.
J.K.

15. Data: 2004-06-09 13:05:48

Od: "Piotr" <p...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Podziękujmy również Bogu, że jest ktoś taki jak nauczyciel, policjant,
> architekt, piekarz, kominiarz *, itd, itp.. (*niepotrzebne skreślić;-)

no za policjanta to nie trzeba dziękować, ci akurat w polsce przyczyniają
się dwyłącznie do łatania dziury budrzetowej ;-) nie wieszajcie mnei za to,
to tak półżartem

> W czym zawód lekarza jest lepszy od innych?

dla mnie jest lepszy, gdyby nie był, to wybrałbym inny

> Czytając Twoje słowa odnoszę wrażenie, że wielki przywilej spotka mnie -
> zwykłą śmiertelniczkę, jeśli lekarz będzie chciał mnie leczyć.

Jeśli przyjdziesz brudna po kilku piwach i śmierdząca papierosami to tak

> [...]
> życiu. Nikt nikomu zawodu nie wybiera. Niskie zarobki nie upoważniają do

Absolutna prawda,

> [...]
> inną decyzję, szczególnie kiedy bada pacjentkę od pasa w górę, chociaż
> przyszła do niego z bolącym kolanem (ten sam Pan Doktor).

Tyle jego co sobie zbada ;-)

> Nie generalizuję, że wszyscy lekarze są źli, ale nie mówię też, że wszyscy
> są Ok, że wszyscy się starają, bo tak nie jest.

Prawda

W biblii jest napisane w księdze mądrości sarycha:
"Czcij lekarza czcią"
o policjantach nic nie ma ;-)

Piotr

16. Data: 2004-06-09 13:16:20

Od: "L&N lab" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W biblii jest napisane w księdze mšdroœci sarycha:
> "Czcij lekarza czciš"
> o policjantach nic nie ma ;-)

Jest. Jest ich czterech i są jeźdźcami, narobili niezłego szumu we
wszechświecie według Św. Jana.

pzdr
LN

17. Data: 2004-06-09 13:19:39

Od: "Piotr" <p...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
otrzymać.
> Judymowość można zastąpić zmianą zawodu na lepiej płatny, bo jak rozumie

Absolutnie nie! chodzi mi o to, że składki płacą ludzie owszem ale nie
lekarzom. Ci ostatni często pracują za paręset złotych miesięcznie. Ja mam z
czego żyć i absolutnie daleki jestem od biadolenia. Masz rację jak komuś źle
to niech się przebranżowi. Może nieściśle się wyraziłem, ale chodzi mi o to,
że nie tylko paacjent musi być godnie obsłużony, lekarz też ma prawo do
szacunku - mówię o brudnym i/lub pijanym pacjencie. kilka postów wcześniej
ktoś ten temat poruszał.

, ale brak kultury z jego strony - tak, a o to tutaj
> chodzi.
> J.K.
Czasem, ale baaardzo rzadko i tylko wtedy kiedy to konieczne zdarza mi się
opie....ć pacjenta ale i tak robię to w sposób moim zdaniem kulturalny.
Ale wich oczach jestem pewnie chamem ;-)
Piotr

18. Data: 2004-06-09 13:36:24

Od: "Adam" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:ca6g18$3k7$1@news.onet.pl,
niejaki(a): Jacek Kawecki z adresu <j...@i...pl> napisał(a):

::: bo po co. niektorzy mysla ze jak za
::: dochtora nie trzeba placic, to mozna
::
:: Jako stomatolog doskonale wiesz, że płacą, może nie w takiej formie
:: jakbyś sobie tego życzył, ale płacą.
::
:: Tobie również polecam zapoznamie się z dekalogiem dla lekarzy.

pokaz mi gdzie w tym dekalogu jest napisane ze mam przyjmowac smierdziela,
kiedy jego zycie nie jest w zaden sposob zagrozone?

--
miłego dnia
Adam #gg 402495

19. Data: 2004-06-09 13:53:32

Od: "Adam" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:ca6h6e$d5j$1@inews.gazeta.pl,
niejaki(a): Chyna z adresu <c...@g...pl> napisał(a):

:: Adam <s...@o...pl> napisał(a):
::
[...]

"Bardzo proszę iść do sklepu (po drugiej stronie ulicy) zakupic tam
szczoteczkę do zębów, przyjsc z powrotem do gabinetu i umyc w toalecie zęby,
poczym bedziemy mogli kontynuowac leczenie". to stosuje tez do pacjentów
ktorzy maja nie umyte zęby. działa.

:: I czy pracuje Pan/sz w publicznym czy prywatnym ośrodku?

mam indywidualna praktyke, wlasna, ale przyjmuje tez pacjentow
ubezpieczonych w nfz. walke ze smrodem prowadze na froncie ogolnym, nie
rozróżniajac czy to pacjent który sam za siebie płaci, czy tez płaci za
niego nfz.

[...]

to zależy od stopnia agresji. jezeli bylabys agresywna w stosunku do mnie (i
mojego personelu) to jezeli poziom agresji bylby na tyle wysoki ze w mojej
ocenie nie potrafilbym przeprowadzic danego zabiegu, to zostalabys
poproszona o wyjscie. kilka razy tak zrobilem, jeszcze kiedy pracowalem w
pogotowiu. raz przyszedl w sukurs policjant, ale wyszedlem z tego caly.

:: Tak samo z moim kumplem, opowiadał,
:: że kiedyś tak Go bolał ząb w nocy, że fiksował i wypił kilka
:: browarów a z samego rana pognał do lekarza. Nie wiem, czy
:: państwowego czy... Pomógł Mu.

no i w czym rzecz? skoro nie byl agresywny, umył zęby to chyba nie bylo
powodow do wywalenia? poza tym kazdy ma swój 'próg percepcji'. dla jednego
zapach starego przepoconego ubrania jest OK, inny juz szuka scierki zeby
posprzatac swój haft z podlogi. uwierz mi, zeby zrozumiec to co pisze
musialabys pobyc chociaz kilka dni na moim miejscu. i wierz mi, ze sa ludzie
dla ktorych szczotka i pasta to tylko wymysly firm zeby ktos mogl na nich
zarobic...

::
:: Co w przypadku, gdy ktoś ulegnie wypadkowi, na przykład ktoś
:: "pacjenta" uderzy, a wcześniej wypalił paczkę papierosów i
:: potrzebuje pilnej pomocy lekarskiej - zostanie wyproszony z gabinetu?

rozróżnij nagły przypadek od planowego leczenia. tak 'gdybac' mozna by
godzinami.

pewnie od stopnia rozwiniecia węchu :)

--
miłego dnia
Adam #gg 402495

20. Data: 2004-06-09 15:11:07

Od: "Artek" <a...@e...one.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magda" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> inną decyzję, szczególnie kiedy bada pacjentkę od pasa w górę, chociaż
> przyszła do niego z bolącym kolanem (ten sam Pan Doktor).

No przecież powinien zbadać od pasa w dół... dziwny jakiś... ;-)

Pozdrawiam,
Artur

[OT] List otwarty do krakowskich studentów (3-5 rok)
Wtórne złamanie kości goleni - prośba o konsultację do specjalistów
Kurza klatka piersiowa
NZOZ
OBERON - warto?