skrobia tapiokowa

1. Data: 2011-07-09 13:18:46

Temat: skrobia tapiokowa
Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W mojej Biedronce jakiś czas temu zniknęła mąka ziemniaczana a na jej
miejscu pojawiła się "Mąka skrobiowa" gdzie w składzie napisano
"skrobia tapiokowa".
Czy oba te rodzaje skrobii maja takie same właściwości? Czy można je
stosować zamiennie pod względem ilości i sposobu użycia?

2. Data: 2011-07-09 13:35:20

Temat: Re: skrobia tapiokowa
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 9 Jul 2011 15:18:46 +0200, Alek napisał(a):

> W mojej Biedronce jakiś czas temu zniknęła mąka ziemniaczana a na jej
> miejscu pojawiła się "Mąka skrobiowa" gdzie w składzie napisano
> "skrobia tapiokowa".

Skrobia z manioku.

> Czy oba te rodzaje skrobii maja takie same właściwości? Czy można je
> stosować zamiennie pod względem ilości i sposobu użycia?

http://www.helfy.pl/tapioka-kasza-z-manioku
http://zpierwszegotloczenia.pl/przepisy/kuchenne-per
elki-czyli-tapioka-z-polewa-o-smaku-mango/
--
XL
Prawda o GMO:

3. Data: 2011-07-09 14:38:01

Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał

> Skrobia z manioku.

Tyle to sobie wyguglałem.

> http://www.helfy.pl/tapioka-kasza-z-manioku
> http://zpierwszegotloczenia.pl/przepisy/kuchenne-per
elki-czyli-tapioka-z-polewa-o-smaku-mango/

Nie znajduję tam odpowiedzi na moje pytania.

4. Data: 2011-07-09 15:43:50

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 9 Jul 2011 16:38:01 +0200, Alek napisał(a):

elki-czyli-tapioka-z-polewa-o-smaku-mango/

> Nie znajduję tam odpowiedzi na moje pytania.

Całej nie miałam zamiaru Ci podawać na tacy - ale część powinieneś znaleźć:
"Tapiokę można dodawać do wypieków lub jako zagęszczacz do sosów, zup,
sałatek, musu owocowego, polew, lukru. Jest stosowana również do wyrobu
legumin i budyniów."

A skoro umiesz guglać, to po co te pytania, na które w necie jest CAŁA
odpowiedź? I jeszcze niezadowolony, kiedy się pod nos podsuwa, bo nie CAŁĄ.

5. Data: 2011-07-09 16:24:22

Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> CAŁA
> odpowiedź? I jeszcze niezadowolony, kiedy się pod nos podsuwa, bo

Najwyraźniej nie zrozumiałaś mojego pytania.
Cóż, dziekuję za dobre chęci.

6. Data: 2011-07-09 16:38:30

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 9 Jul 2011 18:24:22 +0200, Alek napisał(a):

> Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał

elki-czyli-tapioka-z-polewa-o-smaku-mango/

> Najwyraźniej nie zrozumiałaś mojego pytania.

Zrozumiałam i podałam część odpowiedzi.

> Cóż, dziekuję za dobre chęci.

Nie ma za co.--

7. Data: 2011-07-09 16:49:37

Od: czeremcha <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 9 Lip, 14:18, "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> wrote:

> Czy oba te rodzaje skrobii maja takie same w a ciwo ci? Czy mo na je
> stosowa zamiennie pod wzgl dem ilo ci i sposobu u ycia?

Być może tak ;-) skoro i to skrobia, i to skrobia, a różnią się tylko
źródłem pochodzenia.

Jedno, z czym miałam do czynienia, to mąka tapiokowa jako składnik
robionego w Chinach makaronu, ale skrobia to nie mąka.

Znalazłam porównanie właściwości fizykochemicznych różnych skrobi -
najwięcej różnią się chyba wilgotnością /tapiokowa taka sama jak
pszenna/ i - co ważniejsze w gotowaniu - lepkością roztworu. Czyli -
kisiel czy krochmal ugotowany ze skrobi tapiokowej będzie znaczniej
mniej "ciągnący" niż z ziemniaczanej. Ale za to ciasto powinno być
bardziej puszyste.

http://skrobia.pl/budowa-i-w%C5%82a%C5%9Bciwo%C5%9Bc
i-fizykochemiczne-skrobi

Ania

8. Data: 2011-07-09 20:26:48

Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czeremcha" <c...@t...pl> napisał

> Być może tak ;-) skoro i to skrobia, i to skrobia, a różnią się
> tylko źródłem pochodzenia.

Ze strony którą podałaś wynika, że nie tylko pochodzeniem.

> [...]
> kisiel czy krochmal ugotowany ze skrobi tapiokowej będzie znaczniej
> mniej "ciągnący" niż z ziemniaczanej. Ale za to ciasto powinno być

Ano właśnie, nie jest to ścisły zamiennik i w niektórych
okolicznościach może byc przyczyną niespodzianki.

http://skrobia.pl/budowa-i-w%C5%82a%C5%9Bciwo%C5%9Bc
i-fizykochemiczne-skrobi

Wielkie dzięki, o coś takiego mi chodziło.

9. Data: 2011-07-10 12:06:43

Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik czeremcha napisał:

> Być może tak ;-) skoro i to skrobia, i to skrobia, a różnią się tylko
> źródłem pochodzenia.

Niekoniecznie... Jest skrobia ziemniaczana, dająca klarowny zol w
gorącej wodzie, jest skrobia ziemniaczana preparowana rozpuszczająca się
w wodzie zimnej (w zasadzie bardziej dekstryna jak skrobia) i są twarde
skrobie zbożowe dużo trudniejsze do rozmoczenia. Wszystko zależy od
długości łańcuchów - gdyby nie było różnicy to kisiel można by robić z
celulozy (dokładnie ten sam skład chemiczny co skrobi - też łańcuch
glukozowy).
Tapiokowa może być zbliżona charakterystyką do ziemniaczanej ale nie
musi - i chyba o tym myślał zadający pytanie.

--
Darek

10. Data: 2011-07-10 13:32:49

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.food.actapol.net/pub/3_2_2002.pdf
--
XL
Prawda o GMO:
http://supermozg.gazeta.pl/supermozg/1,91628,9569172
,GMO___lobbing__wiara_i_polityczna_wola.html#ixzz1Pr
YQPpgy

[HvP] Iss es wahrd Joghicht mit Siechandel (911)
Odp: Torcik pani życzy?
Torcik pani życzy?
Depression
Zasada?