skuteczność szczepionki przeciw grypie...?

1. Data: 2005-02-11 20:02:19

Temat: skuteczność szczepionki przeciw grypie...?
Od: "aaa" <e...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.Zastanawiam się czy zaszczepić się i 3-letnią córkę przeciw grypie.Na
ile skuteczne są takie szczepionki.Media mówią "tak" inni mówią "nie".Jestem
zdezorientowana.Jaka jest prawda?Będę wdzięczna za każdą odpowiedz.Pozdrawiam.

2. Data: 2005-02-11 20:21:37

Temat: Re: skuteczność szczepionki przeciw grypie...?
Od: "sov." <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja szczepie sie p/grypie od kilku lat (moze od 5). Jest ok. Nigdy nie
zachorowalem na grype w tym czasie. Mialem jednodniowe kryzysy... to znaczy
juz mnie bralo... ale przezywyciezylem. Bylo to dosc powazne, ale nie
wychodzilem wtedy z lozka i bylo po sprawie.

Mam 10 razy wiecej lat niz Twoja 3-letnia córka... i może to mieć w całej
tej sprawie jakieś znaczenie.

Pozdrawiam.sov.

3. Data: 2005-02-11 20:27:12

Od: "Rav" <t...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

"aaa" <e...@b...pl> wrote in message
> [...]
"nie".Jestem
> zdezorientowana.Jaka jest prawda?Będę wdzięczna za każdą

Ja się szczepię od jakichś 6-7 lat. Jest różnie - raz jestem zdrowy cały
rok, innym razem choruję, ale chyba na taka prawdziwą grypę nie zdarzyło
mi się zapaść, natomiast dopadają mnie przeziębienia, na które żadna
szczepionka jak się domyślam nie poradzi.

Pozdrawiam
Rav

4. Data: 2005-02-11 21:13:51

Od: "Mermaind" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "aaa" <e...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
grypie.Na
> ile skuteczne są takie szczepionki.Media mówią "tak" inni mówią

Nie wiem.
Moja starsza córa była zaszczepiona na grypę raz - pięć lat temu. Na taką
prawdziwą grypę chorowała też raz - pięć lat temu. Czy chorowała lżej?
Pojęcia nie mam. Noce były koszmarne. Ja zresztą też chorowałam (byłam w
ciąży). Ale fakt - na szczęście obie nie miałyśmy powikłań :)

Myślę, że szczepienie warto rozpatrzyć indywidualnie. Ja się nie szczepię,
nie szczepię też dzieci, ale zachęcam do tego moją mamę.

Podobno - ale to już raczej ploteczki (wyczytane w usnecie) w Szwecji nie
zaleca się szczepienia dla zdrowych dzieci, bez specjalnych wskazań:
http://tinylink.com/?TRV3i5flrg

Pozdrawiam
Jola

5. Data: 2005-02-11 21:23:47

Od: "WR" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> "nie".Jestem
> zdezorientowana.Jaka jest prawda?Będę wdzięczna za każdą

Ja również szczepie się od jakies 5 lat i powiem tyle, że wcześniej
chorowałem prawie co roku na grype czy jakieś poważniejsze przeziębienia. Od
czasu kiedy zacząłem stosować szczepionki zachorowałem tylko raz na grype
ale przeszedłem ją bardzo lekko. W poprzednich musiałem przeleżeć tydz, dwa.
i to z wysoką gorączką. Do tego jeszcze uprawiam lekki sport w zimie typu
rower, biegi czy basen, napewno to uodparnia organizm. Co do stosowania
szczepionek napewno nie będę rezygnował.
Pozdrawiam WP

6. Data: 2005-02-12 09:30:04

Od: "aaa" <e...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ile skuteczne są takie szczepionki.Media mówią "tak" inni mówią "nie".Jestem
> zdezorientowana.Jaka jest prawda?Będę wdzięczna za każdą

-dziękuję wszystkim za odpowiedzi.Pozdrawiam.

7. Data: 2005-02-17 00:31:46

Od: "RobertMi" <r...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja szczepie sie p/grypie od kilku lat (moze od 5). Jest ok. Nigdy nie
> zachorowalem na grype w tym czasie. Mialem jednodniowe kryzysy... to
> znaczy juz mnie bralo... ale przezywyciezylem.

Gdyby to grypa Cie "brala" to z duzym prawdopodobienstwem by Cie wziela.
Grypa ciegle powszechnie traktowana jest jak kazde inne przeziebienie i to
jeszcze najczesciej powstale w wyniku przeciagu (?)...

Robert Milewski

PS. Pojawilo sie ostatnio kilka nowych osob podpisujacych sie Robert, wiec
postanowilem zmienic nicka na RobertMi

ból w klatce piersiowej
Niewydolność serca
palenie a rtg kp