śladowe ilości krwi w kupce u niemowlaka, wybroczyny na kolankach

1. Data: 2002-02-08 14:39:37

Temat: śladowe ilości krwi w kupce u niemowlaka, wybroczyny na kolankach
Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam 4,5 miesięcznego syna. Zwracam się do Wszystkich z pytaniem, gdyż jak dotąd
od żadnego z lekarzy nie mogłam na nie uzyskać odpowiedzi.
Karmię syna piersią. Od ok. 2 m.-cy zauważam w kupce dziecka śladowe ilości
krwi. Krew jest w postaci takich małych żyłek (krwinek) w śluzie. Krew może
się nie pojawiać przez np. 2 dni, innym razem jest np. w jednej kupce dziennie.
Niekiedy jest jej dużo, innym razem jest tylko pojedyncza krwinka.
Z początku pediatra podejrzewał, że obecność krwi jest spowodowana przez białko
mleka krowiego. Wyeliminowałam więc mleko i wszelkie produkty mleczne, lecz
objawy nie ustąpiły.
Inny pediatra dał mi skierowanie do chirurga dziecięcego, podejrzewając m. In.
Polipy w odbytnicy. Chirurg stwierdził jedynie pęknięcie śluzówki w odbycie i
polecił smarowanie odbytu maścią BACTROBAN. Kazał zgłosić się za miesiąc z
wynikami badania krwi, moczu i na posiew kału. Oprócz powyższych badań
zrobiłam również dziecku badanie na krew utajoną, ale nic one nie wykazały.
Od następnego pediatry usłyszałam, że być może dziecko ma bardzo delikatną
błonę śluyową przewodu pokarmowego i na pewno z wiekiem te dolegliwości ustąpią.
Dodam, że patrząc na syna nie można powiedzieć, że jest chory, że coś mu
dolega. Jest radosny, spokojny, przesypia całą noc, płacze tylko wtedy gdy
widzi pierś.
Drugą sprawą jest to, że 2 dni temu zauważyłam u dziecka na
kolankach wybroczyny w postaci takich małych kropeczek, jakby małych
siniaczków. Zastanawiam się czy te objawy nie mogły powstać podczas
rehabilitacji mojego syna (ma kręcz szyji) spowodowane nadmiernym masażem ciała
lub ugniataniem. Niestety i w tym przypadku pediatra nie mógł mi odpowiedzieć
co jest przyczyną owych wybroczyn. Przesunął termin 4-go szczepienia i zlecił
wykonanie badania moczu i krwi, które nic nie wykazały. W przyszłym tygodniu
jeszcze raz mam iść na badania (płytki krwi, krzepliwość krwi).
Bardzo proszę o pomoc, ponieważ nie wiem co już mam o tym wszystkim sądzić.
Z góry dziękuję za odpowiedź.

2. Data: 2002-02-08 15:22:56

Od: "I.Tichy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

najprawdopodobniej pekniecie sluzowki odbytu
nie wiem nie widzialem dziecka ale to jes tnajczestsza przyczyna tego tytpu
dolegliwosci

3. Data: 2002-02-08 17:08:06

Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> najprawdopodobniej pekniecie sluzowki odbytu
> nie wiem nie widzialem dziecka ale to jes tnajczestsza przyczyna tego tytpu
> dolegliwosci

Tylko nieraz jest tyle krwi, że jest to niepodobne aby przyczyną tego było
pęknięcie śluzówli odbytu. Zwłaszcza, że to pęknięcie już się zagoiło.

4. Data: 2002-02-10 22:30:27

Od: "Adam Janiak" <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przyczyną (przy braku innych, bardziej prozaicznych i częściej
występujących) może być wrodzona postać zaburzeń krzepnięcia krwi. Wymaga to
specjalistycznej diagnostyki. Radzę zasugerować to lekarzowi POZ.
Pozdrawiam
Adam Janiak
j...@c...pl

urzędowe ceny leków