śliwa i baty

1. Data: 2003-03-09 11:42:49

Temat: śliwa i baty
Od: "arti" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,

co roku na śliwie i moreli, pojawiają się długie na kilkadziesiąt
centymetrów,
proste jak drut przyrosty. Co z nimi robić? Podcinać, obcinać, obcinać
poniżej rozwidleń, naginać? Co roku ten sam dylemat. Bardzo proszę o
podpowiedź, ewentualnie miejsce gdzie mogę coś na ten temat znaleźć. Mam
"Cięcie drzew i krzewów owocowych" A. Mika ale tam nic o tym nie ma.

życząc udanych zbiorów,
pozdrawiam,
Arti

2. Data: 2003-03-09 13:12:38

Temat: Re: śliwa i baty
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"arti" <a...@w...pl> wrote in message
> [...]
> podpowiedź, ewentualnie miejsce gdzie mogę coś na ten temat znaleźć. Mam
> "Cięcie drzew i krzewów owocowych" A. Mika ale tam nic o tym nie ma.

A poszukaj w tejże książce pod hasłem "wilki" albo "pędy wodne". Generalnie
oczywiście nalezy je wycinać, zostawiając dwie-trzy sztuki, ale obcięte na
dwa oczka co najwyżej.

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2003-03-09 13:12:38

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2003-03-09 15:04:38

Od: "arti" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Generalnie
> oczywiście nalezy je wycinać, zostawiając dwie-trzy sztuki, ale obcięte na

To nie są wilki, tworzą się w górnej części korony to jakby przewodniki
każdego większego konara, nie wyrastają pionowo, z boku poziomej gałęzi.

5. Data: 2003-03-10 08:38:57

Od: "Too Old" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "arti" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> To nie są wilki, tworzą się w górnej części korony to jakby przewodniki
> każdego większego konara, nie wyrastają pionowo, z boku poziomej gałęzi.

Ja robię tak,że je skracam i w ten sposób gałąź przyrasta na długość
jednocześnie tworząc boczne odgałęzienia.

--
J.K.Chiliński - TYMOFARM
dom j...@p...pl www.republika.pl/jkch1

Kalendarz prac w ogrodzie?
cięcie krzewow kwitnacych wczesna wiosna
gerbera
Tozsamosc kasztana
pnącza