śliwka

1. Data: 2008-06-11 08:46:55

Temat: śliwka
Od: "mz" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Posiadam drzewko śliwki (jakiej nie wiem wiem tyle ze to śliwka). Widac już
pierwsze owoce. Boję sie, że jak owoce zaczną dojrzewać wejdzie w nie robactwo i
co co druga śliwka bedzie robaczywka.
W związku z tym mam pytanie czy stosować na nia jakieś opryski ? Jelsi tak to
jakie i kiedy ?

2. Data: 2008-06-11 09:00:57

Temat: Re: śliwka
Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Cze, 10:46, "mz" <l...@w...pl> wrote:
> [...]
> co co druga śliwka bedzie robaczywka.
> W związku z tym mam pytanie czy stosować na nia jakieś opryski ? Jelsi tak to

Dość późno, mija czas drugiego oprysku. Mospilan 20SP 2,5g na 10
litrów wody...

3. Data: 2008-06-11 09:01:46

Od: Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 11 Jun 2008, mz wrote:

> [...]
> robactwo i co co druga śliwka bedzie robaczywka.
> W związku z tym mam pytanie czy stosować na nia jakieś opryski ? Jelsi tak to

W tym roku nie ma sie co spieszyc. Juz po rybach. Ale w przyszlym jak
zobaczysz akacje (robinie) ledwie co rozkwitającą to znaczy za czas
prysnac sliwy.

Pozdr.

D.P.

4. Data: 2008-06-11 09:02:23

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Cze, 11:00, Panslavista <p...@w...pl> wrote:

> Dość późno, mija czas drugiego oprysku. Mospilan 20SP 2,5g na 10
> litrów wody...

Karencja od oprysku 2 tygodnie. Nieszkodliwy dla pszczół, ale pryskaj
wieczorem, lub bardzo wcześnie rano.

5. Data: 2008-06-11 09:49:13

Od: "i...@g...pl" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 11 Jun 2008 02:02:23 -0700 (PDT), Panslavista napisał(a):

> Karencja od oprysku 2 tygodnie. Nieszkodliwy dla pszczół, ale pryskaj
> wieczorem, lub bardzo wcześnie rano.

Za późno, przecież Darek powiedział. Kiedy już są owoce, robale już są w
środku, bo już w zalążni kwitnącego kwiatu robalica śliwkowa złożyła jaja.
Na TE robale pryska się wcześniej, i to nie są na pewno mszyce, więc i
środki inne.

Dla zainteresowanej:
http://forum.muratordom.pl/nie-przespac-opryskow-drz
ew-owocowych,t69963.htm

6. Data: 2008-06-11 10:56:13

Od: Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 11 Jun 2008, i...@g...pl wrote:

> [...]
> środku, bo już w zalążni kwitnącego kwiatu robalica śliwkowa złożyła jaja.
> Na TE robale pryska się wcześniej, i to nie są na pewno mszyce, więc i

Byc moze trzeba pryskac ponownie. W ten sposob da sie uratowac to co
jeszcze zostalo.

D.P.

7. Data: 2008-06-11 11:28:16

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Cze, 12:56, Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl> wrote:

zew-owocowych,t699...

> Byc moze trzeba pryskac ponownie. W ten sposob da sie uratowac to co
> jeszcze zostalo.
>
> D.P.- Ukryj cytowany tekst -
>
> - Pokaż cytowany tekst -

Dokladnie - stadium "czarnej głowki".

8. Data: 2008-06-11 11:31:33

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Cze, 11:49, "i...@g...pl" <i...@g...pl> wrote:

> [...]
> środku, bo już w zalążni kwitnącego kwiatu robalica śliwkowa złożyła jaja.
> Na TE robale pryska się wcześniej, i to nie są na pewno mszyce, więc i

pac-opryskow-drzew-owocowych,t699...- Ukryj cytowany tekst -

> - Pokaż cytowany tekst -

Mospilan działa także systemicznie, śliwka porażona, ale jeszcze nie
zniszczona ma szanse dojrzeć. Można mieć wątpliwości, ale sporo
zostanie na drzewie zjadliwych - bardziej uszkodzone opadają. Po
orysku bez żywych gąsienic co tez jest korzystne - ograniczenie
populacji na przyszły rok.

9. Data: 2008-06-11 11:32:44

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

zew-owocowych,t699...

> Byc moze trzeba pryskac ponownie. W ten sposob da sie uratowac to co
> jeszcze zostalo.
>
> D.P.- Ukryj cytowany tekst -
>
> - Pokaż cytowany tekst -

Śliwki opryskuje się pod koniec opadania płatków kwiatów i powtarza w
stadium "czarnej głowki".

10. Data: 2008-06-11 11:34:00

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Cze, 13:32, Panslavista <p...@w...pl> wrote:

zew-owocowych,t699...

> Śliwki opryskuje się pod koniec opadania płatków kwiatów i powtarza w
> stadium "czarnej głowki".- Ukryj cytowany tekst -
>
> - Pokaż cytowany tekst -

http://www.abcogrodu.com.pl/index.php?cid=8&oid=32

Winorośle.
rok mszyc