słoiki

1. Data: 2008-10-11 20:06:02

Temat: słoiki
Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

nalałam wrzący rosół w słoiki (zakręciłam i postawiłam do stygnięcia) - czy
skoro zassało nakrętki (zrobiło wdzięczne 'psst') to są zawekowane czy tylko
udają? (nie zamierzałam wekować - jedynie drobny 'life extention' of rosół
na cały tydzień)

2. Data: 2008-10-11 21:07:44

Temat: Re: słoiki
Od: "Gosia" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "yapann" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> tylko udają? (nie zamierzałam wekować - jedynie drobny 'life extention'

Ja w ten sposób "wekuje", nigdy mnie nie zawiodły.

Pozdrawiam Gosia

3. Data: 2008-10-12 06:25:02

Od: pwz <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 11-10-2008 o 22:06:02 yapann <y...@o...pl> napisał(a):
> [...]
> czy skoro zassało nakrętki (zrobiło wdzięczne 'psst') to są zawekowane
> czy tylko udają? (nie zamierzałam wekować - jedynie drobny 'life

Misię wydaje, że wszystko będzie OK. Przypuszczam nawet, że gdybyś nie
"wekowała" tego rosołu, tylko wstawiła do lodówki, to mógłby wytrzymać
przez ten tydzień.
BTW: do przetworów słoiki sterylizuję w mikrofalówce, a zakrętki gotuję.
pwz

4. Data: 2008-10-12 09:15:54

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
czy tylko
> udają? (nie zamierzałam wekować - jedynie drobny 'life extention' of

Niestety, tylko udają. Tydzień wytrzymają w lodówce, choć ryzyko
zepsucia wynosi około 70%. Podobnie jak wszelkie inne wywary warzywne i
przetwory mięsne w celu osiągnięcia 99% skuteczności wekowania warto je
nazajutrz zapasteryzować na sucho ( pogrzać w piekarniku) a dla
pewności powtórzyć takie pasteryzowanie jeszcze i na trzeci dzień. I
wtedy może stać nawet kilka miesięcy.

5. Data: 2008-10-13 06:26:41

Od: Beazuku <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

pwz pisze:

> BTW: do przetworów słoiki sterylizuję w mikrofalówce

A w jakiej temperaturze i jak długo ??

tajemnica kiszenia kapusty
Jablecznik
Stara ksiazka kucharska