śmierć Foe

1. Data: 2003-06-27 19:53:21

Temat: śmierć Foe
Od: "marcin" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

zastanawiał mnie jeden fakt od dawna. Skad wiadomo ze czlowiek umarl i nie
ma go co juz reanimowac?. Czasami bywa ze pompuja czlowieka dobra godzine i
nagle zapada decyzja ze to koniec. Skad lekarz wie kiedy przerwac
reanimacje, skad wiadomo ze mozg umarl?

--
PS
Śpij w pokoju Foe [']

pozdrawiam...
Marcin
e...@o...pl

2. Data: 2003-06-27 21:59:20

Temat: Re: śmierć Foe
Od: Anka Łazowska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

marcin wrote:
> [...]
> ma go co juz reanimowac?. Czasami bywa ze pompuja czlowieka dobra godzine i
> nagle zapada decyzja ze to koniec. Skad lekarz wie kiedy przerwac

chocby stad, ze wiadomo, ze jest niedotleniony przez okreslenie dlugi czas.
Anka

3. Data: 2003-06-28 00:15:52

Od: i...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> chocby stad, ze wiadomo, ze jest niedotleniony przez okreslenie dlugi czas.
> Anka
> Gdy nie ma tlenu kora mozgowa umiera juz po 3 minutach. Po godzinie reanimacji
(proby ozywiania) nie ma juz szans na powrot niezbednych do zycia funkcji organizmu

4. Data: 2003-06-28 08:37:56

Od: "Delcia" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

5. Data: 2003-06-29 14:04:17

Od: Klaudia <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> (proby ozywiania) nie ma juz szans na powrot niezbednych do zycia funkcji
> organizmu

jednak swoja droga jest to ciekawe. Przy prawidlowo przeprowadzanej
reanimacji krew krazy przeciez (co sprawdza sie wyczuwajac tetno-
oczywiscie musi to zrobic druga osoba). No, ale chyba mimo to sa jakies
granice. skoro przez godzine serce nie "zaskoczylo" to juz pewnie nie
zaskoczy. Chociaz ciekawa jestem czy sa jakies przepisy to regulujace.

Klaudia

6. Data: 2003-06-29 14:27:24

Od: "Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Klaudia" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> reanimacji krew krazy przeciez (co sprawdza sie wyczuwajac tetno-
> oczywiscie musi to zrobic druga osoba). No, ale chyba mimo to sa jakies

Prawidłowo prowadzona reanimacja daje 20 -25 % normalnego rzutu serca, czyli
ilości przepompowywanej objętości krwi!!!
Taki rzut zapewnia jedyne niezbędne minimum dowozu tlenu dla mózgu!!
Jola

7. Data: 2003-06-29 16:16:50

Od: Klaudia <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czyli ilości przepompowywanej objętości krwi!!!
> Taki rzut zapewnia jedyne niezbędne minimum dowozu tlenu dla mózgu!!

No tak. Dlatego podtrzymalam pytanie co do czasu. Ciekawi mnie to bowiem.
Wyzej ktos napisal, ze 3 minuty bez reanimacji. jestem ciekawa ile wiec
wynosi czas "zycia" mozgu po wlaczeniu reanimacji (zalozmy, ze
natychmiastowej). Chodzi mi o to na ile wlasnie wystarczy to niezbedne
minimum. Wiesz moze?
Klaudia

8. Data: 2003-06-29 18:36:56

Od: "Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wynosi czas "zycia" mozgu po wlaczeniu reanimacji (zalozmy, ze
> natychmiastowej). Chodzi mi o to na ile wlasnie wystarczy to niezbedne

Bardzo trudno jest odpowiedzieć na to pytanie, niestety.....
Byłam przy reanimacjach, gdzie po 30 minutach masażu i sztucznej wentylacji
mózg "przeżył" praktycznie nie uszkodzony, a zdarzało się i tak, że
natychmiastowa reanimacja, nawet mimo szybkiego powrotu funkcji układu
krążenia dawała w efekcie "odkorowanie". Efektywność reanimacji zależy
bowiem nie tylko od czasu jej podjęcia (choć to zdecydowanie jest
najważniejszy wyznacznik) ale i ogólnego stanu zdrowia, przyczyny
zatrzymania krążenia (!!), stanu tętnic dogłowowych, wypełnienia łożyska
naczyniowego... i można by tak jeszcze wymienić i wymieniać.
Ale zawsze reanimuje się z nadzieję na jej pełne powodzenie.
Pozdrawiam.
Jola.

Re: albertanism a aborcja ?
Dawczyni JAJECZEK