smugi na ścianie

1. Data: 2010-05-29 13:43:30

Temat: smugi na ścianie
Od: "Rura" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przerabiałem instalację elektryczną (przesuwanie gniazd) i w miejscach,gdzie
biegnie kabel po kilku m-cach zrobiły się ciemne smugi.Jak temu zaradzić
teraz?

2. Data: 2010-05-29 14:14:23

Temat: Re: smugi na ścianie
Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Rura pisze:
> Przerabiałem instalację elektryczną (przesuwanie gniazd) i w miejscach,gdzie
> biegnie kabel po kilku m-cach zrobiły się ciemne smugi.Jak temu zaradzić
> teraz?

Ciekawe, czemu zrobiły się ciemne smugi? Może kabel mocno się grzeje -
ma za mały przekrój w stosunku do płynącego prądu. Kiepskie mocowanie
przewodu, powoduje iskrzenie i większe obciążenie. Sprawdź jaki tam
płynie prąd, bo nie ciekawie to może wyglądać. Jakiej grubości jest to
przewód i jakie odbiorniki są przez niego podłączane.

3. Data: 2010-05-29 19:43:10

Od: Artur Dębski <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> płynie prąd, bo nie ciekawie to może wyglądać. Jakiej grubości jest to
> przewód i jakie odbiorniki są przez niego podłączane.

Raczej niema to nic do rzeczy - mam ten sam problem
stawiam na reakcję izolacji z farbą lub za płytko schowane kable
(smugi są na suficie obciążenie tego przewodu to zazwyczaj
2x halogeny 40W w oprawkach G9 czasami włączone są 4szt a
nie jest to jakiś za cienki przewód)

Pomalowane ponownie - znikły by za miesiąc znów się pojawić :(

Myślę że sprawę rozwiąże pomalowanie jakąś farbą separującą
np. lakier bezbarwny i następnie znów docelową farbą.

Artur Dębski
http://blogit.one.pl

4. Data: 2010-05-29 21:19:24

Od: Olo <w...@j...cy> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-05-29 21:43, Artur Dębski pisze:

> Myślę że sprawę rozwiąże pomalowanie jakąś farbą separującą
> np. lakier bezbarwny i następnie znów docelową farbą.

Nie lakier a zakup specjalnej farby do zamalowywania plam (np.
http://www.dekoral.pl/product.xml?id=33060 lub
http://www.przemaluj.pl/1131_322.htm - śnieżka tańsza gdzieś o 40%)
później na to normalną farbę i problem z głowy. Niestety za płytko
wkułeś przewody.

Olo
Mój adres zakodowany ROT13.

5. Data: 2010-05-30 07:46:51

Od: "Rura" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niestety za płytko wkułeś przewody.

tak też mi się wydawało.Dzięki za pomoc

6. Data: 2010-05-30 12:33:42

Od: Artur Dębski <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

--
>Pozdrawiam
>Olo

Czyli z opisu wynika że to farba separująca zanieczyszczenia czyli metoda
którą proponowałem.

Jeżeli kolega robił remont to być może zostało mu lakieru bezbarwnego
jekigoś nitro do drewna/parkietu czy podkładu do parkietu itp. byle nie na
bazie wodnej
który z powodzeniem wykorzysta żeby pokryć powierzchnię przewodów o
powierzchni
może 0,2 m2 a nie kupować puszkę farby na parę metrów kwadratowych na plamy
za 30 zł dwa razy z niej maznąć wałkiem/packą/pędzlem i resztę po roku
wyrzucić.

Sam robiłem po zalaniu tą metodą - sprawdziła sie na ścianie (oprócz lakieru
bezbarwnego)
nawet zwykła biała farba olejna jako separująca kilka żółtych plam
nie do zamalowania Duluxem czy Śnieżką

Artur Dębski
http://blogit.one.pl

7. Data: 2010-05-30 15:33:31

Od: Artur Dębski <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nawet zwykła biała farba olejna jako separująca kilka żółtych plam
> [...]

...Trochę chyba nie zwięźle napisałem - znaczy zarówno lakier bezbarwny jak
najzwyklejsza biała farba "olejna" sprawdziły się w tej roli

Artur Dębski
http://blogit.one.pl

8. Data: 2010-05-30 19:53:51

Od: "emarcin" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 2x halogeny 40W w oprawkach G9 czasami włączone są 4szt a
> nie jest to jakiś za cienki przewód)

Te halogeny na 230V czy 12V?

Moc nic bez takiej danej nie znaczy - ważniejsze jaki prąd w tym
przewodzie płynie.

Pozdrawiam emarcin

9. Data: 2010-05-31 09:55:59

Od: Artur Dębski <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moc nic bez takiej danej nie znaczy - ważniejsze jaki prąd w tym
> przewodzie płynie.
>
> Pozdrawiam emarcin

Wiem, nie za bardzo widuję rozwiązania z przewodami 12V pod tynkiem
z reguły to 220V jest schowane pod tynkiem a transformator na 12V jest
umieszczony jak najbliżej
halogenów dla jak najkrótszych przewodów - w jakiejś ozdobnej powiększonej
obudowie pod sufitem
czy na ścianie blisko sufitu czy wbudowany bezpośrednio w
żyrandol/panel/listwę oświetleniową więc
nawet mi to nie przyszło do głowy pisać że jest to oczywiście 220V

Artur Dębski
http://blogit.one.pl

Parapety wewnętrzne.
masażer polskiej produkcji
budowa wiaty - stopy fundamentowe i rozstaw krokwi
Farba strukturalna na gładź czy tapetę?
wejście z kotłowni - czy do salonu, czy garażu